Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Första månaden med Auriga – inte glad
- Detta ämne har 29 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av danielandersson.
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2011 kl. 08:45 #95805RobDeltagare
Jag bytte till Auriga för några veckor sen och har noterat att antalet misslyckade betalningsförsök ökat dramatiskt, så jag började räkna lite på det.
34,5% av alla betalningsförsök via Auriga misslyckas.
Många gör nya försök och lyckas ibland men 68% av alla kunder som misslyckas lämnar webbsidan och försvinner, trots att det finns andra betalningalternativ.
Jag är lätt chockad av dessa siffror och sitter här och funderar över alternativ. Tidigare hade jag Payson och då var det inte alls lika illa, men på grund av de höga avgifterna så bytte jag. Nu funderar jag på om det inte till och med blir dyrare med Auriga om man räknar in alla förlorade kunder.
29 mars, 2011 kl. 08:55 #121066ParvelitoDeltagareEftersom du utöver Auriga också har en inlösare som krämar dig på avgifter för att kunder betalar med kort (som de i sin tur betalt en avgift för att kunna använda) så är det troligen så att redan vid 1-2% tappade kunder så är kalkylen till Paysons fördel.
29 mars, 2011 kl. 09:51 #121069pyhobbyDeltagareAlla dessa misslyckade transaktioner som du kan se när du loggar och kollar dina betalningar i Aurigas administration betalar du ju dessutom för.
Det heltokiga är att kunden inte får något felmeddelande från Auriga när det görs ett fel, 3-d secure eller vad det nu kan vara. Kunden försöker givetvis igen med samma resultat. Det skapas två misslyckade betalningar hos Auriga och du betalar för båda två även om kunden lämnar din butik och aldrig köper någonting.
Jag vet inte om du läst denna tråden:
http://www.ehandel.se/forum/betalsystem/1494-payson-vs-auriga.htmlOm inte, gör det.
29 mars, 2011 kl. 10:24 #121071RobDeltagareAtt jag får betala deras avgift även för misslyckade betalningar är inte det som stör mig mest, det är väl 2,50 kr om jag inte minns fel. Jag bryr mig inte om om det kostar 10 kr eller 0kr, det som är läskigt är att kunderna skräms bort helt på grund av 3D secure.
Jag misslyckades själv när jag gjorde ett testköp i min egen webbshop. Inte kunde jag komma ihåg det dumma lösenordet, så jag fick logga in på banken och skapa ett nytt.
Just nu funderar jag på om jag ska gå över helt till faktura (i egen regi), om jag bara kan komma på hur jag ska administrera det.
29 mars, 2011 kl. 18:51 #113553RobDeltagareÄr detta problem något som alla betalningslösningar som använder 3d secure har, eller är Auriga extra hårt drabbat?
Finns det någon leverantör som inte använder 3d secure?
Idag har jag kontaktat alla kunder som misslyckats med betalningen (jag mailade ca en timme efter deras sista försök) och erbjudit att skicka mot postförskott utan extra kostnad istället. 3 av 4 accepterade det och den fjärde har inte svarat ännu. Jag antar att de tre hade varit förlorade kunder annars.
29 mars, 2011 kl. 19:25 #121102nobynatorDeltagare3D-secure är tyvärr en standard som de flesta har, går nog inte komma ifrån det tyvärr.
30 mars, 2011 kl. 07:19 #121110LufoxDeltagareReggade ett testkonto hos epay.se och de verkar erbjuda att kunna stänga av 3d secure.
30 mars, 2011 kl. 08:11 #121112JoelDeltagareÄven hos Payer kan man stänga av detta, man tar då själv risken vid bedrägerier…
30 mars, 2011 kl. 08:39 #121115ZablerDeltagareHade varit enormt intressant med statistik på hur mycket bedrägerier det blir utan 3ds. Det är i mina ögon en av e-handelns största fiender.
30 mars, 2011 kl. 08:47 #121116JoelDeltagareVi har då inte haft något fall av kortbedrägeri vad jag vet *peppar peppar*, då har vi haft det avstängt i c:a 6 månader 😎
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.