Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Fördärvade sändningar, nej tack till DHL?
Etiketter: dhl, fördärvade, klagomål, sändning, skada
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 1 månad sedan av Plastskivor.
-
FörfattareInlägg
-
10 september, 2016 kl. 02:56 #182356C.LarssonDeltagare
Vi som är med i pluskontot har ett särskilt nr att ringa (vipkund?) Jag använder mig av dhl och har en del ömtåliga grejer. Jag har inte jättestora volymer men har alltid varit nöjd med DHL. Jag kan nästan räkna upp de ggr jag haft problem, men de har nästan uteslutit varit då sommarpersonalen klivit in, detsamma gäller även posten. Så överlag en nöjd kund
10 september, 2016 kl. 10:16 #182357PlastskivorDeltagareJag har en stark känsla av att stor del av trasportskadorna uppkommer vid inhämtningen, innan det når terminalen. Det är alla möjliga format som slängs in huller om buller, chauffören är stressad och lastsäkring sker improviserat eller inte alls. Det innebär att en stor skaderisk kan elimineras om du bara skickar ut ömtåligt gods de dagar du fyller (minst) en paketbur som du stuvar själv.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.