Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › För stor andel nekade kort och faktura bet
- Detta ämne har 53 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
19 februari, 2011 kl. 14:22 #119305obbeDeltagare
Vi blev också uppringda av en tjej från klarna. Först var hon jätte på tills frugan sa vi varit i kontakt med dom innan. Då kollade hon vår mail sen blev det tvärtom.
21 februari, 2011 kl. 14:02 #119372GadgetsDeltagareVi kommer att dra igång en webbutik ganska snart och är osäker på vilket sätt vi skall fakturera. (själv eller med factoring)
Är det någon av er som märkt av den ”dåliga stämningen” kring klarna, på t.ex. Klarna AB – omdömen på Rejta.se eller i SVT’s Plus för ca 1 månad sen.
Man vill ju inte ha någon som bojkottar ens butik p.g.a. sådant. Är det någon som gör någon enkät eller liknande vid köp/avbrutna köp.24 februari, 2011 kl. 22:20 #119583BjornDeltagare@Nicklas 15554 wrote:
Forumet är mäktigt, tog inte så lång tid att få kontakt med Klarna efter inlägget.
Tackar för ett trevligt samtal!Instämmer, det mesta går att lösa med en vettig diskussion
24 februari, 2011 kl. 23:16 #119588precis en sanDeltagareÄr inte alls insatt i de båda företagen ni andra pratar om, har själv använt Payex under mina år med näthandel och är jättenöjd.
25 februari, 2011 kl. 08:29 #119595MurmelinDeltagareÄven jag blev uppringt av den trevliga tjejen. Dock var inte matte hennes främsta område. Jag var skeptisk till månadsavgiften och svaret blev att ”Om du har en snittorder på 300kr, så behöver du bara ha en enda beställning för att månadkostnaden ska vara betald”.
25 februari, 2011 kl. 09:13 #119596ParvelitoDeltagare@Murmelin 16015 wrote:
Även jag blev uppringt av den trevliga tjejen. Dock var inte matte hennes främsta område. Jag var skeptisk till månadsavgiften och svaret blev att ”Om du har en snittorder på 300kr, så behöver du bara ha en enda beställning för att månadkostnaden ska vara betald”.
I deras värld är 300kr som kommer in i princip ett rent täckningsbidrag, till skillnad från vår bransch där vi måste leverera något också
25 februari, 2011 kl. 09:26 #119597fotofyndetDeltagare@Murmelin 16015 wrote:
Även jag blev uppringt av den trevliga tjejen. Dock var inte matte hennes främsta område. Jag var skeptisk till månadsavgiften och svaret blev att ”Om du har en snittorder på 300kr, så behöver du bara ha en enda beställning för att månadkostnaden ska vara betald”.
haha helt underbart. Den tjejen måste vi bjuda in på nästa träff, så får vi lära oss att räkna. Lite samma som när en spelmissbrukare pratar om sina vinster, alla vinster är plus, det man har spelat bort räknas inte.
25 februari, 2011 kl. 09:36 #119598BjornDeltagare@Sebastian, jag försökte maila er på tips@ men det studsar tillbaka:
We’re writing to let you know that the group you tried to contact (tips) may not exist, or you may not have permission to post messages to the group.
Tipset gäller iaf utbetalningar från Norge. Handelsbanken tar 60:- varje gång ni betalar ut, om ni istället kan göra en Nordisk betalning så blir det betydligt billigare.
25 februari, 2011 kl. 10:22 #119600Jimmy OstromDeltagareHa Ha Ha Ha:)
@Parvelito 16016 wrote:
I deras värld är 300kr som kommer in i princip ett rent täckningsbidrag, till skillnad från vår bransch där vi måste leverera något också
25 februari, 2011 kl. 20:59 #119649DarlingDeltagareCharlotte, jag hade samma problem som du en period när min shop varit igång några månader. Många unga kunder som la ordrar i 1000 kronorsklassen och blev nekade av kortbolag eller fakturabolag. Problemet har försvunnit av sig själv.
Jag misstänker att folk med dålig ekonomi som nekas köp hos dom stora butikerna testar att köpa hos små nystartade bolag. Jag har ingen aning om hur länge din shop varit igång och hur stor den är. Men med lite tur så försvinner problemet av sig själv även för dig och du drar till dig rätt kunder.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.