Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › För stor andel nekade kort och faktura bet
- Detta ämne har 53 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
15 februari, 2011 kl. 19:40 #119053JoelDeltagare
@Kodmyran 15420 wrote:
Varför svarade han inte direkt i tråden i stället? Så att vi alla kunde få veta? Det hade väl varit bättre.
Och inte minst mycket professionellare.
15 februari, 2011 kl. 19:44 #119054CharlotteDeltagareJa, precis vad jag också tänkte. Men han tänkte väl att han skulle bemöta mig personligen för att jag som kund skulle känna mig nöjd… eller ?
Nu när det gått några timmar tyckar jag att det var ett märkligt betende, nästan lite obehagligt MEN ändå ett bra samtal och han har ju rätt. Swea, Klarna och alla dem andra tar ju betalt just för detta; Att de ska spärra icke kreditvärdiga personer, för att vi e-handlare i slutändan skall få våra stålar. Så på den punkten ger jag mig!!15 februari, 2011 kl. 19:50 #119055DanDeltagareNja förvisso kan de inte godkänna vem som helst men man får inte glömma att alla nekar köp för att minska sin egen kreditförlust, inte din.
Du köper ju en tjänst där factoringbolaget tar risken vid köp. Det är liksom hela grejen
15 februari, 2011 kl. 19:52 #119056CharlotteDeltagareJo helt sant. Och VÄLDIGT svårt att veta vad som är ett acceptabelt bortfall. Om man är liten och nystartad svider alla nekade ordrar…
15 februari, 2011 kl. 20:57 #119069Richie72DeltagareHade de haft en bra linje för att neka hade han kunnat berätta om det här och sälja in sina tjänster till alla som läser forumet. En lysande möjlighet att vända en negativ kundfråga till något positivt. Att du blir uppringd känns sådär.
16 februari, 2011 kl. 12:59 #119084BjornDeltagareSitter själv och funderar på att gå över till Svea då deras priser är mycket lägre enligt den offert jag fått. Klarna har blivit så jäkla griniga på senaste tiden, har ändå varit kund i 5 år nu men det enda som räknas är ”volym” och det är det enda dom går efter vid prisförhandling säger dom. Droppen var när en kund la en order på en beställningsvara á 6500:-, och dagen efter ångrade köpet. Problemet var att fakturan hade skrivits ut (av lagret) och blivit aktiverad, inte skickad, endast aktiverad. Klarna tog ändå ut sina avgifter och vägrar annat, hänvisar endast till att det står så i avtalet, blir ju en hel del pengar med några %. Då varan inte ens är skickad och fakturan är makulerad så tar de ju inte någon risk i det fallet. Förr var det inga problem att ringa och förklara läget när något liknande inträffat.
Hur många av er som har Klarna betalar årsavgift/månadsvgift?
16 februari, 2011 kl. 16:09 #119096Jimmy OstromDeltagare16 februari, 2011 kl. 16:11 #119097Jimmy OstromDeltagareVi betalar årsavgift + %.
Jag tycker oxå Klarna är dyra, men jag anser fortfarande att det är värt varje kronor än så länge.
Jag är nöjd.
@Björn 15456 wrote:
Hur många av er som har Klarna betalar årsavgift/månadsvgift?
16 februari, 2011 kl. 18:25 #119112sebastian@klarna.comDeltagareHejsan
Alla som skriver ngt om Klarna ska förvänta sig att jag ringer och drar er i örat. Björn ligger extra illa till
Ärligt talat. Har ingen aning om hur Svea godkänner köp men vet en hel del om vår egen. Vi har idag ett risk team som är närmare 50 personer, en stor del av de jobbar med manuell övervakning av bedrägerier, medan en mindre men ändså stor kärngrupp jobbar med analys och förbättring av våra risk modeller. Med över 10 miljoner köp om året och då vi bara får betalt om ett köp godkänts så är det ju ganska rimligt att vi lägger mycket energi på att godkänna så många som möjligt. Sedan måste vi så klart balansera det mot risken att folk inte betalar. Idag finns dock nästan 4 miljoner människor i databasen så vi har bra koll på vilka som är bra kunder och mindre bra kunder. Förutsättningarna för att göra ett bra jobb och erbjuda högst ”acceptansgrad” på marknaden finns där alltså. Jag tror ju stenhårt på att vi är bäst också, men så är man ju lite bias i frågan, och resultatet det är ju upp till er att avgöra så klart!
Björn, det du nämner är ett problem som vi haft uppe tidigare. Det finns en lång tråd om det på ett annat forum och är inte helt enkelt. Själv hade jag tyckt att returer som görs inom 24 timmar hade man kunnat låta ske utan kostnad, men det är ett stort tekniskt jobb (tyvärr med tanke på hur systemet är byggt) att få till och inget som därför prioriterats. Vi borde ha en liten lista från e-handlare som håller med om detta så skulle vi kunna få lite tryck på den fixen på vår tuffa priolista för teknikutveckling. Ledsen att höra att du upplever att vi blivit griniga, maila gärna mig om det är något mer jag kan göra.
Mvh
Sebastian Siemiatkowski
VD Klarna16 februari, 2011 kl. 18:43 #119114Katrin LundgrenDeltagareMen en sådan lista borde inte vara svårt att skaffa tycker jag. Det finns säkerligen en hel del här som kan hålla med om det. Jag är en av dem, vart skickar vi klagomalien så ni kan börja lista dem .
Att möjligheten att frysa fakturor togs bort var en av de sämsta saker ni gjort, det har jag framfört måååååååååååååånga gånger nu ( passar på och gör det igen när du ändå är här
Men sedan gör ni bra saker också, och jag är fortfarande en nöjd kund efter många år, och blir bara nöjdare efter att provat svea en kortis i en av mina butiker.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.