Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100671
    Majsan
    Deltagare

    Hur gör ni andra som har flera butiker med orderbekräftelsen?

    Använder ni samma mailadress men olika namn på avsändaren, eller har ni olika mailadresser för varje butik?

    För kundtjänsten känns det mer rätt att använda den domänen som butiken ligger på, men jag kanske tänker fel. Kunderna kanske inte bryr sig om vilken adress de skickar till.

    Eller hur tänker ni?

    #168130
    AndersIvar
    Deltagare

    Vi kör en separat adress för varje butik när det gäller allt som skickas ut automagiskt från butiken och separat mailadress för varje butik när det gäller kundservice med. Däremot svarar vi från samma adress hela tiden men det har vi aldrig fått något frågetecken runt.

    #168131
    Skogstrollet
    Deltagare

    Vi skickar olika orderbekräftelser från varje butik, där logo och mailadress är utbytt till respektive butiks. Tror det skulle vara förvirrande för kunderna om de kontaktar eller handlar från en butik, men får svar/bekräftelser från en annan.

    Använder olika mailadresser till supporten för varje butik också, av samma orsak som ovan.

    #168132
    henrik
    Deltagare

    Alla mail/svar, orderbekräftelser mm är alltid kopplat till domänen som butiken ligger på hos oss. Endast i sidfoten på alla dokument där vi har uppgifter om själva företaget är det samma.

    Som skogstrollet skrev ovan så skulle det nog bli rätt förvirrande för kunden.

    #168135
    Majsan
    Deltagare

    Tack för alla svar, då tänker ni på samma sätt som mig

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.