Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Flera butiker
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av Majsan.
-
FörfattareInlägg
-
21 september, 2013 kl. 17:44 #100671MajsanDeltagare
Hur gör ni andra som har flera butiker med orderbekräftelsen?
Använder ni samma mailadress men olika namn på avsändaren, eller har ni olika mailadresser för varje butik?
För kundtjänsten känns det mer rätt att använda den domänen som butiken ligger på, men jag kanske tänker fel. Kunderna kanske inte bryr sig om vilken adress de skickar till.
Eller hur tänker ni?
21 september, 2013 kl. 18:15 #168130AndersIvarDeltagareVi kör en separat adress för varje butik när det gäller allt som skickas ut automagiskt från butiken och separat mailadress för varje butik när det gäller kundservice med. Däremot svarar vi från samma adress hela tiden men det har vi aldrig fått något frågetecken runt.
21 september, 2013 kl. 18:16 #168131SkogstrolletDeltagareVi skickar olika orderbekräftelser från varje butik, där logo och mailadress är utbytt till respektive butiks. Tror det skulle vara förvirrande för kunderna om de kontaktar eller handlar från en butik, men får svar/bekräftelser från en annan.
Använder olika mailadresser till supporten för varje butik också, av samma orsak som ovan.
21 september, 2013 kl. 18:49 #168132henrikDeltagareAlla mail/svar, orderbekräftelser mm är alltid kopplat till domänen som butiken ligger på hos oss. Endast i sidfoten på alla dokument där vi har uppgifter om själva företaget är det samma.
Som skogstrollet skrev ovan så skulle det nog bli rätt förvirrande för kunden.
22 september, 2013 kl. 06:05 #168135MajsanDeltagareTack för alla svar, då tänker ni på samma sätt som mig
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.