Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Fick en påminnelse från Auriga/Nets
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
26 april, 2012 kl. 13:10 #98000pyhobbyDeltagare
Strax efter årsskiftet slutade vi helt använda Aurigas tjänster och betalade då slutfakturor för båda våra butiker.
Idag fick jag en påminnelse på en faktura från Nets/Auriga. Fakturan skall enligt Nets/Auriga ha förfallit 2011-11-14
Nu till det ”komiska”. Jag var på väg att kasta påminnelsen direkt i soporna då det såg ut som en klockren bluff. ”Ber er därför betala in belöppet” ”Belöppet sätts in på Bankgiro”.
Men bankgironumret ser ut att går till Auriga/nets så jag antar att det inte är en regelrätt bluffaktura. Om det nu visar sig att jag missat en faktura (handlar om 200kr) känns det då inte märkligt att man drygt 5 månader senare kommer med en påminnelse?
Nog för att jag haft usla erfarenheter tidigare från Auriga, men då var jag i alla fall kund där. Nu trodde jag att jag skulle slippa:)
26 april, 2012 kl. 22:10 #143722Jimmy OstromDeltagareDetta händer tyvärr mig ganska ofta:mad:
Förra veckan fick jag en faktura på typ 100 lök eller något från en leverantör som sträckte sig tillbaka till januari 2011:eek:
Nu var det mesta saker som dom glömt bokföra bort, men det fanns ett par fakturor som vi faktiskt inte betalat och som varken vi eller dom haft koll på:o
Det brukar komma fram nu när bokslutet ska vara inne, då hittar dom ofta sina grava misstag:p
Det är bara att betala:)
@pyhobby 42665 wrote:
Strax efter årsskiftet slutade vi helt använda Aurigas tjänster och betalade då slutfakturor för båda våra butiker.
Idag fick jag en påminnelse på en faktura från Nets/Auriga. Fakturan skall enligt Nets/Auriga ha förfallit 2011-11-14
Nu till det ”komiska”. Jag var på väg att kasta påminnelsen direkt i soporna då det såg ut som en klockren bluff. ”Ber er därför betala in belöppet” ”Belöppet sätts in på Bankgiro”.
Men bankgironumret ser ut att går till Auriga/nets så jag antar att det inte är en regelrätt bluffaktura. Om det nu visar sig att jag missat en faktura (handlar om 200kr) känns det då inte märkligt att man drygt 5 månader senare kommer med en påminnelse?
Nog för att jag haft usla erfarenheter tidigare från Auriga, men då var jag i alla fall kund där. Nu trodde jag att jag skulle slippa:)
27 april, 2012 kl. 08:10 #143628pyhobbyDeltagareDet var tydligen 55 st transaktioner som vi inte betalt för under juni-juli 2011. Detta hade man upptäckt nyligen och skickade då ut påminnelsen. Dock har någon faktura aldrig skickats ut tidigare.
Då hoppas jag att detta är sista kontakten med Auriga, for ever, ever:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.