Startsida › Forum › Övrigt › Om Ehandel.se › felmeddelanden och segt?
- Detta ämne har 14 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
27 oktober, 2009 kl. 19:05 #94119MickeDeltagare
Får upp detta felmeddelanden titt som tätt och siten verkar slöa sönder ibland?
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0
Date : Tue, October 27, 2009 20:02:48
IP : X
Browser : Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/3.0.195.27 Safari/532.0
Referer : International E-handel – Af Anders Lorenzen Andersen
PHP Version : 5.2.10
OS : FreeBSD
Server : Apache/1.3.41 (Unix) PHP/5.2.10 with Suhosin-Patch mod_ssl/2.8.31 OpenSSL/0.9.8e
Server Name : http://www.ehandel.se
Script Name : /index.php27 oktober, 2009 kl. 19:06 #107571MickeDeltagareÄven:
”Just nu har vi väldigt många besökare, vänligen återkom om ett par timmar”27 oktober, 2009 kl. 19:16 #107572Katrin LundgrenDeltagareDet har dykt upp titt som tätt de sista dagarna, och provar man direkt igen så fungerar det
27 oktober, 2009 kl. 23:34 #107573GregerADeltagareNu vill vi ha pengarna tillbaka …
Jag har märkt samma sak. Det är kanske Dans leksaksbutik som har så mycket trafik att det sänker servern.
Fast det har funkat bra nu ikväll.
28 oktober, 2009 kl. 08:46 #107574DanDeltagareEhandel.se:s databasserver strular och webbservern för alla mina butiker strular… just nu är det bajs som vi säger… Allt ligger hos Loopia kanske jag skulle nämna…
Grejen är att nu säger nån säkert ”åååh kör en VPS bla bla bla o flytta”… ja men det gör man inte under julhandeln för det kan gå lika illa. Jag har downtime på min VPS hos Glesys också så jag vet inte vad som är bäst helt ärligt. Hos Glesys betalar jag dock 1000 spänn i månaden så det är iaf dyrare
28 oktober, 2009 kl. 09:17 #107575ParvelitoDeltagareErfarenhetsmässigt så brukar alla lösningar förr eller senare strula. Jag fick t.ex. mail från börsnoterade DIBS att deras betalningstjänst legat nere en LÅNG tid i lördags, en avlöningshelg. Ingen kunde betala med kort via dem då…
Den stora skillnaden mellan olika lösningar är att de dyrare kan vara något mer intresserade av att lösa problemen, medans de billiga ofta kör standardformulär 1A ”Det är något av scripten som du lagt in som är kakkigt skrivet, och därför orsakar dessa problem”.
28 oktober, 2009 kl. 11:33 #107576GregerADeltagareAllt ligger hos Loopia kanske jag skulle nämna…
De håller väl på att anpassa sin kvalitet till sin ägare Mamut :rolleyes: (som tyvärr har en småbuggig version ute nu – men i alla fall bättre än den förra).
Men det är som Parvelito säger, alla drabbas av problem förr eller senare. Min webshop ligger hos FS-Data och det har alltid funkat väldigt bra, men häromveckan fick jag ett certifikat installerat och då gjorde dom någon felkonfigurering så att bara varannan access till hemsidan kom fram. Det tog nästan en vecka innan de hade fixat det – trots ett antal mail och telefonsamtal. Det blev en liten dip i säljkurvan den veckan.
28 oktober, 2009 kl. 12:10 #107579MnMDeltagare@Dan 2486 wrote:
Hos Glesys betalar jag dock 1000 spänn i månaden så det är iaf dyrare
😮 för dom pengarna får du ju nästan en dedikerad server…
28 oktober, 2009 kl. 13:04 #107581Katrin LundgrenDeltagareJag bytte ut Loopia för flera år sedan av just den anledningen, för mkt nertid, dock skulle jag precis som dig inte gjort det om det varit julhandel julhandel, så det är nog et smart drag att vänta tills i feb
28 oktober, 2009 kl. 13:12 #107582DanDeltagareJag betalar för managed hosting, därför min VPS är så dyr. En dedikerad server som ingen kan sköta är värdelös
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.