Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback Toolab.se
- Detta ämne har 12 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av danielandersson.
-
FörfattareInlägg
-
18 juni, 2013 kl. 06:14 #165087QarillionDeltagare
@Parvelito 66005 wrote:
Överst i ditt kategoriträd ligger ”Utgångna artiklar”, det är väl synd att ge dem den bästa skultplatsen?
På din förstasida visas produkter som är slut, och det är väl synd att offra fin skyltplats på sådant?
Det här med överstrukna priser brukar få mig att kolla om det verkligen är billigt eller inte. Nu har jag bara kollat en produkt, ditt Hultafors BT8 måttband, och det tog mig c:a 5 sekunder att hitta det billigare på Prisjakt. Jag skulle rekommendera att du försöker A/B-testa om överstrukna priser verkligen ger något, eller om det är bättre att låta priserna tala för sig själv. Det skulle bli ett intressant test.
Satt faktiskt och fundera på om den skulle vara kvar den kategorin överhuvudtaget. Anledningen till att den finns överhuvudtaget är väl för att man inte vill ”börja” om på google varje gång det kommer en ny produkt, vilket det gör ganska ofta i vår bransch.
Man kanske skulle ta bort den helt och låta produkterna bara ligga okategoriserat, då hittar ju fortfarande google produkten och kunden kan fortfarande komma rätt.. dvs in till vår sida
Har aldrig A/B testat något så kanske skulle kolla upp detta, har inte riktigt kunskaperna om hur man gör bara
18 juni, 2013 kl. 07:51 #165088MagentoDeltagareTycker personligen att det händer lite väl mycket i kassan. Tycker också att ni begär lite väl mycket av kunderna genom att fylla i all information manuellt. ”get adress”-funktion skulle jag väl säga förväntas av kunder.
(ni har plattformens logotyp som favicon, om ni missat det).
18 juni, 2013 kl. 07:53 #165089danielanderssonDeltagare@Qarillion 66006 wrote:
Satt faktiskt och fundera på om den skulle vara kvar den kategorin överhuvudtaget. Anledningen till att den finns överhuvudtaget är väl för att man inte vill ”börja” om på google varje gång det kommer en ny produkt, vilket det gör ganska ofta i vår bransch.
Varför inte automatiskt skicka vidare besökaren till nya versionen av verktyget? Kanske med ett meddelande ”den du letade efter har utgått och ersatts av denna”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.