Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback till vår Onlinebutik sökes!
- Detta ämne har 13 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
30 januari, 2012 kl. 13:55 #97276Jerry L.Deltagare
Jag hjälper till att utveckla och driva en onlinebutik och vi har precis lanserat hemsidan och startat igång marknadsföring med google adwords och andra kanaler och annonssidor. Dock så går försäljningen trögt även om vi har dagliga besökare. Därför söker jag er med lite mer erfarenhet inom detta område om ni kan ta en titt på sidan och posta lite feedback och kommentarer!
Tackar för svar
// Jerry L.30 januari, 2012 kl. 14:16 #135265ParvelitoDeltagareRent generellt skulle jag jobba med större kontraster mellan text och bakgrund. Det är jättesvårt för mig att se vad det står.
Sedan skulle jag låta produktbilder jobba mer än ”pladdrig” text som har rätt många grammatiska fel. Låt någon med goda kunskaper i svenska gå över texterna, för det ser ärligt talat hemskt ut med alla stavfel. Tänk också på att använda färre ord och mindre text. De som letar efter smycken vet redan vem de skall ge det till, som ett exempel.
30 januari, 2012 kl. 14:16 #135266mickevvsDeltagareJag tyckte sidan var snygg i allmänhet. But however.
Några småsaker som jag funderade på var att när man kom in på sidan så förstod jag inte direkt att det var en webbutik, Utan mer eller mindre en informationssida. Sen klickade jag på online butik och då såg jag ju några produkter.
Mina tips:
jag personligen gillar inte att man inte kan se produkterna direkt på startsidan. Gör hellre hemsidan efter webbutiken än tvärtom. När jag väl klickade på online butik så såg jag heller inga produkter utan var även denna gången tvungen att klicka mig vidare. Det blev c:a 3-4 klick innan jag kunde titta på en produkt.Nu var jag aldrig i varukorgen eller la någonting där i. Men har ni några fraktkostnader m.m.?
Nu har jag Chrome som webbläsare. Men trädmenyn under online butik så hoppade det lite när jag förde över muspekaren. Kanske kan vara webbläsaren det beror på.
30 januari, 2012 kl. 15:00 #135270Jerry L.DeltagareJättetack att ni kikade på sidan, det blir väldigt lätt att man själv stirrar sej blind på den annars , Språket på sidan är ett problem som vi vet om och måste lösa och vi började med att först skapa hela sidan på engelska (merparten som är med i webbutiken är engelskspråkiga) för att sedan översätta allting till svenska
Vad tyckte ni om upplägget på sidan? Vi använder oss inte av någon plattform eller liknande utan allt är skrivet ifrån scratch, skulle det se professionellare och bättre ut om man updaterar onlinebutik och använder sej av en plattform eller liknande?
31 januari, 2012 kl. 12:20 #135386Per NilssonDeltagareNi har inga som helst kontaktuppgifter eller företagsuppgifter lätt-tillgängliga. Det borde ni ha. Folk vill veta med vilka de handlar och kunna kontakta dem.
//Per
Edit: Ser även att ”online butik” är särskrivet, det ska vara onlinebutik.
Sedan skulle jag personligen inte skriva ”Alla hjärtans Day”.
1 februari, 2012 kl. 12:23 #135473siaproduktfotoDeltagareHej Jerry,
det är mycket som skulle kunna vara bättre på hela webbsidan.
Men vi tar det som jag ser direkt när jag är på sidan.
Jag sitter på en Mac och använder både Chrome och Safari.1. Menu: Kontakta oss hamnar under Hem.
2. Ta en titt på bilden. Text ligger ovanpå text.
3. Går jag till webbshop och väljer en produkt. Klickar man på bilderna så öppnas dessa i ett nytt fönster, i mitt fall i en ny tab. Tycker att det är lite irriterande. Smaksak.
4. Last update, längs upp i högra hörnet. Är det någon ide med det?Det är mycket som skulle kunna vara bättre. Jag tycker att produkterna ni säljer är jätte snygga.
Ha det bra!
2 februari, 2012 kl. 19:10 #135551Jerry L.Deltagare@siaproduktfoto 33713 wrote:
Hej Jerry,
det är mycket som skulle kunna vara bättre på hela webbsidan.
Men vi tar det som jag ser direkt när jag är på sidan.
Jag sitter på en Mac och använder både Chrome och Safari.1. Menu: Kontakta oss hamnar under Hem.
2. Ta en titt på bilden. Text ligger ovanpå text.
3. Går jag till webbshop och väljer en produkt. Klickar man på bilderna så öppnas dessa i ett nytt fönster, i mitt fall i en ny tab. Tycker att det är lite irriterande. Smaksak.
4. Last update, längs upp i högra hörnet. Är det någon ide med det?Det är mycket som skulle kunna vara bättre. Jag tycker att produkterna ni säljer är jätte snygga.
Ha det bra!
Tack för Feedbacken, vi håller på att fixa till det direkt. Varje feedback är värt guld!
2 februari, 2012 kl. 19:13 #135552Anton ADeltagareDu använder ett par symboler du inte får använda.
T.ex. PayPal Verified (finns ingen riktig sådan) samt 100% satisfaction2 februari, 2012 kl. 19:54 #135555Bjorn FDeltagare2 februari, 2012 kl. 20:31 #135557Anton ADeltagare@Björn F 33805 wrote:
Finns här på PayPals hemsida iaf, sen kanske det är speciella regler för att få använda den men det är ju en annan femma.
Jag tror dock inte att PayPal kör med den längre…
Jag var i kontakt med dem då jag startade butiken och då fick jag veta det.
Sedan hittade jag detta: ”I guess we have to harass PayPal to reinstate the Site Verified Seal – with link to site showing you are PayPal verified. They dropped the link (without notification?).Customer service just says it is ”no longer available”.
However, if you search for it, there is still a PayPal Verified image on the PayPal website.”
Sedan hittar jag ingen officiell PayPal-sida där det står om symbolen
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.