Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback Rockflame.com
- Detta ämne har 10 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av Php.
-
FörfattareInlägg
-
8 februari, 2011 kl. 20:29 #95541PhpDeltagare
Feedback på Rockflame.com? Idéer? Åsikter?
9 februari, 2011 kl. 03:30 #118788ParvelitoDeltagareOj, den påminner inte så lite om en baksidesannons på tidningen Okej där man försökt trycka in så mycket som möjligt på den tillgängliga ytan. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, jag hade inga problem med att orientera mig där men kanske får en yngre generation mer problem.
I övrigt ger den ett väldigt proffsigt intryck, informationen man söker finner man, och det allra mesta är rättstavat. (På något ställe har ni skrivit köpevillkor).
Det jag saknade var att kunna köpa redan ute vid första listningen. En liten antalsruta och en köpknapp där tror jag kan förbättra konverteringen en del.
Sedan är er kassa minst sagt rörig, och jag tror ni tappar många kunder där. Det är heller inte särskilt tydligt vad de olika tjänsterna kostar, som t.ex. Presentinslagning eller att betala med Klarna Faktura.
Och trots att det står Fri Frakt lite över allt, så vill ni ändå ha 19kr i frakt om jag beställer en rosa pyramidnit för 2kr. Inte obegripligt egentligen, men för en kund som sett fram emot fraktfritt och kommer med nitar för 50kr så är risken stor att varukorgen överges.9 februari, 2011 kl. 04:24 #118794evomediaDeltagareLite för rörigt men ändå så funkar det.
Med det ni säljer så fungerar designen ni har=)
Dock så blev det rörigt på ett sätt som inte fungerar vid kassan.
Markera gärna ut dom olika sektionerna mer samt ta bort lite plotter…
9 februari, 2011 kl. 15:01 #118824DarlingDeltagareJag håller med övriga. Ni kan på många ställen säga samma sak med hälften så många ord. Gäller t ex info om nyhetsbrevet, info i kassan osv. Nu har jag svårt att uppfatta det viktiga bland all mindre viktig text.
Ni tycks ha ett stort produktutbud vilket så klart är ett enormt plus.
9 februari, 2011 kl. 16:06 #118819fenrikDeltagareUtöver den kritik ni fått så vill jag berömma för en bra butik också. Så pass bra att jag direkt beställde.
Mitt kommer gällande kassan, som faktiskt är riktigt bra jämfört med många andra men det kräver att man faktiskt handlar för att inse det. MEN en sak bara, det hela flyter på från vänster till höger från 1,2,3 och sedan om jag väljer betala med faktura så hamnar ”slutför beställnings” knappen i mitten. Eftersom allting gick från vänster till höger hade jag velat fortsätta titta till höger för se ”skicka beställnings” knappen.
Hade du däremot haft kassan uppifrån o ner i steg 1,2,3 så hade jag också tyckt att knappen borde varit centrerad som du har det.
9 februari, 2011 kl. 16:07 #118827fenrikDeltagareAjdå, avsändaren på nyhetsbrev var ”Prenemation av nyhetsbrev”
Stavfel känns oseriöst, lätt fixat däremot.@fenrik 15166 wrote:
Utöver den kritik ni fått så vill jag berömma för en bra butik också. Så pass bra att jag direkt beställde.
Mitt kommer gällande kassan, som faktiskt är riktigt bra jämfört med många andra men det kräver att man faktiskt handlar för att inse det. MEN en sak bara, det hela flyter på från vänster till höger från 1,2,3 och sedan om jag väljer betala med faktura så hamnar ”slutför beställnings” knappen i mitten. Eftersom allting gick från vänster till höger hade jag velat fortsätta titta till höger för se ”skicka beställnings” knappen.
Hade du däremot haft kassan uppifrån o ner i steg 1,2,3 så hade jag också tyckt att knappen borde varit centrerad som du har det.
9 februari, 2011 kl. 16:45 #118830EmilDeltagareHar bara kollat litegrann så det kommer bara lite snabb feedback från mig.
Rent generellt tycker jag det är jättebra. Ni är duktiga på lyfta fram punkter som gör att det känns tryggare att handla och info som förhoppningsvis minskar frågor till kundtjänst och saker som bör öka er konvertering hade det inte funnits där eller hade ni använt andra färger och storlekar. Mycket imponerande.Det känns dock personligen att det är lite för mycket som händer på en gång vilket känns lite rörigt och stressigt. Jag gillar inte heller de små fonterna.
Tycker inte loggan känns 100-procentigt. Då tänker jag på snubben med mustasch. När jag hör orden rock och flames så är det inte en snubbe med långt hår, solbrillor och mustasch som jag tänker på. Det känns nästan som något från buttericks med peruk, fejk-mustasch och solbrillor.
´Fynda här´ skulle jag hellre ha till höger om nyheter. Nu täcker den delvis ´kläder´ när den ligger under klädeskategorin. Men det kanske bara är min webbläsare som visar den där?
Jag hade nog valt en annan ikon för önskelistan som inte anspelar på jul, eller bara köra den runt jul. Även här skulle jag vilja ha texten till höger om ikonen. Nu hamnar den under ikonen.
Anledningerna till att man skall prenumerera på ert nyhetsbrev kan ni minska ned något. Nu är det flera punkter som är väldigt snarlika.
Edit: Tar tillbaka det jag sa om loggan. Den är inte så tokig trots allt om man sätter i perspektiv på det ni säljer och prisnivån. Den sticker ut, man kommer ihåg den. För mig funkar den. Den känns rätt i samband med utbudet i shoppen.
9 februari, 2011 kl. 21:07 #118840Joel BDeltagareFår vibbar av en annan design jag sett tidigare, kan dock inte minnas vilken, tyvärr.
F.ö. gillar jag font-valet, även om sidan ser lite rörig ut. Det kan dock bero på att era placeholders/bilder inte hör hemma i mitt färgsinne
Som slutnot: Snygg och ”up-to-date” design!
9 februari, 2011 kl. 21:56 #118843Richie72DeltagareVilka sköna flashbacks jag får när jag ser t-shirtsen, sen förstår jag hur gammal jag är när det jag tror är ett stars wars svärd för barn är någon slags uttöjare. Jag tyckte det var lite konstigt att blanda barnleksaker och nitar.
Jag tycker sidan är riktigt bra och allt (bild/text) under rubriken ”om oss” är riktigt bra.
Visst i loggan så kanske snubben med mustasch mer påminner om en 50-årig Bruce Springsteen fan som sitter med ölmage på en husvagnscamping och lyssnar på born to run än någon som köper uttänjare och lyssnar på in flames.
Annars grymt coolt, när ni får in någon vintage t-shirt med Accept så får ni messa ska jag köpa en.
Lycka till!
10 februari, 2011 kl. 09:15 #118847TigernDeltagareTjena
Jag håller med i det mesta ovanstående sagt. Riktigt cool butik, på gränsen till too much, men det balanserar. Det blir liksom en riktig explosion när man kommer in.
Det passar ju på er sida men jag hade ALDRIG valt svart bakgrund på produktbilderna, fy fan vilket jobb och sitta och frilägga varenda bild!Sen har ni stavat fel på Michael Jackson-bilden på startsidan
Lycka till!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.