Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på www.teknikpower.se
Etiketter: www.teknikpower.se
- Detta ämne har 10 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av Marks-Bleeds.se.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2011 kl. 16:24 #95887teknikpower.seDeltagare
Hejsan skulle behöva lite feedback på webbutiken
StartsidaAll kritik mottages,
12 april, 2011 kl. 16:50 #121700StampelstuganDeltagareDet första jag möter är en felaktig text på första sidan, hela sista meningen (”Tack vare vi har…”) känns superkonstig. Saknas det ord eller hör den ihop med förra meningen? Jag blir faktiskt inte klok på vad felet egentligen är men fel är det :p
Under köpvillkor och kategorin ”Leveransbetingelser” står det: ”Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter.” Men det kan göra? Vad är det för kostnader och borde inte det stå utskrivet?
Under ”oavhämtad försändelse” har ni skrivit att kunden debiteras ”en skälig summa”. Hur mycket är det? Här drar jag åt mig öronen direkt, jag vill som kund inte veta att det kan dimpa ner en räkning på 500 kronor för att jag glömt hämta ut ett paket och för att ni anser 500 kronor vara ”en skälig summa”.
När jag klickar på kategorin ”Smycken” möts jag av något hälsningsmeddelande. Känns väldigt tokigt. Sedan gillar jag inte den sista meningen om fri frakt (för en gång skull förespråkar jag särskrivning), jag hade gjort ett annat ordval.
Under kategorin ”Övrigt” ligger två varor. På båda dessa står det ”obs fraktfritt på alla varor”. I kassan står det att varor under 3 kg skickas fraktfritt och i köpvillkoren står det att jag utöver priset ska betala fraktkostnad. Väldigt snurrigt! Vad gäller egentligen?
När jag klickar på RNsmycken slussas jag till en annan sida som ser väldigt suspekt ut. Vad är RNsmycken och varför hamnar jag på en helt annan sida?
Slutligen, och enligt mig nästan viktigast, var är informationen om vem som ligger bakom företaget? Organisationsnummer, namn, kanske lite historia om företaget. Jag handlar aldrig från företag jag inte vet något om.
Hoppas detta hjälper dig lite på traven
12 april, 2011 kl. 17:11 #121701hansandersDeltagare”Båt i flaska” för 59:- inkl. måste väl bli en backaffär för Dej att skicka fraktfritt ?
Om Du fixar en bättre bild så kunde den nog kosta 118:- istället.
Eller varför inte 236:- ?
Men: Du måste ta hjälp av någon att fixa till texterna lite, de känns inte bra.12 april, 2011 kl. 17:36 #121702Per NilssonDeltagareHittade några särskrivningar samt lite fel på ”dem” och ”de”. Du borde korrekturläsa alla produkttexter.
//Per
12 april, 2011 kl. 17:43 #121703basse1985DeltagareHåller båda ovanstående med ovanstående inlägg.
För det första:
Teknikpower.se.. jag tänker omedelbart: ”Här kan jag köpa teknikprylar!”Ändra även bilderna på produkterna… man ser ju knappt att det är en plånbok när den fortfarande är förpackad!
Det är för mycket som ser suspekt ut… känns märkligt att ni funnits sedan 2010 och ändå inte har styr på alla dehär sakerna..
12 april, 2011 kl. 18:35 #121705siaproduktfotoDeltagareHej,
jag håller med med alla ovanstående svar. En annan text som stör mig i alla fall är ”Kunder som köpte denna produkt köpte även:”. Man kanske skulle kunna kalla det för något annat så som ”relaterade produkter”…12 april, 2011 kl. 20:06 #121715MajsanDeltagareEn mycket snabb reflektion från mig är:
Om jag som kund skulle köpa smycken från er butik så vill jag inte mötas av produkttexten ”Alla smycken är handgjorda på bali, Vi ställer höga krav från tillverkarna på kvalite och matrial. Tack vare egen import av smycken kan vi hålla kraftigt reducerade priser.” på exakt alla smycken.
Jag som kund vill ha information om smyckena inte den texten som finns där nu.
Och en liten stavningskontroll i butiken kanske också skulle göras.
12 april, 2011 kl. 20:15 #121717Henrik_GDeltagareMed den titeln på webbutiken hade jag förväntat mig en sida med tillbehör till sportbilar eller något i den stilen. Verkligen inte smycken…
Ta en funderare på vad du vill med butiken. Nu känns det som det är en salig blandning. Matcho-knivar, möbler och smycken. Vad är den röda tråden?Grejerna verkar dock helt okej men jag tror du kommer tappa många köpare pga att det är förvirrande koncept med ett förvirrande butiksnamn.
13 april, 2011 kl. 08:29 #121739JimmysDeltagareVillkoren för reklamationer känns lite knepig att ha koll på ”du måste reklamera varan inom 3 år från du tog emot varan och senast inom 2 månader från att du borde ha upptäckt felet”. Och om ni skickar en trasig produkt, som ni sedan inte kan ersätta med en ny, så återbetalar ni returfrakten, men inte frakten vid köptillfället. Där kan det nog bli en och annan konflikt…
13 april, 2011 kl. 09:47 #121746jockesoftDeltagareFrån era villkor:
”Mervärdeskatt
Det framgår tydligt i webbutiken om priserna är inklusive eller exklusive moms.”Var framgår detta nånstans? Om jag går in på en produkt så står det t.ex 895:- är detta inkl moms eller exkl moms? Jag kan anta att det är inkl moms men det behöver ju inte vara det, så att det skulle framgå tydligt håller jag inte med om.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.