Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på www.stage6.se
- Detta ämne har 30 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av Sebbo.
-
FörfattareInlägg
-
28 november, 2011 kl. 20:55 #96760SebboDeltagare
Hej alla kunniga!
Snart lanserar vi vår hemsida.
Vore jättebra om jag kunde får lite feedback, kritik, om design, upplägg, texter m.m.
Säkert nåt jag glömt eller missat.För er som undrar är det en Prestashop med vissa egna moduler och shoppen ligger på GLEsys.
Vi kör Paypal som betallösning och erbjuder bara kortbetalning.Observera att sidan är inte live och det går inte beställa än.
Adressen är: demo.stage6.se (skulle bli beta en min kollege skrev demo )
Tack på förhand!
28 november, 2011 kl. 21:15 #131205Ms. ThereseDeltagareSnyggt och seriöst.
Personligen skulle jag flytta upp alla betallogos, post, etc. till hö. topp för att som ny aktör spela på redan kända varumärken.
Priserna som ni påstår ofta är marknadens bästa pris, om fallet är så skulle jag fronta det på förstasidan. Även vad frakt går på blir jag inte klok på.
Som vanlig kund vill jag gärna se ett telefonnummer jag kan ringa vilket gör shopen mer trovärdig och mindre irriterande om något skulle hända.
Kategorimenyn som den funkar nu. Att först klicka på t.ex. cylinderkit och sedan klicka igen och igen för att komma till rätt produkt gillar jag inte. Ett bra alternativ men borde inte vara ett måste. Själv vill jag helst ha alla underkategoriers artiklar synliga från första klicket och att sedan kunna filtrera om man vill.
Annan färg på köp knapp samt ”till kassan”. Kupongfältet skulle jag flytta längre ned, som bäddat att folk ska börja leta rabattkoder innan köp annars.
Några av mina åsikter:)28 november, 2011 kl. 21:22 #131208evomediaDeltagareRiktigt snyggt men jag skulle snabbt ta bort statistikräknaren
Online: 0 kunder – 5 besökare står det nu.
Den gör så att sidan känns mindre seriös sen är det inte så roligt som kund att känna att man är den enda i butiken.
Du har en massa oanvänt utrymme uppe till höger, gör något av det.
28 november, 2011 kl. 21:24 #131209evomediaDeltagareFörslag för top höger
Flytta upp några av logotyperna du har där nere kanske?Lista dina USPs?
28 november, 2011 kl. 22:17 #131213SebboDeltagare@Ms. T 28940 wrote:
Snyggt och seriöst.
Personligen skulle jag flytta upp alla betallogos, post, etc. till hö. topp för att som ny aktör spela på redan kända varumärken.
Priserna som ni påstår ofta är marknadens bästa pris, om fallet är så skulle jag fronta det på förstasidan. Även vad frakt går på blir jag inte klok på.
Som vanlig kund vill jag gärna se ett telefonnummer jag kan ringa vilket gör shopen mer trovärdig och mindre irriterande om något skulle hända.
Kategorimenyn som den funkar nu. Att först klicka på t.ex. cylinderkit och sedan klicka igen och igen för att komma till rätt produkt gillar jag inte. Ett bra alternativ men borde inte vara ett måste. Själv vill jag helst ha alla underkategoriers artiklar synliga från första klicket och att sedan kunna filtrera om man vill.
Annan färg på köp knapp samt ”till kassan”. Kupongfältet skulle jag flytta längre ned, som bäddat att folk ska börja leta rabattkoder innan köp annars.
Några av mina åsikter:)Hej.
Ang betallogos – ville inte ha en footer men såg att fler har så och detta är första utskicket.
Att ha alla varor direkt under menykategorin är så jag hade precis nyligen – men tyckte det blev för rörigt med alla varor + underkategorierna samlade – detta kan jag som tur är ändra med en knapptryckning.
Tänkte fronta priserna som en banner i min bannermodul – är detta bra?
Kassan och kundsidorna är inte fixade än – all enegi har gått på utseendet på utsidan av shoppen. Insidan kommer i veckan.
Telefon finns, och syns i footern, men kan läggas på fler ställen. (edit, hade visst tagit bort numret, får lägga till det, problemet är att jag även driver en verkstad som har numret och har inte tid att ha telefonsupport nu i början)
Edit2: frakten går på 99:- (då paket jag sålt genom min butik är oftast skrymmande brev på 1-3 kg)
Slänger upp sådan info med!@evomedia 28943 wrote:
Riktigt snyggt men jag skulle snabbt ta bort statistikräknaren
Online: 0 kunder – 5 besökare står det nu.
Den gör så att sidan känns mindre seriös sen är det inte så roligt som kund att känna att man är den enda i butiken.
Du har en massa oanvänt utrymme uppe till höger, gör något av det.
Hej.
Hade inte räknare – men min huvudlevernatör har det (med siffror upp mot 600 online och 4000 beökare (under en dag (och räknad på hela europa))) så jag ville ha det med. Mest en smaksak och inget nödvändigt – ska tänka till om den igen.
@evomedia 28944 wrote:
Förslag för top höger
Flytta upp några av logotyperna du har där nere kanske?Lista dina USPs?
Hej.
Ja du är inte den första som säger det – får se vad jag placerar där – kanske telefonnumret eller annan info.
Tack för er input
28 november, 2011 kl. 22:39 #131215Ms. ThereseDeltagarePersonligen tycker jag det är helt ok med footer och det fyller ju sin funktion med info. el. att upprepa.
Vad gäller din kategorifunktion så sägs det väl att för varje klick potentill kund måste göra så sänks konverteringen(?)
Du kanske kan ha någon viss telefontid? Hellre ett telefonnummer som ingen svarar på än inget alls enligt mig. Telefonsvarare? Själv har jag också ofta dåliga möjligheter att svara i telefon men ringer ofta upp när någon vettig ringt (ej säljare, etc.) el. lämnat meddelande. Då blir kunden ofta förvånad och positiv. Kan man inte ha bra telefonsupport bör man ju ha ännu bättre mailsupport. Kanske kan ha med något som t.ex. mailsupport inom 24 h. el. liknande?
@Sebbo 28948 wrote:
Hej.
Ang betallogos – ville inte ha en footer men såg att fler har så och detta är första utskicket.
Att ha alla varor direkt under menykategorin är så jag hade precis nyligen – men tyckte det blev för rörigt med alla varor + underkategorierna samlade – detta kan jag som tur är ändra med en knapptryckning.
Tänkte fronta priserna som en banner i min bannermodul – är detta bra?
Kassan och kundsidorna är inte fixade än – all enegi har gått på utseendet på utsidan av shoppen. Insidan kommer i veckan.
Telefon finns, och syns i footern, men kan läggas på fler ställen. (edit, hade visst tagit bort numret, får lägga till det, problemet är att jag även driver en verkstad som har numret och har inte tid att ha telefonsupport nu i början)
Edit2: frakten går på 99:- (då paket jag sålt genom min butik är oftast skrymmande brev på 1-3 kg)
Slänger upp sådan info med!Hej.
Hade inte räknare – men min huvudlevernatör har det (med siffror upp mot 600 online och 4000 beökare (under en dag (och räknad på hela europa))) så jag ville ha det med. Mest en smaksak och inget nödvändigt – ska tänka till om den igen.
Hej.
Ja du är inte den första som säger det – får se vad jag placerar där – kanske telefonnumret eller annan info.
Tack för er input
28 november, 2011 kl. 22:52 #131074SebboDeltagare@Ms. T 28950 wrote:
Personligen tycker jag det är helt ok med footer och det fyller ju sin funktion med info. el. att upprepa.
Vad gäller din kategorifunktion så sägs det väl att för varje klick potentill kund måste göra så sänks konverteringen(?)
Du kanske kan ha någon viss telefontid? Hellre ett telefonnummer som ingen svarar på än inget alls enligt mig. Telefonsvarare? Själv har jag också ofta dåliga möjligheter att svara i telefon men ringer ofta upp när någon vettig ringt (ej säljare, etc.) el. lämnat meddelande. Då blir kunden ofta förvånad och positiv. Kan man inte ha bra telefonsupport bör man ju ha ännu bättre mailsupport. Kanske kan ha med något som t.ex. mailsupport inom 24 h. el. liknande?
Strukturen på menyn är följande:
Vad vill du ha? -> Cylinderkit – > viket märke? -> Stage6 – vilken typ av cylinder? -> 50cc Aliminum
Är det för många klick? Menyn expanderar om man trycker på + så slipper man onödiga omladdningar av sidan?
Mina kunder som jag riktar mig till är de som har en grundkunskap och är insatt i vad dom vill ha – detta har dom redan bestämt på förhand och jag vill då att dom ska köpa från mig. Jag har lärt mig att inte underskatta mina kunders kunskap om produkterna.
Mail svarar jag så fort jag får dom – men eftersom 50% av arbetstiden är dedikerad till verkstan kan jag skriva mail inom 48 timmar för att lova nåt jag inte kan hålla?
Men bra poäng där
28 november, 2011 kl. 23:01 #131062Ms. ThereseDeltagareJag överlåter menyfunktionen och konvertering till någon som är mer kunnig i ämnet än mig;) Men jag förstår din poäng.
Och ja, uppge bara den infon. du sedan kan hålla!
@Sebbo 28951 wrote:
Strukturen på menyn är följande:
Vad vill du ha? -> Cylinderkit – > viket märke? -> Stage6 – vilken typ av cylinder? -> 50cc Aliminum
Är det för många klick? Menyn expanderar om man trycker på + så slipper man onödiga omladdningar av sidan?
Mina kunder som jag riktar mig till är de som har en grundkunskap och är insatt i vad dom vill ha – detta har dom redan bestämt på förhand och jag vill då att dom ska köpa från mig. Jag har lärt mig att inte underskatta mina kunders kunskap om produkterna.
Mail svarar jag så fort jag får dom – men eftersom 50% av arbetstiden är dedikerad till verkstan kan jag skriva mail inom 48 timmar för att lova nåt jag inte kan hålla?
Men bra poäng där
29 november, 2011 kl. 11:28 #131238Per NilssonDeltagareHej!
Under kontakta oss så är e-postadress & order-ID särskrivna. Sedan står det så här under om oss: Webshoppen drivas av
Mina övriga förslag är:
– Skippa besöksstatistiken.
– När man klickar på Facebook i sidfoten så öppnas FB i huvudfönstret, öppna den i en ny flik istället.
– Sätt ut telefonnummer och fullständig adress. Det ser betydligt seriösare ut. Spelar ingen roll om du kan svara i telefonen eller inte, det som är viktigt är att kunderna faktiskt kan ringa dig och du kan ringa upp dem.//Per
29 november, 2011 kl. 14:09 #131271SebboDeltagare@Per Nilsson 28978 wrote:
Hej!
Under kontakta oss så är e-postadress & order-ID särskrivna. Sedan står det så här under om oss: Webshoppen drivas av
Mina övriga förslag är:
– Skippa besöksstatistiken.
– När man klickar på Facebook i sidfoten så öppnas FB i huvudfönstret, öppna den i en ny flik istället.
– Sätt ut telefonnummer och fullständig adress. Det ser betydligt seriösare ut. Spelar ingen roll om du kan svara i telefonen eller inte, det som är viktigt är att kunderna faktiskt kan ringa dig och du kan ringa upp dem.//Per
Hej.
Kassan, kontakta oss och sidorna inne under kundkontot är ännu inte fixade. Översättningen är gjord av Google (hos Presta) så jag kommer till inom kort.
– CMS Om Oss kommer rättas.
– Facebook kommer öppnas i nytt fönster.
– Adress finns nere i footern.
– Noterar om statistiken.Tack för din input
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.