Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på www.hittabatteri.se
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av NicoMalm.
-
FörfattareInlägg
-
3 januari, 2011 kl. 00:13 #95370NicoMalmDeltagare
Är inte långt bort från att få hem första sändningen med batterier och börjar närma mig finputsning av butiken. Hoppas att någon i detta forum har möjlighet att titta in i butiken och komma med lite feedback!
Lite ”bra-att-ha-info”:
– det finns bara en produkt som går att lägga i kundvagnen (en SonyEricsson ’testprodukt’)
– betalningsalternativen är i test-läge…
– kontaktformuläret kommer bytas ut så snart jag hinner…
– produktbilder, produktinformation och vikter kommer att saknas tills den dag jag fått hem första batchen…
– i Kassan kommer betalningsalternativen kompletteras med logos och kommentarer (någon bugg gör visst att de inte visas just nu…)Tack på förhand!
//Niclas3 januari, 2011 kl. 19:43 #117595Richie72DeltagareTycker spontant att det ser bra och enkelt ut. Jag gillar din presentation av företaget och dig.
4 januari, 2011 kl. 08:21 #117603martinkilandDeltagareTycker det ser bra ut. Lite svårt att avgöra hur det kommer se ut när bara en produkt är uppe. Men tycker du har en riktigt bra grund att bygga på. Håller med Richie72 att du har en riktigt bra företagsbeskrivning. Det inger förtroende.
En sak jag tycker kan upplevas lite konstigt är att du nu använder ditt aktiebolags namn som logga till webbutiken. Har man exempelvis klickat sig in via Google där det står Hittabatteri.se och man då sedan ser ett annat namn tycker jag det kan upplevas förvirrande. Mitt förslag är att enbart köra med Hittabatteri.se som namn på webbutiken, men sedan under företagsuppgifter förklara att det är Iseee AB som står bakom butiken.
Du borde även se över din sökmotoroptimering. Nu har du samma title-tag på alla undersidor. Kategorsidan Sony Ericsson borde ha något i stil med Batterier till Sony Ericsson eller vad nu folk googlar på.
4 januari, 2011 kl. 09:07 #117604NicoMalmDeltagareAvseende loggan: en variant kanske skulle kunna vara att ”vända” på det hela – HittaBatteri.se får i stället dominera i loggan och Iseee AB finns med, men bara med litet typsnitt. Ska kika på det! Inga visitkort tryckta ännu så det finns alla möjligheter att ändra
Ska slå ett öga på taggarna. Tack för tipset!! Det är nog så att på de ställen jag inte anger en unik tag så tar mjukvaran en standard-fras. Det är sannolikt så att jag inte specat en unik tag för varje kategorisida…
Tack för tipsen!
//Niclas
9 januari, 2011 kl. 05:07 #117753MonyDeltagareFörmodar du har ändrat loggan.
Nu är den skitsnygg!! Inte ofta jag fastnar direkt för en logga så där, men jag gillar typsnittet, färgkombinationen, storleken och så klart helheten. Formen har en kompakthet som genast får mig att associera till batterier, samt färgerna är klockrena!
Övrigt följer sidan grunddesignen och ger en helhetskänsla. Den känns luftig på ett lagom sätt och det är lätt för ögonen att scanna och hitta det man söker. Tycker de runda sidorna på de översta rutorna mjukar upp det övrigt kantiga.
Jag kan bara göra tummen upp!
Skulle jag kommentera något så tycker jag du borde ta med i slideshowen information om varför jag ska köpa batterier på nätet och just i din butik. Skippa det med att göra kunderna nöjda, för det skriver alla. Om du kan (vet att det är svårt) så hitta på något unikt som just du kan erbjuda.
Annars är argument så som: Köp idag ha dina batterier i brevlådan i morgon, 20% billigare än om du köper i affären, skippa leta i specialbutiker – vi har de ovanligaste batterierna i lager etc.
Som infosida kan du kanske ha lite information om vad som skiljer bra batterier från dåliga, hur man kvalitetsäkrar att batterierna håller den tid de lovar.
Första intryck är att sidan är super!
9 januari, 2011 kl. 20:44 #117757NicoMalmDeltagareTack Mony! Det värmde ’gött’ att läsa när man sitter och sliter till långt in på småtimmarna!
Jo, lite mer ”varför” är faktiskt på gång. Sidan ”Om våra batterier” är tänkt att delas upp på två sidor: en som beskriver respektive tillverkare, typ ”om våra leverantörer” (blir ganska formellt med certifieringar, anställda, osv) och en sida som beskriver varför jag valde just de tillverkare jag valt. Det blir något i stil med ”vad gör våra batterier bättre” och kommer att innehålla bilder, testresultat och allt möjligt teknikgodis som jag samlat på mig när jag utvärderat mängder av tillverkare (och sett både bra och dåliga exempel).
Tack i alla fall för feedbacken och, yes, logotypen är ny
/Niclas
12 januari, 2011 kl. 18:14 #117830simonDeltagareHej Niclas.
Här kommer lite förslag på förbättringar när det kommer till designen och webbutiken som helhet med syfte att öka konverteringen.
Bakgrunden
Anser att det röda och svarta i toppen/footern tar över för mycket och gör sidan mer rörig. Ser hellre att du tar bort det och behåller bakgrunden grå för att göra allt något renare. Svart och röd är färger som drar uppmärksamhet. Du vill att uppmärksamheten skall riktas mot ditt innehåll/dina produkter ej toppen/footern.Generella färger
Att hålla sig till 2-3 färger är alltid bra när man bygger upp grunden av en sida. Det har du lyckats bra med! Innehållet bör dock variera sig i färg och form för att skapa liv i sidan. ”Nu kör vi”-boxen på startsidan skulle jag gärna se ha en annan färg än röd/svart för att dra mer uppmärksamhet till boxen.Logotypen
Tycker ”B” ser ut som en ”3” . Personligen skulle jag gjort den något renare med någon illustration av ett batteri eller dylikt.Fler ”förtroendeboxar”
In med fler ”förtroendeboxar” på sidan. Förtroende skapar trygghet och trygghet genererar köp. Exempel på frågor dina ”förtroendeboxar” kan ge svar på: ”Hur snabbt får jag mina varor?”, ”Är frakten gratis eller inte?”, ”Vilka står bakom företaget?”, ”Hur enkelt kan jag få support på mina köp?”, ”Kan jag dela upp betalningen?” osv…Skapa alltså informationsboxar där du svarar på frågor som rör kundens trygghet.
Köp-knappen
Hela din webbutiks syfte kretsar kring denna knapp. Du vill att besökarna ska köpa, du vill att besökarna ska klicka! Gör knappen tydlig och särskilj gärna knappen från resten av sidan i färg/form. Därav så förklarar du för besökaren hur han/hon tar sig vidare och deras uppmärksamhet läggs på rätt ställe. Gör knappen Grön och gärna lite större så ska du få se på grejer! Detsamma gäller ”Kassan” knappen…Priset
Förtydliga gärna hur priset presenteras. Priset är ju nästan alltid den främsta anledningen till köp. Därför bör det alltid vara tydligt presenterat. Tips: Större text, annat färgval.Kassan
När det kommer till kassan så rekommenderar jag att du inför en ”Snabbkassa”.
Batterier är ju mindre produkter så steget till att genomföra ett köp borde vara enkelt och kort. Tänk på saken!För övrigt gillar jag ditt koncept och din idé.
Lycka till, hoppas jag kunde bidra med något13 januari, 2011 kl. 11:44 #117846NicoMalmDeltagareTack Simon för mycket konstruktiv och användbar feedback!
En del av dina punkter har jag redan aktiviteter på gång för att förbättra/förtydliga, men flera av de specifika tipsen har jag faktiskt inte ”reagerat på” tidigare. Då blev att-göra-listan med ens ett par rader längre
/Niclas
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.