Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på www.alvsalen.se
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av lasselu.
-
FörfattareInlägg
-
8 maj, 2013 kl. 08:04 #100083lasseluDeltagare
Skulle bli tacksam om ni tog en titt på vår nyöppnade shop och kom med konstruktiv kritik…
8 maj, 2013 kl. 08:12 #163846MagentoDeltagareBilder på startsidan ser klickbara ut men är inte det. Dvs man borde helt enkelt kunna klicka på de och komma till produkten eller dylikt. Lite förvirrande för mig att det inte gick att klicka på de.
8 maj, 2013 kl. 08:39 #163847ParvelitoDeltagare1: Jag stör mig lite på bilder som har 50 nyanser av grått i sin bakgrund istället för vit bakgrund. Jag förstår att man kanske vill visa en interiörbild, men när shoppen som sådan har vit bakgrund så framstår bilderna som ganska otydliga.
2: Dina köpknappar har fått samma ”dimmigt rosa” nyans som i din grafiska profil. Jag vet inte om det är riktigt optimalt. Jag skulle föredra något som ger lite mer kontrast.
3: I listläge så ser man nedanstående varas pris mycket närmare KÖP-knappen än den vara som man faktiskt köper. Det där är inte så lyckat, för kunderna kommer garanterat se fel. Håll gärna ihop pris, antal och köpknapp, det brukar ge bättre konvertering.
4: Även på produktsidan så är det väldigt långt mellan priset och köpknappen. Över lag skulle jag satsa på att trycka ihop produktsidan lite för att få med mer information på det som kunden först ser när den kommer in på sidan. Kom ihåg att man aldrig får en andra chans att ge ett första intryck. Kolla gärna din shop på en dator med liten skärm eller en läsplatta så ser du själv vad som syns utan att scrolla.
5: För att ytterligare förbättra kundens upplevelse tycker jag att din shop skulle må bra av att man tar bort alternativen för hur många produkter som skall visas (fastän det står sortera där) och vilken sida man är på. Då kan du visa mer produkter för kunden istället för distraherande text som ingen har någon nytta av.
6: Jag tror du skulle vinna på att peta upp några loggor för betalningssätten du erbjuder i huvudet vid kassan, kanske även fraktbolagets logga där. Alternativt minska huvudet lite så att du får rum med fler produkter.
7: Jag håller också med om att produktbilderna på förstasidan borde vara klickbara så att man kommer till produkt/kategori när man klickar på dem.
Lycka till med affärerna.
8 maj, 2013 kl. 09:04 #163851DavidWiggDeltagareFör att eventuella kunder ska hitta till er butik genom sökresultaten så måste ni ha en informativ rubrik samt beskrivning. När tex Google samlar ihop material för att presentera i sökresultaten så är det texten de går efter. Så se till att ha rätt ord för vad kunden kan tänkas att söka efter.
Idag är din titel: Alvsalen.se
Hur ska man veta vad det är för butik? Gör så här, tänk igenom vilket/vilka ord som är viktigast för er. Ett exempel på en titel:Köp Inredningsdetaljer & möbler – Nytt & gammalt – Alvsalen.se
Observera att detta är ett exempel från min sida
Sedan beskrivningen av er butik. Nu ser den ut såhär:
Inredningsdetaljer för alla hem och rum
Denna text kommer att presenteras under själva titeln som dyker upp i ett sökresultat. Här har ni ca: 160 tecken att arbeta med. Google visar upp till 160 tecken i sökresultatet (inkl mellanslag).
Här har ni verkligen chansen att fånga in kunderna genom att ha en relevant och säljande text. Kolla runt lite hur andra etablerade butiker som liknar er skriver. Då får ni kanske lite inspiration. Men kopiera inte, skriv en unik beskrivning.
9 maj, 2013 kl. 06:42 #163890lasseluDeltagareTack för kommentarerna!
Ska ta till mig en del och förkasta andra… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.