Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på Wildlifegarden.se
Etiketter: feedback, textalk, wildlife garden
- Detta ämne har 11 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
2 augusti, 2013 kl. 13:34 #100448WLGDeltagare
Hej,
Vi har genomfört ett plattformsbyte och jobbat med onpageoptimering och nu är vår nya site och e-handel online! Vi har valt att jobba med Textalk webshop.
Jag är supertacksam om någon har tid att kika in och ge mig feedback på vad ni än kommer att tänka på.
Bra att veta är att våra återförsäljare är vår huvudsakliga försäljningskanal och vår site är därför inte en renodlad webshop mot privatperson. Vi har valt att hålla en balans där siten fungerar som verktyg för återförsäljare och lyfter från återförsäljare så att kunderna hittar dit. I dagsläget tycks vi ha valt en linje som de flesta går ifrån, där man prioriterar bort återförsäljare. Det är intressant att följa utvecklingen och se hur andra resonerar. Förresten, finns det något tråd där detta diskuteras?
Hälsningar,
Karin2 augusti, 2013 kl. 17:22 #166429bigfishDeltagareHej Karin,
Vilka fina bilder ni har på sidan!
Dock känns sidans design inte helt ”klockren”. Om du behöver en webb designer så kan jag varmt rekommendera en vän till mig. skicka mig gärna ett pm i sådant fall.Men Jag skulle rekommendera att den översta raden som är placerad på den bruna bakgrunden har en ”vit ram eller bakgrund”, för just nu syns texten inte så bra.
Jag gillar att ni har fått med flera språk redan från början.
Ett förslag bara, kanske ett blurigt foto på en mysig trädgård i bakgrunden istället för fåglarna. Då ni har valt två färger till hemsidan så tror jag det hjälper om en färg används mest förslagsvis grönt och använda den bruna på lite mindre ikoner etc för att få en bättre helhet.
mvh
3 augusti, 2013 kl. 07:36 #166438Fru BadDeltagareTog en snabb titt bara, men tycker det ser fint ut.
Enda minus: Den sliden til nyheter, den drog all uppmerksamhet.Möjligt bare jag som är allergisk mot slides då.
Annars fina mjuka färger, jag gillar!
3 augusti, 2013 kl. 07:43 #166439lasseluDeltagareSnyggt, men jag skulle gärna vilja se priset på varje vara när man går in på en kategori.
3 augusti, 2013 kl. 09:28 #166443Jimmy OstromDeltagareHåller med till 110%. Riktigt irriterande att inte se priserna!
@lasselu 67556 wrote:
Snyggt, men jag skulle gärna vilja se priset på varje vara när man går in på en kategori.
3 augusti, 2013 kl. 11:45 #166446Katrin LundgrenDeltagareJag ska ge dig en feedback som du kanske inte riktigt gillar….
Som ägare av en trädgårdsbutik och som e-handlare som blivit nekad att sälja era produkter för ca 1 år sedan, med motiveringen ”nej tyvärr vi vill inte ha återförsäljare som inte har fysisk butik”, så finner jag det lätt roande att ni nu sätter upp en egen webbutik och dessutom vill ha hjälp och feedback på den från andra e-handlare….
Med andra ord ni ska nu själva sälja mot slutkund, och åf med fysiska butiker är ok, men renordlade webbutiker är ej välkomna att sälja era produkter på webben trots att ni själva gör det, och att fysiska butiker med webshop också gör det. Hur tänkte ni där?
Jag är uppriktigt intresserad. Jag gissar att ni kanske ändrat er under året och nu tillåter även e-handlare som ÅF och insett hur galet det blev, men det vore ändå roligt att höra tankarna bakom det beslutet och även tidigare policy, just för att många leverantörer tyvärr diskriminerar webshoppar med just motiveringen att vi har ingen fysisk butik.Vad gäller feedback på själva sajten:
Jättebra med redaktionellt, fågelskola och levande trädgård. Sajten är lättnavigerad och bra och känns fräsch, men jag saknar som andra redan sagt priserna direkt i kategorin.Jag skulle även vilja se en köpknapp direkt i kategorin så att jag slipper klicka mig in på varje produkt för att sälja. Jag saknar också att inte se fraktpriser någon annan stans än i kassan. Man ska inte behöva gå till kassan för att se vad det kostar med leveransen. Försök att skriva ut det någon annan stans också, ex på varje produktsida
En annan sak jag saknar är flera bilder på varje produkt, i flera olika vinklar. Era holkar är mycket detaljerade och genomarbetade som små konstverk, något som helt klart är en stor del av varför de är framgångsrika produkter, och det gör att jag gärna skulle vilja se fler detaljbilder för att verkligen få känslan för dem. Kanske även bilder på insidan av dem.
Jag skulle nog lägga till liknande produkter och inte bara tillbehör. Helt enkelt för att om man tänkt handla en holk och den är slut i lager så kan man då lätt välja en liknande.
Sökrutan är väldigt anonym, den skulle jag lägga i headern eller i alla fall försöka förtydliga. Den försvinner lätt i designen nu.
i kassan skulle jag lägga in lite loggor för betal och fraktsätten så att man enklare väljer. Ser heller ingenstans där det framgår att kunden genom att klicka på knappen el på annat sätt godkänner era ordervillkor. Småsaker och sånt man kan anta är underförstått men bör nog ändå finnas
Ni har inte koll på ångerrätten, läs på om denna. Du bör ha den som en egen punkt i ordervillkoren eftersom du kan inte kräva några obrutna förpackningar och få tillbaka dem i orginalförpackningen, utan där är det bara att gilla läget. Inom 14 dagar måste du ta tillbaka varorna oavsett ytterförpackninggens skick. Returer är en sak, men ångerätt är en annan.
även ert orgnr bör finnas på sajten
Finns säkert mer, men det var det jag tänkte på sådär när jag kikade i en hast
Lycka till med e-handlandet3 augusti, 2013 kl. 18:11 #166453MagnusDeltagareSnygg design med behagliga färger.
Sökrutan är för anonym. Den bör lyftas upp.
Vad är tanken med att ha en massa ting ovanför headern typ: ”kunna ändra priser inkl moms?”
Vill ha bort allt ovanför headern, flytta loggan till vänster.
Priserna och frakten bör synas tidigare.Med lite justeringar så blir sidan fin!
4 augusti, 2013 kl. 06:37 #166460PlastskivorDeltagareDet är dyrare att få varan skickad än att hämta hos åf.
Kanske vore värt att tänka igenom den strategin ett varv till..4 augusti, 2013 kl. 10:47 #166462tstanliDeltagare@Kodmyran 67564 wrote:
Jag ska ge dig en feedback som du kanske inte riktigt gillar….
Som ägare av en trädgårdsbutik och som e-handlare som blivit nekad att sälja era produkter för ca 1 år sedan, med motiveringen ”nej tyvärr vi vill inte ha återförsäljare som inte har fysisk butik”, så finner jag det lätt roande att ni nu sätter upp en egen webbutik och dessutom vill ha hjälp och feedback på den från andra e-handlare….
Med andra ord ni ska nu själva sälja mot slutkund, och åf med fysiska butiker är ok, men renordlade webbutiker är ej välkomna att sälja era produkter på webben trots att ni själva gör det, och att fysiska butiker med webshop också gör det. Hur tänkte ni där?
Jag är uppriktigt intresserad. Jag gissar att ni kanske ändrat er under året och nu tillåter även e-handlare som ÅF och insett hur galet det blev, men det vore ändå roligt att höra tankarna bakom det beslutet och även tidigare policy, just för att många leverantörer tyvärr diskriminerar webshoppar med just motiveringen att vi har ingen fysisk butik.Håller med dig fullkomligt, vi har också blivit nekade att sälja produkter från grossister av samma anledning men vi är i branschen inredning. Vi har även försökt att få ett svar på varför grossisten inte vill sälja till ett AB med enbart webbutik men de bemödar sig inte ens att svara. Undrar om detta är lagligt om man kollar med konkurrensverket? Under alla omständigheter så har vi valt att se på det hela som att dessa grossister inte är värdiga att ha oss som ÅF och det finns många andra grossister som är villiga att låta oss sälja deras produkter
4 augusti, 2013 kl. 20:43 #166472WLGDeltagareStort och varmt tack för att ni tagit er tid! Mycket bra och konkreta synpunkter.
Kodmyran, du har helt rätt. Tidigare hade vi en (förlegad) policy där vi tackade nej till rena nätbutiker. Skulle vilja säga att det handlade om okunskap från vår sida. Vi lär oss och nu försöker vi hitta en bra balans som gynnar slutkunden, dvs att produkterna finns tillgängliga i välsorterade butiker oavsett om de är fysiska eller ej. Vi borde hört av oss till er när vi ändrade på detta. Jag skickar dig ett PM i veckan, så att vi åtminstone kan reda ut saken. Uppskattar att du tog dig tid på vår butik trots att vi bemött dig som vi gjorde. Tack för feedback!
Plastskivor, där har vi valt att främja våra återförsäljare. Det är alltså billigare för kunden att handla hos våra återförsäljare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.