Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på vogeni.se
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 2 månader sedan av Lundstrom.
-
FörfattareInlägg
-
16 september, 2016 kl. 11:59 #103760vogeni.seDeltagare
Hej!
Vi driver en nätbutik som säljer alla möjliga sorters kläder men har valt att rikta in oss mycket på bla Balklänningar. För att ni ska få en bättre bild burkar vi beskriva oss enligt följande:
Upptäck Vogeni:s eleganta samling av balklänningar i många färger och storlekar som är unikt anpassade för att passa alla kroppstyper för din stora balfest.
Hade som många andra här uppskattat feedback av alla sorter! Vi vill ständigt förbättra det vi har byggt och strävar så klart efter perfektion
Mvh
Fredrik
Vogeni.se17 september, 2016 kl. 05:35 #182422bloggusDeltagareNummer ett för mig som kund är att aldrig köpa från en butik som tydligt inte uppger vad företaget heter, listar företagets organisationsnummer och adress. Det skall inte ta mer än 10 sekunder för mig att hitta det. Jag kanske har missat det, men ni listar det inte någonstans….
Översättningen av butiken är dålig. Särskrivningar i kassan. En hel del engelska fraser här och där.
”Beställningsförfarande” – vad?
Länkar och länkbyten? Skojar ni. I en webbshop?
Kolla på avstavning – det är ren programmeringsuppgift.
Nja, det finns en del att tänka på.
23 september, 2016 kl. 16:18 #182477LundstromDeltagareDet svåra är ofta inte att hitta förbättringsmöjligheter, utan att prioritera förbättringsarbetet där det gör mest nytta. Kan inte annat än att hålla med bloggus här. Det ni primärt bör fokusera på är förtroende. Jag hade personligen inte vågat handla här p.g.a att jag inte vet vem jag köper ifrån så checka först av bloggus punkter.
Ett av era kanske bästa försök att skapa förtroende är endast halvvägs till svenska lagstiftningen http://www.konsumentverket.se/Foretag/Konsumentratt/Angerratt/ när ni endast lämnar 7 dagar ångerrätt. Kunden har lagstadgat rätt till 14 dagars ångerrätt, vilket du ska informera om. Citerar länken ovan ”Informerar du inte om ångerrätten har konsumenten 1 år på sig att ångra köpet” Vet att det finns vissa undantag från ångerrätten som exempelvis skulle kunna vara tillämpliga vid måttbeställningarna, men varför inte erbjuda kunden 14 dagar även här?
Ett annat försök att skapa förtroende är att ni har ett telefonnummer man kan ringa till. Om ni nu ska erbjuda den servicen hade jag inte gömt telefonnumret längst ner på ”om oss”, utan skyltat med det ordentligt. Som det ser ut idag skyltar ni bättre på sajten med er utländska adress som finns på andra sidan jorden.
Lycka till Fredrik!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.