Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på vår nya webbutik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94724
    martinkiland
    Deltagare

    Hej!

    Jörgens Matthus är en butik i Jönköping som säljer mattor. Vi lanserade för några veckor sedan en ny webbutik byggd på Magento med hjälp av företaget Icommerce.

    Försäljningen har kommit igång, men vi vill hela tiden utveckla webbutiken. Så jag skulle gärna ta emot kritik och synpunkter av alla dess slag. No mercy!

    url: Mattor på nätet och i butik – Jörgens Matthus

    Tack på förhand!

    Hälsningar
    Martin Kiland
    Ansvarig för e-handel
    Jörgens Matthus

    #112681
    martinkiland
    Deltagare

    Ingen som har några tankar…? Alla synpunkter är välkomna :)

    #112685

    Skaffa fler facebook-fans

    #112687
    martinkiland
    Deltagare

    Julius: Ingen dum idé, ska jag ordna!

    #113408
    flying_c
    Deltagare

    Enklare kassa?
    Strålande att man inte behöver registrera sig men det hade varit överskådligare att se allt på en sida.

    #113424
    andste
    Deltagare

    Som kund gillar jag inte att se detta: ”Lagersaldo: kontrolleras efter genomförd order”

    Jag vill ju gärna veta om produkten jag är intresserad av finns i lager innan jag slutför köpet.

    För övrigt så är det bara tummen upp.

    #113536
    martinkiland
    Deltagare

    Andste: Håller med dig, jag gillar det inte heller. Men som det ser ut idag har vi samma lager för vår butik och vår webbutik. Eftersom vi i vår fysiska butik har ett väldigt stort sortiment (som vi succesivt arbetar med att få upp i webbutiken) med ett helt manuellt lager kan vi inte ha koll på exakt hur många av varje matta som finns hemma. Och att skriva ut att mattan finns i lager och om det sedan visar sig att vi måste beställa hem kan det lätt skapa irritation hos kunden.

    Har du nått tips på hur vi bör göra? Kanske ska man ta bort lagerstatus helt…

    Uppdaterat: Skrev så här nu istället: ”Lagervara: Levereras inom 1-3 arbetsdagar (reservation för slutförsäljning)”

    Det blev bättre!

    #113563
    Tigern
    Deltagare

    Hej Martin

    En anledning till att du får lite klent med feedback kan vara att det egentligen inte finns så mycket att anmärka på. En trevlig sida.

    Om jag då ändå söker efter något att anmärka på så får det blir;
    – Kanske lägga nummer eller mailadress till kundtjänst lätt åtkomligt och synligt i toppen på sidan?
    – På produktvisningssidan har du recensioner och lagerstatus mellan Produktnamn och pris och produktinfo längst ned. Jag skulle flyttat Lagerstatus till under priset och produktrecensionerna till under mer informations-tabellen.

    #113654
    martinkiland
    Deltagare

    Tigern: Tack, kul att du gillar sidan!

    Håller nog med dig på båda punkterna. Det är dock lite trångt i headern, vilket kan göra det svårt att få in telenummer och e-post där, men ska kika på en lösning där. Det är ju trots allt väldigt viktigt att kontaktinfo är tydligt. Ang lagerstatus och produktrecensionerna så ligger dom lite malplacerade. Ska ha det i åtanke när vi låter en programmerare gå in och göra sådana ändringar.

    #113792

    Riktigt snygg sida, Martin!

    Ger ett seriöst intryck direkt, stora fina bilder med tydliga produktpresentationer och priser. Det enda jag tycker är rörigt är menyn – har aldrig funderat över att det finns så många olika sorters mattor! Hur skulle man kunna sortera dessa bättre? Jag utgår från kunden, och kunden har alltid en idé redan innan denne köper mattan vad han eller hon ska ha mattan till för. Man skulle kunna sortera efter användningsområde? Eller färg, form, eller kanske funktion? Hur som helst så blir jag skrämd av denna jättemeny.

    Lycka till med e-handeln!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.