Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på Underbara Bad
- Detta ämne har 29 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av Fru Bad.
-
FörfattareInlägg
-
5 november, 2013 kl. 11:58 #169705Katrin LundgrenDeltagare
Oj Oj, jag blir ärligt talat nästan illamående av bakgrunden. Den tar all fokus från produkterna och har man något synhandikapp, eller lätt att få migrän så lämnar man sidan direkt. Man orkar helt enkelt inte försöka se vad du säljer utan skräms bort av att man ser prickar överallt
Köpknapparna flyter in i omgivningen eftersom de är samma färg som bakgrunden och syns därför inte, gör dem i konstrasterande färg, man ska inte behöva leta efter köpknappen för att handla.
Köpknappen på produktsidan ligger dessutom allra längst ner på skärmen och man måste scrolla efter den, och det är garanterat dåligt för konverteringen, lägg dem uppe vid bilden, inte längst ner på sidan. Den bör dessutom heta samma sak överallt och inte köp på ett ställe och lägg i vagnen på ett annat.
I produktlistningen kan du ändra och köpa flera av varje vara, men du kan inte göra det på produktsidan, varför? verkar mkt dumt
loggan tar på tok för mkt plats och headern är för stor, alla dina USPar ligger längst ner på¨sajten, exvis fri frakt över 500 kr, det vill du ju visa överst inte att kunderna ska behöva leta efter det
5 november, 2013 kl. 12:12 #169707Fru BadDeltagare@Kodmyran 71401 wrote:
Oj Oj, jag blir ärligt talat nästan illamående av bakgrunden. Den tar all fokus från produkterna och har man något synhandikapp, eller lätt att få migrän så lämnar man sidan direkt. Man orkar helt enkelt inte försöka se vad du säljer utan skräms bort av att man ser prickar överallt
Det var då inte bra… Men du är den förste som säger det. (har kollat med alla kollegor, vänner/bekanta, kollegor av min man, etc. Tittar du på med dator? Hos meg är det mycket vitt, och det gröna/prickiga är ”bak” allt i hopa.Köpknapparna flyter in i omgivningen eftersom de är samma färg som bakgrunden och syns därför inte, gör dem i konstrasterande färg, man ska inte behöva leta efter köpknappen för att handla.
Konstigt, hos mig (och ipad/mobil) är köpknapparne gröna med svart text mot vit bakgrund. :confused:Köpknappen på produktsidan ligger dessutom allra längst ner på skärmen och man måste scrolla efter den, och det är garanterat dåligt för konverteringen, lägg dem uppe vid bilden, inte längst ner på sidan. Den bör dessutom heta samma sak överallt och inte köp på ett ställe och lägg i vagnen på ett annat.
Ska jag fixa! Förut låg den boxen med ”lägg i vagnen” uppe til högre för produktbildet. Vet inte varför den är där nere nu.I produktlistningen kan du ändra och köpa flera av varje vara, men du kan inte göra det på produktsidan, varför? verkar mkt dumt
Hm..jag kan ändra antal, både på startsida, produktsida och i kassan. Kanske inte så tydligt att man kan ändra siffran från 1 till något annat….?loggan tar på tok för mkt plats och headern är för stor, alla dina USPar ligger längst ner på¨sajten, exvis fri frakt över 500 kr, det vill du ju visa överst inte att kunderna ska behöva leta efter det
Loggan är på väg att fixas!
Posten/fri frak, etc ville jag ha där nede. Tycker inte det är såå långt nere, dessutan snyggare så…tycker jag! Blir stökigt med symboler uppe tycker jag, ska inte se ut som…reklamaffisch/billigt/klipp&lim. Eller hur jag ska förklara det. :rolleyes:
På min mobil kommer det upp utan att jag behöver scrolla ner. På tok för många websites som ser ut som skoltidningen vi gjorde innan internet kom. (my opinion)Tack för svar!
5 november, 2013 kl. 12:34 #169709Katrin LundgrenDeltagareJag tittar på en dator med stor skärm, och ja, jag blir yr och tycker bakgrunden tar mkt fokus. Jag säger inte detta för att vara elak, men jag kanske är mindre bekymrad om att göra dig ledsen än vad kollegor, äkta män, vänner och bekanta är, eller också har jag totalt fel. Hur som helst är det min uppfattning
Köpknapparna är gröna mot vit bakgrund men eftersom du har i stort sett samma färg på dina prickar som tar otroligt mycket fokus så försvinner de i alla fall
5 november, 2013 kl. 12:40 #169710wolfnoodleDeltagare@Parvelito 71395 wrote:
….
Responsiv design i all ära, men om man kör 1920 bredd i upplösning på sin skärm är det jobbigt när shoppen följer med, det blir väldigt långa rader i t.ex. kassan….Fast det är ju bara att lägga in en -maxwidth ;1260 eller något liknande. Det är ju fel i grunden om temat sträcker sig över hela skärmen.
Bakgrunden tycker jag va lite ”jobbig” och tog upp en hel fokus, du kanske skulle ”fade:a” den lite så att den blir ”vitare”.
Och som andra sagt, loggan är gigantisk.
Texten på startsidan på högersidan
välväreprodukter för ditt badrum och dig. Vi vill hjälpa dig så att ditt badrum kan bli l
är Felstavad och ”plåttrig”, lite för liten helt enkelt tycker jag.
Sen tycker jag nog att all text är lite ”konstig” och liten, Rubrikerna sticker inte öht och texten blir liten (15″skärm) har inte kollat på 24″ men standard jag kör på när jag gör hemsidor är att det ska se så bra ut som möjligt på en 18″ skärm, då brukar det skala bra både upp och ner.
MVH / K
5 november, 2013 kl. 13:30 #169712Fru BadDeltagareLoggan ska som sagt ändras.
woolfnoodle: Har ändrat lite på textens storlek nu. Men vet ju inte om du har tittat ïnnan aller efter.
Texten: Hm…den har även min svenska kompis skrivit. Ska se om innehållet!
Storleken är satt till 16 i hele butiken. Är det produkt texten som är liten eller förvisningen på startsidan/produktsidan??
Forsöker nu att göra produktnamnet mer synlig, var någon som tyckte att det var lite för osynligt vad namnet var. (till ex. ”Morgonrock, Marin)Tack för svar!
Kodmyran: Ja det är klart ni är mer öppen/kritiserar mer än bekanta – derfor att jag frågar här ocså!
I min dator så är ”köp”knappen mer intensiv grön än den gröna bakgrunden. Prickarne är ju gråblå….
Ser nu att färgen är väldigt lik varan på den gamla datoren som är väldig konstig alltid. (alla färger/sidor är udda i den)5 november, 2013 kl. 14:00 #169713wolfnoodleDeltagare@Fru Bad 71408 wrote:
Loggan ska som sagt ändras.
woolfnoodle: Har ändrat lite på textens storlek nu. Men vet ju inte om du har tittat ïnnan aller efter.
Texten: Hm…den har även min svenska kompis skrivit. Ska se om innehållet!
Storleken är satt till 16 i hele butiken. Är det produkt texten som är liten eller förvisningen på startsidan/produktsidan??
Forsöker nu att göra produktnamnet mer synlig, var någon som tyckte att det var lite för osynligt vad namnet var. (till ex. ”Morgonrock, Marin)Tack för svar!
Hej igen, syftade på den här http://i.imgur.com/R9KTwX4.png typen av text
Men denna http://i.imgur.com/pVA4V86.png texten är ju löjligt liten, nästan att jag inte ser den på min 24″ nu (Med perfekt syn)
http://i.imgur.com/3u6FeCS.png Den här typen av text, länka alltid
Facebookloggan(knappen) hade jag själv hellre haft längre upp på sidan, brediv din logga eller något sådant klickbar.
5 november, 2013 kl. 14:05 #169714DavidWiggDeltagareSedan tror jag att du måste jobba lite mer på titel samt beskrivning av butiken (meta description).
Idag är titeln: Startsida – underbarabad
Inte helt enkelt att lista ut vad du säljer, varken för en besökare eller en sökmotor (Google). Ta bort ”Startsida” helt och fokusera på ord som är viktiga.
Ett exempel på en titel är:
Unika badrumsaccessoarer, tvålar, textilier, förvaring och vårdprodukter – Underbarabad.se
OBS. Ett exempel av mig Håll dig till ca 70 tecken inkl. mellanslag.
Sedan meta decription ser ut så här: Välkommen till Underbara Bad. Unika produkter, hög kvalitet, god design.
Där har du ca 100 tecken till att arbeta med. Ungefär 160 inkl. mellanslag.
Den beskrivningen plus titeln kommer att synas för en ev kund i ett sökresultat. Då har du chansen att verkligen fånga in kunden genom att beskriva in butik så bra som möjligt. Då får även sökmotorerna lite mer att gå på.
Nu har jag inte gått in på kategori- och produktnivå. Börja med dessa två saker och gå igenom sidan.
5 november, 2013 kl. 14:10 #169715Fru BadDeltagare@wolfnoodle 71409 wrote:
Hej igen, syftade på den här http://i.imgur.com/R9KTwX4.png typen av text
No comments… 😮
Men denna http://i.imgur.com/pVA4V86.png texten är ju löjligt liten, nästan att jag inte ser den på min 24″ nu (Med perfekt syn)
Förstod det, forsökar lista ut det, tror jag måste använda annan webläsare, vill inte ändra här!
http://i.imgur.com/3u6FeCS.png Den här typen av text, länka alltid
Ja jag vet! Måsta bara hitta den i admin.Facebookloggan(knappen) hade jag själv hellre haft längre upp på sidan, brediv din logga eller något sådant klickbar.
Som sagt: Jag är rädd det blir stökigt, vill inte ha fokus på alla länker och banners….TACK för utförlig svar!
5 november, 2013 kl. 14:12 #169716wolfnoodleDeltagare@Fru Bad 71411 wrote:
Förstod det, forsökar lista ut det, tror jag måste använda annan webläsare, vill inte ändra här!
TACK för utförlig svar!
Vad menar du med en annan Webläsare ? :confused:
5 november, 2013 kl. 14:14 #169717Fru BadDeltagare@DavidWigg 71410 wrote:
Sedan tror jag att du måste jobba lite mer på titel samt beskrivning av butiken (meta description).
Idag är titeln: Startsida – underbarabad
Inte helt enkelt att lista ut vad du säljer, varken för en besökare eller en sökmotor (Google). Ta bort ”Startsida” helt och fokusera på ord som är viktiga.
Ett exempel på en titel är:
Unika badrumsaccessoarer, tvålar, textilier, förvaring och vårdprodukter – Underbarabad.se
OBS. Ett exempel av mig Håll dig till ca 70 tecken inkl. mellanslag.
Sedan meta decription ser ut så här: Välkommen till Underbara Bad. Unika produkter, hög kvalitet, god design.
Där har du ca 100 tecken till att arbeta med. Ungefär 160 inkl. mellanslag.
Den beskrivningen plus titeln kommer att synas för en ev kund i ett sökresultat. Då har du chansen att verkligen fånga in kunden genom att beskriva in butik så bra som möjligt. Då får även sökmotorerna lite mer att gå på.
Nu har jag inte gått in på kategori- och produktnivå. Börja med dessa två saker och gå igenom sidan.
TACK! Började med SEO i går, så lär mig fortsatt. Tack för råd och info.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.