Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på Underbara Bad
- Detta ämne har 29 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av Fru Bad.
-
FörfattareInlägg
-
2 november, 2013 kl. 20:48 #100900Fru BadDeltagare2 november, 2013 kl. 21:39 #169587NoneliaDeltagare
Grattis till din nya butik! Tycker du har en fin butik!
Det enda jag reagerar på är att jag tycker att loggan är lite suddig men det är nog tänkt att den och överskrifterna ska vara suddiga.
Du borde nog skriva ut innehållsförteckning på duschcreme och liknande. https://underbarabad.se/product.html/duschcreme-pepe-melograno?category_id=8
”Hud och hårvänliga ingredienser, hög konsentration av eteriska oljor.” säger mig inte så mycket.Bra jobbat! Gillar din layout och din butik! Har tittat runt och tycker mig finna det mesta jag vill se i en e-butik, det enda jag saknar är ett telefonnummer men det är ju bra att du ringer upp om man vill ta det via telefon.
Jag har löst det som så att jag har telefontid mellan 12-15 och i övrigt så ringer jag uppLycka till!
2 november, 2013 kl. 21:55 #169590Fru BadDeltagareTack, och tack för svar!
Innehålsförteckning: bra idé!
Logga: Jo, några tycker det (bla min pappa på 67 år ). Men har upptäckt det är lite olika i olika datorer. Ska dock kolla upp det.
Telefon: Jo, det kommer på plats om et tag, men inte något jag har prioritert just nu. Varken i ekonomi eller tid. Men står som prio ett när folk börjar köpa och intekterna kommer.
5 november, 2013 kl. 10:44 #169697mephisto73DeltagareJag tycker att loggan är alldeles för stor, den tar upp c:a 25% av den vertikala skärmegendomen på min relativt högupplösta skärm. Ta ner det till 10%.
Du bör se över stavning och meningsbyggnad:
Till rabatterat pris får du ni denna härlige paketet med morgonrock, Javatvål från Italien, samt en underbar After Shave som är alkoholfri
Det säger jag inte för att vara elak, men för att det helt enkelt inte inger förtroende om texterna innehåller skrivfel.
Sedan undrade jag genast om cigarrerna(?) på bilden följer med, men efter att ha läst produktbeskrivningen 2 gånger insåg jag att de inte ingår i paketet (från interiör tvål handdukar kvalitet presenter – underbarabad)
Jag är inte något stort fan av bakgrunder med mönster/starka färger, men det är en smaksak. Bra att sidan är responsiv, men varför inte hela vägen? Gissar på att den funkar bra på iPad i portrait, men hur går det på en iPhone?
5 november, 2013 kl. 11:02 #169698Fru BadDeltagareMephisto: Tack för feedback.
Jo jag vet…. svenska är mitt största minus då jag inte är svensk. Har en kompis som ser över stavfel, så betar av sida för sida. (skickar på Word doc til henne, där hon redigerar min svenska)
Loggan: Jag ska redigera bort en del av överskottet överst! + förminska.
Bilden med cigarrarne: jag jag funderade på det… var mer ett tillbehör, men kan redigera bort om det förvirrar!
Tack för svar!
5 november, 2013 kl. 11:19 #169699Fru BadDeltagareSka kolla upp det med responsive design. Meningen är att det ska fungera. I min mobil (Windows), ipad och datorar är det ok.
Tack!
5 november, 2013 kl. 11:20 #169700ParvelitoDeltagareLoggan är alldeles för stor.
Responsiv design i all ära, men om man kör 1920 bredd i upplösning på sin skärm är det jobbigt när shoppen följer med, det blir väldigt långa rader i t.ex. kassan.
Hej och välkommen-ruta är det få som är intresserade av. Det trycker dessutom ned dina produkter under ”the fold”.
Försök göra en tydligare rubrik på produkterna. Det är svårt på bilden att det är en vit badrock, och därför behöver ögat stöd av en tydlig rubrik som berättar det för att hjärnan skall få ihop det.
Den här prickiga bakgrunden suger uppmärksamhet från ögonen istället för att de söker sig till produkterna, tona ned den ordentligt.
5 november, 2013 kl. 11:35 #169702Fru BadDeltagareTack för svar Parvelito!
Ska diskutera med han som hjälper mig (nåja, gör webdesignen….)Tror jag skickar denna länken till han direkt. :p
”Välkommen” har jag för att skapa en personligare känsla på sidan, mina produkter är rätt så dyra, så därför är webdesign, personlig känsla, ”mervärdet” viktig.
Men: Ska minska ner den ännu mera!5 november, 2013 kl. 11:40 #169703Motley DenimDeltagareJag skulle gett produkterna mer utrymme och mindre utrymme för logga, ”Hej och välkommen” och högerspalt. Det är ju med produkterna du vill fånga kundens intresse att stanna i butiken, bläddra och köpa.
Jag hade också minskat pixelbredden.
5 november, 2013 kl. 11:46 #169704Fru BadDeltagareHar redigerat en del nu, men tror nog att en del är olikheter i smak&behag. Lite skillnad på att sälja elektronik och ”mjukvara” som doft, tvål, textiler.
Jag skulle INTE lita på en elektronik affär som var prickig retro!
Men kom med feedback, alltid bra att få andras ögon.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.