Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på Tvspelsweb
- Detta ämne har 10 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Flagstore.se.
-
FörfattareInlägg
-
14 februari, 2012 kl. 15:30 #97390MagnusDeltagare
Önskar konstruktiv kritik på designen.
Är medveten om att åäö är fel i kategoridelen.Ansiktsbilden ska ev. vara en nedtonad bild på produkterna i vald kategori med faktatext över.
14 februari, 2012 kl. 15:58 #136530siaproduktfotoDeltagareHej Magnus,
ser bra ut. Men, kan ni inte hitta på en riktig logotyp? Behöver ni ha Facebook fönstret där där ni har lagt den på första sida? Jag som är kunde är inte intresserad av att se vilka som Gillar er. jag är väl mer intresserad av era produkter.
En annan sak, knappen ”Lägg i varukorgen”, varför pekar den till vänster? Det borde peka till höger, det vill säga att man går fram och inte tillbaka.Jag skulle också föreslå lite mer färger. T.ex. varukorgen som ligger i ”header”, göra det lite mer tydligt. På tal om den, varför är kanterna runda runt varukorgen?
Hela designen bygger ju på raka linjer, och just den del har runda hörn…Hoppas att kunde hjälpa med lite konstruktiv kritik.
Ha det bra och lycka till!
14 februari, 2012 kl. 17:41 #136539MagnusDeltagare#Steve: Tack för den konstruktiva kritiken.
1. Logotype: Vi byter till kodmyrans ehandels-lösning och när vi har fått det att fungera så kommer vi byta till ett neutralt eller fotorelaterat domän-namn.
Därav lägger vi inte ner någon energi på logotypen nu.2.Facebook fönstret: Vi har nästan 6000st som gillar Oss det är många med tanke på vår omsättning, jag ser det som en kvalitets-stämpel därav vill jag visa det tydligt.
Jag kan ha fel i den tanken. Rätta mig gärna om jag tänker fel.3.”Lägg i varukorgen”: Vet inte varför den pekar åt vänster. Det är ologisk något vi får fundera på varför.
4. Raka linjer och runda hörn: Har inget bra svar varför det är så, vi får ta en funderare på det…
Jag är tacksam för mer konstruktiv kritik.
14 februari, 2012 kl. 18:46 #136546siaproduktfotoDeltagareMagnus, man har haft många diskussioner om just Facebook, både här och på andra sidor. Gilla på FB betyder inte att man gillar, kanske har jag fel.
Det har ju också snackats en del om att man kan köpa Gillor och aldrig få en enda kund. )) Förstå mig rätt.Jag kan se att ni har väldigt brett sortiment. Kul! kanske kan hitta något för mina behöv.
Fast, man har ju redan köpt halva fotobutiken. ))14 februari, 2012 kl. 19:06 #136551MagnusDeltagare#Steve: Du har helt rätt att det kan vara en tveksam kvalitets-symbol då man kan köpa ”gillanden”.
Det är betydligt vanligare att framhäva Postens, DHL’s, Klarna’s, olika kortförtags logotyper mm för att ge ett trovärdigt intryck.
Det tar emot att ge dem en central plats då man om möjligt vill framhäva sitt eget företag.14 februari, 2012 kl. 19:10 #136555Joel BDeltagareJag gör en instickare ang. Facebook-delen:
Vill helt klart hålla med dig Magnus, gällande kvalitets-symbolen. Jag är ganska säker på att du har helt rätt här. Att en butik har en grupp med många likes, förebygger åtminstone för mig att butiken har en hög trovärdighet. Eftersom Facebook är ett vardagligt verktyg för många, tror jag att fler än jag känner likadant.
Att man sedan kan köpa likes, är inget man tänker på. Jag hoppas innerligt att ingen av oss gör det.
Ja, du skall definitivt ha med dina likes. Sen att just den boxen tar upp stor fokus är en annan sak. Du har t.ex. möjlighet att lägga in en enkel box-count med antalet likes i headern likt det vi använder oss av på Maisstore.se
Lycka till!
14 februari, 2012 kl. 19:19 #136561MagnusDeltagare#Joel: Tack för synpunkten.
Det är möjligt att den tar upp för mycket fokus den kanske ska vara en mindre som du har i headern på maisstore.se15 februari, 2012 kl. 10:43 #136391MagnusDeltagareNu har vi tagit bort pilen ”lägg i varukorg” samt gjort raka kanter på ”varukorgsrutan”.
Är det något som mer som ser mindre bra ut?15 februari, 2012 kl. 11:12 #136392ParvelitoDeltagareMina fem cent:
Spontant så gillar jag att se produkter istället för dekoration. Därför skulle jag ha skurit ned höjden på ansiktsbilden med c:a 2/3 så att man bara ser ögat och näsan som ligger i linje.
Facebookrutan hade jag flyttat ut till en kolumn till höger om själva butiken, och i samma spalt bredvid kundvagnen hade jag visat loggor på transportföretag och betalningsmöjligheter.
Och, om man har valt ”Alla på samma sida” så borde det inte vara en massa olika sidnummer att välja mellan.
Och så hade det varit kul kanske om de kategorier då har i menyn till vänster fanns med i butiksfönstret istället för att man får upp 60-70 relativt ostrukturerade artiklar.
15 februari, 2012 kl. 12:24 #136591MagnusDeltagare#Parvelito: Tack för synpunkterna.
1.”Därför skulle jag ha skurit ned höjden på ansiktsbilden med c:a 2/3 så att man bara ser ögat och näsan som ligger i linje.”
Ansiktsbilden ska ev. vara en nedtonad bild på produkterna i vald kategori med faktatext över.2. ”Facebookrutan hade jag flyttat ut till en kolumn till höger om själva butiken”:
Vi har också varit inne på den tanken men är rädda för att sidan blir för bred och ”stökig”.
Diverse loggor och betalmöjligheter är vi inne på att det ska vara under kategoridelen eller längst ner på sidan (footers).3. ”Alla på samma sida” så borde det inte vara en massa olika sidnummer att välja mellan.
Det är en inställning/bugg som måste åtgärdas.4. ”Och så hade det varit kul kanske om de kategorier då har i menyn till vänster fanns med i butiksfönstret istället för att man får upp 60-70 relativt ostrukturerade artiklar.”
Underkategorien till första huvudkategorin är alltid öppen. Det är en inställning/bugg som ska åtgärdas. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.