Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på Trendler.se
- Detta ämne har 10 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av ortax.
-
FörfattareInlägg
-
25 juni, 2013 kl. 16:03 #100288FaveteDeltagare
Ja då va sidan uppe på prov.
Står inför en server flytt då min nuvarande leverantör inte riktigt håller måttet.
Men vad får ni för känsla när ni besöker Innovativa & Roliga Prylar | Trendler.se
Kom gärna med konstruktiv kritik!
Förslag på förbättringar mottages gärna.Hitta Hamstern!
Mvh
26 juni, 2013 kl. 12:08 #165261ortaxDeltagareDet första jag kan säga är att sidan är vääääldigt seg. Att hitta hamstern kommer ta mig minst en timme. Skönt att du ska byta server för det behövs verkligen. Vilken plattform sitter du på?
Utöver detta tycker jag att du borde göra dina knappar längst upp i höger lite högre, känns som om dem är intryckta i det blåa. Lite mer space. I kassan kanske du borde erbjuda en snabbkassa. Så man inte måste logga in för att handla. Konverteringen kan ökas kraftigt om man erbjuder en snabb kassa. I produktvy blev allt skevt för mig. Personligen gillar jag att produktbilderna är på vänstra sidan (Så det är det första man ser). Använd gärna lightbox på bilderna, nu när man klickar för att få större bild så kommer man ur produktbladet.
För övrigt gillar jag designen och valet av färgerna. produktbilderna i kategorinivå är stora och bra.
//Micke
26 juni, 2013 kl. 19:52 #165274FaveteDeltagare@ortax 66215 wrote:
Det första jag kan säga är att sidan är vääääldigt seg. Att hitta hamstern kommer ta mig minst en timme. Skönt att du ska byta server för det behövs verkligen. Vilken plattform sitter du på?
Utöver detta tycker jag att du borde göra dina knappar längst upp i höger lite högre, känns som om dem är intryckta i det blåa. Lite mer space. I kassan kanske du borde erbjuda en snabbkassa. Så man inte måste logga in för att handla. Konverteringen kan ökas kraftigt om man erbjuder en snabb kassa. I produktvy blev allt skevt för mig. Personligen gillar jag att produktbilderna är på vänstra sidan (Så det är det första man ser). Använd gärna lightbox på bilderna, nu när man klickar för att få större bild så kommer man ur produktbladet.
För övrigt gillar jag designen och valet av färgerna. produktbilderna i kategorinivå är stora och bra.
//Micke
Hej Micke.
Tack för att du tog dig tid och dela med dig av dina reflektioner.
Problemet med laddningstiden kommer att förbättras avsevärt med hjälpa av serverflytten. Jag kör senaste version av Prestashop.
Snabbkassan är nu igång så nu finns möjligheten att välja för kunden. Bra tips, tack!
Förstår inte varför de blev ”skevt” för dig i produktmenyn? Finns knappar med två val : produktrutor och produktlista. Detta du menade?
Bytte till ”hover” funktion på produktbilderna nu så bilden slipper visas i ett nytt fönster.
Tusen tack för din input! P.S. Hamstern ska bli hittad av fler ! D.S.
3 juli, 2013 kl. 11:38 #165538FaveteDeltagare*bump*
Undrar om brist på feedback skall tolkas positivt eller negativt?3 juli, 2013 kl. 11:54 #165542danielanderssonDeltagare@Favete 66530 wrote:
Undrar om brist på feedback skall tolkas positivt eller negativt?
.. eller som att det är sommar/semester.
Du särstavar som jag vet inte vad. Titta på dessa t ex:
Krleks Glaset Love – Innovativa & Roliga Prylar | Trendler.se
Gilla – Nyckel ring – Innovativa & Roliga Prylar | Trendler.se
Fjrrkontrolls Kudden – Innovativa & Roliga Prylar | Trendler.seHar du bara sålt 6 st produkter? Om inte, varför visas bara 6 st i topplistan? Om, fyll på manuellt med fler produkter. Ser väldigt fattigt ut som det är nu. (samma gäller NYHETER)
Tycker texten i de 3 boxarna du har på framsidan (INFO/PARTY/KÖKET) är svårläst. Jag ska inte behöva koncentrera mig på information du vill för fram.
På produktsidan: ”Inga kommentarer finns för tillfället.” – hur lämnar man en kommentar?
I kassan:
* ”Ditt försendelse skickas med Posten” är långt ifrån godkänd svenska.* ”Vänligen logga in för att se betalningssätt” – vem skulle få för sig att registrera sig innan man vet om man kan betala på det sätt man föredrar?
* Varför kan jag inte skriva in mitt personnummer å få fram adressinformation (som är standard i mer eller mindre alla kassor nu för tiden)?
* There is 8 error(s):
efternamn krävs.
…
Tror inte ”There is..” är svenska
(det är inte ens godkänd engelska då det heter There _ARE_)3 juli, 2013 kl. 20:29 #165573FaveteDeltagare@lunarmys 66534 wrote:
.. eller som att det är sommar/semester.
Såklart.
Du särstavar som jag vet inte vad. Titta på dessa t ex:
Krleks Glaset Love – Innovativa & Roliga Prylar | Trendler.se
Gilla – Nyckel ring – Innovativa & Roliga Prylar | Trendler.se
Fjrrkontrolls Kudden – Innovativa & Roliga Prylar | Trendler.seBlir så hemmablind av allt SEO snack och produkbeskrivningar. Detta åtgärdas omedelbart. Tack.
Har du bara sålt 6 st produkter? Om inte, varför visas bara 6 st i topplistan? Om, fyll på manuellt med fler produkter. Ser väldigt fattigt ut som det är nu. (samma gäller NYHETER)
Sorligt men sant. Ärligt talat har jag inte en susning om hur jag manuellt ställer in detta utan att röra modulkoder och dyl. Men håller helt med om att det ser tomt ut.
Tycker texten i de 3 boxarna du har på framsidan (INFO/PARTY/KÖKET) är svårläst. Jag ska inte behöva koncentrera mig på information du vill för fram.
Det tyckte min sambo också, detta lägger jag prio på.
På produktsidan: ”Inga kommentarer finns för tillfället.” – hur lämnar man en kommentar?
Tanken är att kunden själv skall kunna kommentera sin produkt den köpt. Håller med om att det ser skumt ut. Ska försöka få den synlig enbart för kunder.
I kassan:
* ”Ditt försendelse skickas med Posten” är långt ifrån godkänd svenska.Detta var pinsamt. Åtgärdat.
* ”Vänligen logga in för att se betalningssätt” – vem skulle få för sig att registrera sig innan man vet om man kan betala på det sätt man föredrar?
Prestashop vägrar ta bort denna irriterande ruta. Har dock fixat till texten lite bättre.
* Varför kan jag inte skriva in mitt personnummer å få fram adressinformation (som är standard i mer eller mindre alla kassor nu för tiden)?
Har för mig att just detta inte riktigt var legalt. Rätta mig gärna om jag har fel.
* There is 8 error(s):
efternamn krävs.
…
Tror inte ”There is..” är svenskaDetta hade jag inte alls reflekterat över själv. Prestashops översättningar låg kvar. Detta är nu åtgärdat.
Tusen tack för den fina feedbacken.!
8 juli, 2013 kl. 15:28 #165730allstarsDeltagareUtan att ha tittat på övriga kommentarer så listar jag mina:
* Seg vid uppstart
* Presentationstexten under produktboxarna är för stor för att vara läsbar. Minska och arbeta med radavståndet
* Förbättra kontrasten på boxarna uppe till höger (fast frakt, m m). Den grå bakgrunden är lite väl tråkig, prova att ljusa upp den.
* Nytt, Rea, Sänkt pris, behövs arbetas med. Kanske ikoner eller lite andra färger?9 juli, 2013 kl. 16:01 #165761FaveteDeltagare@allstars 66739 wrote:
Utan att ha tittat på övriga kommentarer så listar jag mina:
* Seg vid uppstart
* Presentationstexten under produktboxarna är för stor för att vara läsbar. Minska och arbeta med radavståndet
* Förbättra kontrasten på boxarna uppe till höger (fast frakt, m m). Den grå bakgrunden är lite väl tråkig, prova att ljusa upp den.
* Nytt, Rea, Sänkt pris, behövs arbetas med. Kanske ikoner eller lite andra färger?Tusen tack för din feedback!
Texten är fixad.
Boxarna fick en mer lättläslig text.
Nu ska jag bara komma på hur jag fixar till nytt, rea och sänkt pris. Håller helt med om att de smälter in. Vill ju att de skall sticka ut.Åter igen tack!
9 juli, 2013 kl. 20:34 #165781pralbinDeltagareJag får ursäkta om detta redan är påpekat, men känns orimligt att läsa igenom all tidigare feedback
1. Bilderna har dålig upplösning och skapar en low-qual-känsla. Syftar främst på de tre boxarna på startsidan (till höger).
2. Jag räknade till 7 olika typsnitt som använts på sajten. Begränsa till 2 för att skapa en enhetligare känsla.
3. ”Produkt” bör det stå istället för ”Produk” när man lagt något i kassan.
4. Några av de särskrivningar som finns: ”Kärleks Gåvor”, ”Facebook Produkter”.
5. Banklogotyperna är något ihoppressade på höjden.
6. Coverbilden på Facebooksidan är lågupplöst, spara i ett smartare format med bättre webbanpassning för att få bättre kvalitet utan att öka storleken på bilden.
7. Relevant med både hemtelefon och mobilnummer i kassan? Nja.Hoppas detta hjälper
11 juli, 2013 kl. 19:27 #165835FaveteDeltagare@pralbin 66798 wrote:
1. Bilderna har dålig upplösning och skapar en low-qual-känsla. Syftar främst på de tre boxarna på startsidan (till höger).
Jag sparar alla bilderna i png via photoshop. Kom gärna med tips på hur jag skall spara dessa bilder på absolut bästa sätt.
@pralbin 66798 wrote:
2. Jag räknade till 7 olika typsnitt som använts på sajten. Begränsa till 2 för att skapa en enhetligare känsla.
Detta skall åtgärdas snarast. Tack för tipset.
@pralbin 66798 wrote:
3. ”Produkt” bör det stå istället för ”Produk” när man lagt något i kassan.
Detta har jag aldrig reflekterat över. Man blir rätt hemmablind av detta.
Ska försöka lista ut vart jag ändrar denna text.Stort tack för att du tog dig tid !
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.