Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på smallets.com
- Detta ämne har 17 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av Tigern.
-
FörfattareInlägg
-
30 augusti, 2010 kl. 23:25 #94857mattiasjarnhallDeltagare
Hej kära ehandlare. Nu har min butik varit online i ca en vecka, och jag försöker nu fokusera jobbet på att öka konverteringen.
Skulle önska feedback på saker som ni tror ger den typiske besökaren förtroende nog att lägga en order. Alla tips och idéer uppskattas och brutal ärlighet önskas.
/Mattias Järnhäll
31 augusti, 2010 kl. 07:04 #113694martinkilandDeltagareWebbutiken är ju väldigt snygg, vilket i sig ger ett bra första intryck och ett bra förtroende. Ser nu också att du har skrivit egna produktbeskrivningar på svenska till alla plånböcker, vilket jag tror är väldigt viktigt.
Jag tycker nog att du skulle kunna utvidga dina kontaktuppgifter en aning. Kanske sätta ut adress och organisationsnummer? Samt eventuellt ett telenummer? Jag vet att det kan vara lite svårt med telenumret om man driver webbutiken hemifrån. Men jag har satt ut mitt mobilnummer på min webbutik och det är bara i enstaka fall kunder ringer, dom flesta mailar. Men det ökar trygghetskänslan hos kunden. Och kanske en bild på dig vid kontaktsidan?
Sen när det gäller SEO som vi pratade om på twitter. Försök att under ditt bildspel på in en rubrik satt till
med ditt nyckelord i och under rubriken en liten beskrivande text om din webbutik. Bra för Google – bra för kunderna!
31 augusti, 2010 kl. 10:07 #113699pyhobbyDeltagareLängst ner på förstasidan under ”Om smallets.com” har det hamnat några extra tecken efter texten, se nedan:
”Den stora plånboken är därför inte bara otymplig, utan rent av onödig.&nb…”Sen tror jag liksom föregående talare att tydligare kontaktuppgifter är nyttigt.
I övrigt ser det bra ut tycker jag.
Lycka till med allt.
31 augusti, 2010 kl. 17:31 #113717bjorn@internetmobler.seDeltagareSer riktigt bra ut, trevligt med många plånböcker på startsidan! Dina slides skulle jag använda till försäljning av specifikt utvalda produkter (se min sida).
Riktigt riktigt bra att ni har Youtube-filmer under vissa av produkterna!
Skulle även satsa på att producera mer text på sidan, samt att skapa ett antal lämpliga bloggar / twitter osv osv.
Lycka till!
31 augusti, 2010 kl. 19:48 #113719Per NilssonDeltagareHej!
a) Jäkligt bra idé!
b) Sidan är snygg och jag gillar att du har satt ut ett foto på dig själv, det inger förtroende.
c) Mitt enda tips är att skaffa ett ”riktigt” telefonnummer. Jag kör med Cellip och har ett extranummer via dem.
Med vänlig hälsning
Per31 augusti, 2010 kl. 20:40 #113720CarolineDeltagareUrsäkta om jag gör en liten avstickare från tråden…
@Knivhuset 9382 wrote:
Hej!
a) Jäkligt bra idé!
b) Sidan är snygg och jag gillar att du har satt ut ett foto på dig själv, det inger förtroende.
c) Mitt enda tips är att skaffa ett ”riktigt” telefonnummer. Jag kör med Cellip och har ett extranummer via dem.
Med vänlig hälsning
PerPer, vad är Cellip och hur fungerar det? Jag har lite problem med min telefon-kundtjänst eftersom jag inte vill lägga ut mitt privata telefonnummer (då man inte vet om det är en kund eller ett privat ärende). Jag har skaffat en extra telefon men tycker det är lite bökigt att släpa runt med två mobiler + att jag hellre skulle vilja ha ett ”fast” telefonnummer till kundtjänst och inte ett mobilnr, tycker det ser mer seriöst ut… Finns det möjlighet att lösa ett sådant problem via t ex Cellip?
/Caroline
31 augusti, 2010 kl. 20:41 #113721mattiasjarnhallDeltagareTack så mycket alla för tips, jag har nu:
– Lagt till priser i bildspelet
– Lag till text direkt under bildspelet
– Uppdaterat ”om smallets.com” med bild på mig, lite mer text och utökade kontaktuppgifter.Skall jobba mer på produkttexterna ikväll.
Fler tips?
31 augusti, 2010 kl. 20:54 #113722CarolineDeltagarePS. Mattias, jag tycker din idé verkar jättebra. Det jag spontant reagerade på är att vissa av rubrikerna och texterna är lite väl stora och tar mycket plats på sidan. Men jag gillar dina personliga produktbeskrivningar och att man direkt kan välja prisnivå.
Lycka till med din shop!
/Caroline igen
31 augusti, 2010 kl. 20:59 #113723Per NilssonDeltagare@Caroline 9383 wrote:
Ursäkta om jag gör en liten avstickare från tråden…
Per, vad är Cellip och hur fungerar det? Jag har lite problem med min telefon-kundtjänst eftersom jag inte vill lägga ut mitt privata telefonnummer (då man inte vet om det är en kund eller ett privat ärende). Jag har skaffat en extra telefon men tycker det är lite bökigt att släpa runt med två mobiler + att jag hellre skulle vilja ha ett ”fast” telefonnummer till kundtjänst och inte ett mobilnr, tycker det ser mer seriöst ut… Finns det möjlighet att lösa ett sådant problem via t ex Cellip?
/Caroline
Cellip kör IP-telefoni. Jag hade min hemtelefon hos dem redan och det var jättelätt att utöka med ytterligare ett nummer. IP-telefoni för företag och privat | Cellip för mer info.
Jag vidarekopplar från firmatelefonen till hemtelefonen el. mobilen just för att slippa ”släpa” runt på flera lurar.
Så svaret på din fråga är: Ja, Cellip fixar det och det är väldigt enkelt att ordna det också.
//Per
1 september, 2010 kl. 06:15 #113728SkatanDeltagareSer bra ut.
Jag tycker startsidan/listan över alla produkter bli väldigt ”tung” och svårt att få en bra överblick/hitta något man gillar.
Kanske borde kategorisera listan efter typ (Standard, Exklusiv, Sportig osv) och göra rubriken större (och kanske kortare/uppdelad så den slipper bli avhugg..) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.