Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på shavingroom.se
- Detta ämne har 21 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av shavingroom.
-
FörfattareInlägg
-
28 februari, 2012 kl. 12:14 #97481shavingroomDeltagare
Hej,
Tar tacksamt emot all form av feedback på vår sida! Har kanske inte till fullo uppfyllt alla grundkrav från stickeyn men ni kanske kan utelämna dom delarna
Mvh
Magnus28 februari, 2012 kl. 12:52 #137733Per NilssonDeltagare@shavingroom 36220 wrote:
Hej,
Tar tacksamt emot all form av feedback på vår sida! Har kanske inte till fullo uppfyllt alla grundkrav från stickeyn men ni kanske kan utelämna dom delarna
Mvh
MagnusHej!
Tycker att sidan ser jättebra ut. Tyvärr så faller dock inte bilderna mig i smaken. Det här är min högst personliga åsikt. Jag gillar tydliga bilder där produkten visas mot en vit bakgrund.
Nu har ni två färger i bakgrunden som ser lite tråkiga ut. Det här kanske en del tycker är snyggt men som traditionalist jag är så gillar jag det inte Det ska vara stilrent.
Sedan så är objekten i bilderna på tok för små (Feather dubbelrakblad 60 st.). Här skulle jag beskära bilden så att rakbladet får mer utrymme.
Platium heter förövrigt platina på svenska så ”platiumlegering” är fel.
Sedan gillar jag inte heller det typsnitt som ni använder. Times New Roman gör sig inte riktigt bra på internet. Det här finns det drösvis med forskningsrapporter om.
Jag hittade ett litet syftningsfel i er rakguide.
handduk så är ditt ansiktet väl förberett inför rakningen
Det ni får stort plus på är:
– Rakguiden (jättebra info)
– Om oss (snygg bild och bra info)
– Bra och tydliga produkttexter med vettig och relevant information
– Att ni promotar våtrakning på ett snyggt och lättförståelig sätt
– Stavning och grammatik! Kul att läsa en rättstavad sidaDet ni får lite minus på är:
– Bilderna
– Typsnittet
– Färgerna (kolla den blåa paysonloggan i utcheckningen)
– Att vi konkurrerar28 februari, 2012 kl. 15:39 #137752ande85DeltagareHåller med allt som Per säger, tänkte framförallt tillägga att man bör aldrig använda ett typsnitt med serifer(i detta fallet times new roman) som rubrik. Använd istället exempelvis arial eller verdana.
28 februari, 2012 kl. 15:59 #137755nobynatorDeltagareGillar inte riktigt mörka sidor, ibland kan det funka men jag är inte helt med i detta fall. Sen måste ALLA bilder beskäras, bakgrunden tar för mycket plats, det är produkten som ska vara störst och exponeras inte bakgrunden.
28 februari, 2012 kl. 21:38 #137779shavingroomDeltagareTack för all er feedback!
Finns lite att jobba vidare på
Mvh
Magnus28 februari, 2012 kl. 22:14 #137783Christoffer TyreforsDeltagareFörst och främst – precis som Per säger – fixa typsnittet.
Jag gillar dock bilderna, det känns rätt lyxigt och det appelear på mej. Jag frågade några kollegor, och min slutsats var att det kan vara en generationsfråga. Ta reda på det, och välj utefter vilken målgrupp du de facto säljer till.
DOCK är kvaliteten på bilderna väldigt låg. Det ser ut som din leverantör gör om bilderna till typ 80% kvalitet eller nåt sånt.
Däremot är bilderna på tok för små på produktsidan, jag ser ingenting. I min webbläsare (chrome) är zoom-funktionen dessutom under all kritik. Den funkar var tredje gång, och är rätt torr. Lightbox är vedertagen standard, och det är inte av en slump.
Köpknappen måste fixas. Dels ska den vara i direkt anslutning till priset (den måste ingå i flödet), dels måste den synas utan teleskopkikare. Priset borde även det vara större, tydligare osv. Overall borde du särskilja beställningsprocessen något från resten av sidan.
Det är rätt stökigt stundtals. Det beror dels på att marginalerna mellan olika element skiljer sig avsevärt, ibland är t.om. högermarginalen annorlunda än vänstermarginalen – ibland är saker centrerade, ibland inte. Det beror säkerligen också på bakgrundsfärgerna du valt. Grå är normalt en rätt svår färg att använda eftersom den kräver otroligt starka färger ovanpå sig för att kunna göra vettiga indelningar.
Jag vill också säga att jag tycker det är en bra sajt, bra information och det hela känns genomtänkt. Trevlig om oss-sida. De goda omdömena där borde pushas lite på startsidan, i headern, footern eller egentligen vart som helst där det faktiskt syns. Om oss går man i regel bara till om man är intresserad av att handla, så de gör bättre nytta innan man tagit det beslutet.
28 februari, 2012 kl. 22:20 #137784PrixDeltagareJag har surfat på Er sida innan ni kom till forumet. Gillar bilderna men exponeringen på framsidan kan bli bättre… Jag är en tänkbar kund när jag är på rätt humör, hehe
29 februari, 2012 kl. 11:44 #137848sailorcapDeltagareSe till att framhäva produkten mer i bilderna. Mycket död yta på bilderna nu. Tycker även jag att du borde ha vit bakgrund.
29 februari, 2012 kl. 17:52 #137880ginhev123DeltagareJag hade gärna sett kompletta kit med allt som behövs. Nu har jag redan allt, men som ny till ”säkerhetshyvlarna” och en gammal användare av flerbladssystemen från Gillette + en vanlig rakgel från Gillette så var man verkligen okunnig och visste inte vad man skulle köpa.
Jag hade dessutom gärna sett American Crews post-shave lotion, antagligen den bästa after shaven då den verkar antibakteriellt och även som en återfuktare, något man sparar flera hundralappar på.
Själva sidan älskar jag – riktigt snygg och faller mig i smaken. Däremot hade jag gärna sett rutor runt varje produkt och inte ett tomrum, så att man kan skilja produkterna åt.
Klassisk stil på sidan hursomhelst, sidan riktar sig trots allt åt personer som vill använda sig av klassiska verktyg för rakning.
29 februari, 2012 kl. 18:34 #137885shavingroomDeltagareJag utökar listan med alla punkter
Prix: vad menar du med bättre exponering på startsidan?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.