Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik feedback på säljarhinder

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95649
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag drunknar i säljarsamtal! Att annonsera på förstasidan att man har en telefonkundtjänst är att be om säljsamtal kan jag meddela.

    För att stävja det har jag nu lagt in en säljarstoppare på vår kontaktsida. :D
    Om Gardenhome.se

    Vad tror ni? För bryskt? För snällt? All feedback mottages tacksamt.

    #119844
    Dan
    Deltagare

    Jag skulle lagt infon till kunder överst så inte de skummar texten och tror den är riktad till dem

    #119845
    Lennie
    Deltagare

    Om jag får lägga en röst skulle jag ta bort det där meddelandet OMG.
    Det måste finnas ett bättre sätt att hantera det än att ta hemsidans absoluta topp-placering för det ändamålet. Just den ytan kan ju användas till så mycket trevligare saker.

    Edit: korkad är man, det var ju inte startsidan. Sorry.

    #119846
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @Dan 16290 wrote:

    Jag skulle lagt infon till kunder överst så inte de skummar texten och tror den är riktad till dem

    Den låg så först, men då drunknade jag i alla fall :(
    De orkar nämligen inte läsa utan ser bara ett telefonnr…..men det kanske är bättre det, vad säger ni andra?

    #119847
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @Lennie 16291 wrote:

    Om jag får lägga en röst skulle jag ta bort det där meddelandet OMG.
    Det måste finnas ett bättre sätt att hantera det än att ta hemsidans absoluta topp-placering för det ändamålet. Just den ytan kan ju användas till så mycket trevligare saker.

    Edit: korkad är man, det var ju inte startsidan. Sorry.

    Riktigt så korkad är jag inte att jag skulle lägga det på startsidan :D:D:D

    #119848
    Joel
    Deltagare

    Jag vet att Dan hade en lite annorlunda och rolig lösning att tackla detta problem.

    Läs mer här: Min nya växeltjänst är på plats

    Hur gick det Dan? Stoppar det några telefonförsäljare eller upplever bara kunderna detta som drygt?

    /Joel

    #119850
    Parvelito
    Deltagare

    Jag är lite i begrepp att göra som Katrin, men skulle nog stryka det kursiva, samt skapa två mailadresser: inkop@ och marknad@

    Jag funderar också på att börja ringa alla politikerpolare och börja lobba för ett NIX-register för företagare. Det är inte bara småföretagare som har problem med det här, utan även större företag får lägga en väldig massa mantimmar varje år på att mer eller mindre elegant avspisa telefonsäljare av mer eller mindre meningslösa tjänster och produkter.

    #119852
    Dan
    Deltagare

    Joel det funka lite men tjänsten buggade så jag sket i den. Det störiga var när säljarr väl kom fram o fjäska om hur rolig min växel var då blev det ännu svårare att dissa dem :)

    #119853
    GregerA
    Deltagare

    @Parvelito 16296 wrote:

    Jag funderar också på att börja ringa alla politikerpolare och börja lobba för ett NIX-register för företagare. Det är inte bara småföretagare som har problem med det här, utan även större företag får lägga en väldig massa mantimmar varje år på att mer eller mindre elegant avspisa telefonsäljare av mer eller mindre meningslösa tjänster och produkter.

    Det ringer säljare då o då som erbjuder ”NIX” för företag … men jag säger nix. Såvitt jag förstått så är det 99% bluff, eftersom det knappast är många av säljföretagen som nyttjar det.

    Undrar hur det står sig juridiskt om man lägger ut köpvillkor på hemsidan – som alltså gäller när vi köper något.

    När du ringer vårt telefonnummer accepterar du att följa nedanstående villkor.

    • Du har satt dig in i vårt företags verksamhet, har klart för dig vad vi säljer, till vem vi säljer, hur mycket vi omsätter och hur många anställda vi har.
    • Du respekterar att vi kan vår verksamhet bäst, och använder en respektfull ton.
    • Bryter du mot ovanstående punkter förpliktigar du dig att betala ett skadestånd om 10.000:-. Vid upprepat brott 100.000:-.

    :p

    #119855
    precis en san
    Deltagare

    Jag tror att dessa förhatliga säljare letar upp våra nummer oavsett hur vi skriver på våra hemsidor. Jag har ingen större rörelse, men blir överhopad med samtal från säljare som saluför webtjänster, telefonabonemang, reklamplatser och annat jag inte bett om. Har dock lärt mig med åren att ”snoppa” av säljarna…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.