Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › feedback på säljarhinder
- Detta ämne har 15 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
2 mars, 2011 kl. 21:05 #95649Katrin LundgrenDeltagare
Jag drunknar i säljarsamtal! Att annonsera på förstasidan att man har en telefonkundtjänst är att be om säljsamtal kan jag meddela.
För att stävja det har jag nu lagt in en säljarstoppare på vår kontaktsida.
Om Gardenhome.seVad tror ni? För bryskt? För snällt? All feedback mottages tacksamt.
2 mars, 2011 kl. 21:07 #119844DanDeltagareJag skulle lagt infon till kunder överst så inte de skummar texten och tror den är riktad till dem
2 mars, 2011 kl. 21:10 #119845LennieDeltagareOm jag får lägga en röst skulle jag ta bort det där meddelandet OMG.
Det måste finnas ett bättre sätt att hantera det än att ta hemsidans absoluta topp-placering för det ändamålet. Just den ytan kan ju användas till så mycket trevligare saker.Edit: korkad är man, det var ju inte startsidan. Sorry.
2 mars, 2011 kl. 21:18 #119846Katrin LundgrenDeltagare@Dan 16290 wrote:
Jag skulle lagt infon till kunder överst så inte de skummar texten och tror den är riktad till dem
Den låg så först, men då drunknade jag i alla fall
De orkar nämligen inte läsa utan ser bara ett telefonnr…..men det kanske är bättre det, vad säger ni andra?2 mars, 2011 kl. 21:19 #119847Katrin LundgrenDeltagare@Lennie 16291 wrote:
Om jag får lägga en röst skulle jag ta bort det där meddelandet OMG.
Det måste finnas ett bättre sätt att hantera det än att ta hemsidans absoluta topp-placering för det ändamålet. Just den ytan kan ju användas till så mycket trevligare saker.Edit: korkad är man, det var ju inte startsidan. Sorry.
Riktigt så korkad är jag inte att jag skulle lägga det på startsidan :D:D
2 mars, 2011 kl. 21:25 #119848JoelDeltagareJag vet att Dan hade en lite annorlunda och rolig lösning att tackla detta problem.
Läs mer här: Min nya växeltjänst är på plats
Hur gick det Dan? Stoppar det några telefonförsäljare eller upplever bara kunderna detta som drygt?
/Joel
2 mars, 2011 kl. 21:42 #119850ParvelitoDeltagareJag är lite i begrepp att göra som Katrin, men skulle nog stryka det kursiva, samt skapa två mailadresser: inkop@ och marknad@
Jag funderar också på att börja ringa alla politikerpolare och börja lobba för ett NIX-register för företagare. Det är inte bara småföretagare som har problem med det här, utan även större företag får lägga en väldig massa mantimmar varje år på att mer eller mindre elegant avspisa telefonsäljare av mer eller mindre meningslösa tjänster och produkter.
2 mars, 2011 kl. 22:04 #119852DanDeltagareJoel det funka lite men tjänsten buggade så jag sket i den. Det störiga var när säljarr väl kom fram o fjäska om hur rolig min växel var då blev det ännu svårare att dissa dem
2 mars, 2011 kl. 22:07 #119853GregerADeltagare@Parvelito 16296 wrote:
Jag funderar också på att börja ringa alla politikerpolare och börja lobba för ett NIX-register för företagare. Det är inte bara småföretagare som har problem med det här, utan även större företag får lägga en väldig massa mantimmar varje år på att mer eller mindre elegant avspisa telefonsäljare av mer eller mindre meningslösa tjänster och produkter.
Det ringer säljare då o då som erbjuder ”NIX” för företag … men jag säger nix. Såvitt jag förstått så är det 99% bluff, eftersom det knappast är många av säljföretagen som nyttjar det.
Undrar hur det står sig juridiskt om man lägger ut köpvillkor på hemsidan – som alltså gäller när vi köper något.
När du ringer vårt telefonnummer accepterar du att följa nedanstående villkor.
- Du har satt dig in i vårt företags verksamhet, har klart för dig vad vi säljer, till vem vi säljer, hur mycket vi omsätter och hur många anställda vi har.
- Du respekterar att vi kan vår verksamhet bäst, och använder en respektfull ton.
- …
- Bryter du mot ovanstående punkter förpliktigar du dig att betala ett skadestånd om 10.000:-. Vid upprepat brott 100.000:-.
:p
2 mars, 2011 kl. 23:06 #119855precis en sanDeltagareJag tror att dessa förhatliga säljare letar upp våra nummer oavsett hur vi skriver på våra hemsidor. Jag har ingen större rörelse, men blir överhopad med samtal från säljare som saluför webtjänster, telefonabonemang, reklamplatser och annat jag inte bett om. Har dock lärt mig med åren att ”snoppa” av säljarna…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.