Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på prylbutik.
- Detta ämne har 12 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Stuffman.se.
-
FörfattareInlägg
-
18 april, 2011 kl. 06:27 #95916Stuffman.seDeltagare
Hej
har varit live ett par dagar nu och jag skulle verkligen behöva lite feedback då det är min första e-butik. On det är något som ser konstigt ut så är det bara att hojta till så ska jag försöka rätta felet.
18 april, 2011 kl. 07:24 #121947danielanderssonDeltagarePriserna i ”stjärnorna” går knappt att läsa
Och varför ha priset två gånger på produktsidorna?
Annars ser det bra ut!
18 april, 2011 kl. 08:09 #121950basse1985Deltagare-Din varukorg buggar lite. Det går inte att köpa två av en produkt genom att klicka på köp två gånger. Då blinkar den och buggar.
.Varför ska jag lämna ut telefonnummer när jag gör en beställning? Är det för att ni ska skicka en sms-avi? Isåfall borde ni upplysa om det.
-Visa momsen i summan.De två sista punkterna saknar jag också på min sida. Även jag måste åtgärda dessa fel på min sida:)
18 april, 2011 kl. 08:26 #121952Julius GunnilstamDeltagareByt faviconen till den jag bifogat så ökar du försäljningen med 200%.
Plus att Joomla originalikonen är ful.
18 april, 2011 kl. 09:07 #121953NonkanDeltagareFörutom det vanliga dravlet med att org. nr. och telefonnummer saknas på siten hittar jag två saker i dina villkor:
Priset som anges på webbplatsen vid inköpstillfället, är det som gäller. Om du köpt en vara till ett felaktigt pris så kommer du att meddelas om detta.
Hur går det här ihop? Det går väl inte köpa till fel pris om det är priset vid inköpstillfället som gäller?
Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart så följer vi konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna. För oss är det viktigt att du ska känna dig trygg med att handla hos oss. I vissa fall lämnar tillverkarna utökad garanti men detta varierar mellan de olika produkterna och anges på produktnivå. Har du problem med din vara kan du kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig trots att det gått mer än 6 månader från inköpsdatum.
KKL ger 3 års reklamationsrätt, så reklamationer inom 3 år ska isf behandlas enligt den, dvs första 6 månaderna har du bevisbördan, därefter kunden.
Annars ser det väl ok ut.
18 april, 2011 kl. 15:16 #121976Stuffman.seDeltagareTack för all feedback. Verkligen användbar.
lunarmys
”Priserna i ”stjärnorna” går knappt att läsa ”
Hur ser ”stjärnorna” ut för dig? Vilken webbläsare använder du? Kan du ta en skärmdump?”Och varför ha priset två gånger på produktsidorna?”
Tyckte det blev tydligare med att ha priset 2 gånger. En i hörnet och en vid köpknappen.basse1985
”-Din varukorg buggar lite. Det går inte att köpa två av en produkt genom att klicka på köp två gånger. Då blinkar den och buggar.”
Har nu fixat så att när man trycker på köp så hamnar man direkt i kassan..Varför ska jag lämna ut telefonnummer när jag gör en beställning? Är det för att ni ska skicka en sms-avi? Isåfall borde ni upplysa om det.
Bra fråga, jag får förtydliga göra det.-Visa momsen i summan.”
Tog bort momsen för att spara plats och att en del kunder kanske tror att det är en avgift. Momsen står annars i orderbekräftelsen som skickas till kund.Julius
”Byt faviconen till den jag bifogat så ökar du försäljningen med 200%.
Plus att Joomla originalikonen är ful.”
Hyggligt av dig. Hade totalt glömt bort bokmärkeikonen.Nonkan
Har fixat dina rättelser. Men jag har en fundering. Det känns lite olustigt att skriva ut hela sitt personnummer om man är egen företagare. Gör ni andra så?18 april, 2011 kl. 15:24 #121977MacondaxDeltagare@Stuffman.se 18701 wrote:
Det känns lite olustigt att skriva ut hela sitt personnummer om man är egen företagare. Gör ni andra så?
Oavsett hur du vrider och vänder på det, så är det väldigt enkelt att komma åt en företagares personnummer (sålänge det är en enskild firma), personnumret blir ju nästan som offentlig uppgift, och det är viktigt för att potentiella kunder skall ha möjlighet att kontrollera vad det är för företag/företagare som står bakom sidan.
Om man ställer sig i kundens perspektiv: ”Jag har hört talas om skojarföretaget Kameraexperten, och de var en e-handel. Är alla e-handlare skumma skojare? Bäst jag kollar upp vilka jag handlar med i fortsättningen!”
Står organisationsnumret med då, så underlättar det väldigt för kunden. Själv har jag gjort det ännu enklare, och direktlänkar organisationsnumret till allabolag.se, då kan kunden själv direkt se fakta om företaget och mig som innehavare.
18 april, 2011 kl. 16:06 #121980ParvelitoDeltagare@Stuffman.se 18701 wrote:
Men jag har en fundering. Det känns lite olustigt att skriva ut hela sitt personnummer om man är egen företagare. Gör ni andra så?
Näe, vi har Aktiebolag…
Skämt åsido, vågar man inte ståta med sitt personnummer där så skall man kanske inte ha en enskild firma. Nog har du väl 50kkr i kapital i företaget så att ett AB inte är något hinder?
18 april, 2011 kl. 16:26 #121981Per NilssonDeltagareDen såg rätt bra ut. Dock var det lite särskrivningar, bland annat den här:
”Din E-post adress” = din e-postadress
Du har lite fler särskrivningar så be någon korrekturläsa texterna.
//Per
18 april, 2011 kl. 18:05 #121987danielanderssonDeltagare@Stuffman.se 18701 wrote:
lunarmys
”Priserna i ”stjärnorna” går knappt att läsa ”
Hur ser ”stjärnorna” ut för dig? Vilken webbläsare använder du? Kan du ta en skärmdump?Bifogar skärmdump.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.