Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på omgjord design
- Detta ämne har 13 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av dgraves.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2012 kl. 15:53 #98274lukasbrismanDeltagare
Hejhej på er!
Vi har gjort om designen på Gymutrustning – Köp Gymutrustning hos Gymkompaniet.se så till vida att vi har tagit bort högerspalten och designat om kassan samt även lagt till en Ajax-baserad ”Snabbtitt”-funktion (håll musen över en produktbild i kategorivisningen och klicka).
Håller på att göra om kategoribilderna för att passa nya designen. Men har ni några andra tankar/ideér/synpunkter i övrigt? Bra eller anus?
Tacksam för synpunkter!
13 juni, 2012 kl. 16:33 #147309danielanderssonDeltagareKategorierna till vänster tycker inte jag känns som kategorier, utan.. bara fin text. Vad tror du om små ikoner brevid varje kategori?
”Snabbtitt” har jag personligen svår för, men det finns säkert sådana som gillar det
Iom att ni fyller ut med vitt runt varje bild (med en ram) så känns varje bild mindre, på något sätt. Det går inte att göra som vissa butiker, där om inte hela rutan täcks med vanlig zoom, så zoomas den in lite extra (så att viss bit försvinner utanför sidorna). Makes sense?
Kanske ha en tydligare Köp-knapp? Den har ju samma färg som resten av sidan å sticker därför inte ut på något sätt.
Stegen i kassan är inte så tydliga (cirklarna för 1, 2 osv), känns som om dom borde vara på vänstersidan. Det är inte heller helt uppenbart vilket betalalternativ som är valt, kanske lägga till en radiobutton (som folk känner igen och som ni har på fraktsätt)?
Om cirklarna ska vara kvar (som jag nog tycker), så plocka bort mini-ikonerna som visar vad varje steg innebär. Det blir bara plottrigt med så mycket.
Under steg 4 så skulle jag flytta ner ”Jag har ett konto..” till ”Jag vill ange..” och flytta ner dem en liten bit. Nu tolkade jag det som att ”Jag har ett konto” har med personnummerfältet att göra.
”Ja, jag vill få ert nyhetsbrev” har en storlek på kanske 5px, iaf i Safari på Mac.
Kanske göra ”KÖPVILLKOREN” underlined? Så att man förstår att det är en länk till dem.
Annars är designen snygg, men det vet ni nog redan
13 juni, 2012 kl. 21:01 #147319C.ForsDeltagareSnygg sida, men något ger mig känslan att det är för mycket information, eller mycket saker över hela sidan. Behövs allt?, ibland stämmer ju less is more!
Provade att navigera, gjorde försök att hitta två produkter jag gissade att ni har i ert sortiment. Lösa vikter och vassleprotein. Hittade båda med några få klick. Logiskt och enkelt.
Bort med bildramarna. De får bilderna att se mindre ut och plåttrigare.
Snabbtitt gillar jag. Men det verkar hända mycket. Den växer upp och sen försvinner upp åt vänster. Jag är inte så bra på koder bakom funktioner. På min dator fungerar detta fint, men vet inte om det är någon avancerad kod eller kräver någon insticksmodul som gör att den inte fungerar för gemene man. Testa den ordentligt (om ni inte redan har gjort det).
15 juni, 2012 kl. 13:29 #147354daniel.sDeltagareKolla genom hur typsnittet ni använder fungerar i olika webbläsare. Webkit verkar inte kunna hantera den bra alls. Kan knappt läsa produkttexter och fetmarkerad mindre text är bara en vit massa för mig.
Tycker sidan är snygg överlag men den förmedlar inte direkt träning, och många av de estetiska valen känns ganska överanvända.
Symptoms Of An Epidemic: Web Design Trends | Smashing UX Design
27 juni, 2012 kl. 08:53 #147804GgaivDeltagareFärger och design ser bra ut tycker jag. Men jag har lite svårt att läsa typsnittet som används för frågor i Köpguide, kanske kan den göras smalare?
På förstasidan händer inget alls när jag trycker på produktbilder. Det står bara ”Snabbtitt” när jag håller musen över dem.
29 juni, 2012 kl. 15:34 #147955mobilizerDeltagareGrönt och grått är en lugnande färgkombo som inger trygghet. Tacka dina designers och ta emot!
Lycka till o kör stenhårt!
29 juni, 2012 kl. 20:38 #147971tompedDeltagareSidan är riktigt snygg och välstrukturerad! Men! Jag har otroligt svårt att läsa det typsnitt som genomgående används i butiken. Jag vet inte om det är min webbläsare (firefox) som inte hanterar det rätt – men oavsett så bör det ses över. Typsnittet är förvisso ganska snyggt, men bör max användas till rubriker/menyalternativ/kategorierval. Ett mer lättläst typsnitt till resterande text (produkttext osv) får nog fler besökare att stanna och kika vidare på utbudet.
12 juli, 2012 kl. 07:49 #148659lukasbrismanDeltagareTack för er feedback! Har lämnat alla era kommentarer vidare till vår designer. Har nu bestämt oss för att göra om designen återigen genom en större ”omdesign”. Nu sitter vi och analyseras heatmaps och GA-statistiken. Återkommer snart med förfrågan om feedback på ”nya designen”. Dock skall färgprofilen givetvis sparas
12 juli, 2012 kl. 17:08 #148690lukasbrismanDeltagareHar nu fått ett första utkast av vår designer och jag tycker absolut att vi är på rätt väg här nu för att få bukt på mina och era anmärkningar. Spontana synpunkter?
12 juli, 2012 kl. 18:06 #148696peteDeltagareDen bilden såg ju riktigt intressant ut, mycket snyggt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.