Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på Nya Lyckasmedmat.se
- Detta ämne har 18 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2012 kl. 14:59 #148632KockenDeltagare
@pyhobby 48144 wrote:
På produktsidorna samt i villkoren står det 30 dagars kredittid för fakturor men i kassan står det 14 dagar.
Lycka till med ”nya” butiken!Tack för den!
11 juli, 2012 kl. 18:58 #148637JimmyDeltagareSnyggt! En av de snyggaste PrestaShop butiker jag sett. Bra jobbat.
Vem har gjort designen?11 juli, 2012 kl. 20:40 #148641KockenDeltagareTack!
Det är Prestaworks som tagit fram designen.11 juli, 2012 kl. 21:09 #148643ParvelitoDeltagareNågra saker som jag funderar över är de ljusgrå rutorna med vit text du har på förstasidan, de kontrasterar rätt så dåligt, kanske skulle du ha en mörk färg på texten istället?
Nyheter och populära produkter saknar priser, det kändes spontant inte rätt.
Du har också en del fält med ljusblå bakgrund och vit text, där jag vågar lova att fler ser vad som står om du har en mörk text istället.
I övrigt ser det fräscht ut!
12 juli, 2012 kl. 09:49 #148665KockenDeltagareParvelito,
Tack att du tog dig tid!
Vi har diskuterat de där punkterna här i butiken och kom fram till de vi använder nu.
De var ett par här som tyckte som du, så vi får ta en ny funderar på det.
Tackar!
//Peder12 juli, 2012 kl. 10:32 #148670NicklasDeltagareMycket snygg design, dock så är det gjord för stora skärmar.
Jag sitter just nu på min 12 tums dator och får skolla nästan en hel skärm för varje produktrad lite jobbigt.
Sen en fråga på startsidan har du köpknappar på de övre raderna men inte på de längst ner, är det en medveten strategi?Annars mycket bra jobbat.
12 juli, 2012 kl. 11:02 #148673MortfilesDeltagareEn ganska trevlig design även om den har lite väl många färger för min smak
Parvelito har helt rätt gällande de grå fälten med vit text där kontrasten är väldigt låg och jag var lite förvånad över hur få element som faktiskt har någon form av feedback! Flera kombinationer av bakgrundfärg och vit text har ruskigt låg kontrast, speciellt på ljusa skärmar. Det finns fler element som inte har högsta synbarhet, men jag tror att det är en ganska låg inlärningströskel så det påverkar förmodligen inte jättemycket.
Inte så imponerad över kassan dock. Varukorg och checkout i samma steg gör att uppsell blir omöjlig och jag har sett flera som tycks tro att en trekolumns checkout är ett bra system, trots att forskning visar att det inte fungerar särskilt bra användbarhetsmässigt. Det är en kakofoni av färger vilket gör att alla försök att skapa en fokalpunkt på sluföra köp knappen inte räcker hela vägen.
Produkterna ligger väldigt tätt så de inte får ordentligt med utrymme, speciellt i över och underkant. Några av sidorna verkar ha problem med sorteringsfunktionen som hamnat lite galet (Birkmann produkter – lyckasmedmat.se). Paginering bara i nederkant gör att jag får skrolla en hel del för att navigera mellan olika sidor och jag får ingen indikation på hur många produkter som listas innan jag kommer längs ner på sidan vilket är lite tokigt.
Lite spännande också att nyheter och populära produkter på första sidan varken har pris eller köpknapp
…så en bra design, men den kan göras bättre
13 juli, 2012 kl. 05:30 #148724KockenDeltagare@Nicklas 48189 wrote:
Jag sitter just nu på min 12 tums dator och får skolla nästan en hel skärm för varje produktrad lite jobbigt.
Sen en fråga på startsidan har du köpknappar på de övre raderna men inte på de längst ner, är det en medveten strategi?
Annars mycket bra jobbat.Jag har faktiskt inte provat den på någon ”min dator”, ska se om jag hittar en att prova på och om de finns något att göra åt det.
Köpknapparna är en medveten strategi, men vi kanske får tänka om där.
Tack att du tog dig tid!
//Peder
13 juli, 2012 kl. 05:46 #148725KockenDeltagare@Mortfiles 48192 wrote:
E
Varukorg och checkout i samma steg gör att uppsell blir omöjlig och jag har sett flera som tycks tro att en trekolumns checkout är ett bra system.
Det är en kakofoni av färger vilket gör att alla försök att skapa en fokalpunkt på sluföra köp knappen inte räcker hela vägen.Några av sidorna verkar ha problem med sorteringsfunktionen som hamnat lite galet (Birkmann produkter – lyckasmedmat.se). Paginering bara i nederkant gör att jag får skrolla en hel del för att navigera mellan olika sidor och jag får ingen indikation på hur många produkter som listas innan jag kommer längs ner på sidan vilket är lite tokigt.
1. Något att tänka på här, de tre olika färgerna gillar jag och nästa säker på att jag kommer att behålla i kassan. Vi har tänkt på flödet vart man är med blicken när man fyllt i sista kolumnen i kassan och då tyckt att ”Bekräfta knappen” hamnat rätt. Vi har inte tänkt alls på uppsells i kassan bara att få snabbt avslut.
En av fördelarna med en trekolumns checkout är att kunden inte behöver skrolla allt för mycket, som det är i många kassor där de olika delarna ligger under varandra. Finns de undersökningarna på nätet?Hur menar du med sorteringsfunktionen hamnat galet? Lyckas inte se något med mina datorer?
Paginering köper jag på en gång ska se om vi får in den någonstans i övre kant.
Du och jag pratade lite om att ha sökrutan stor och central när vi var i Sundsvall i höstas. Vad tycker du om vår placering och utseende?
Tack för ett tänkvärt inlägg!
//Peder -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.