Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på nya HyrSlips.se
Etiketter: hyra slips, hyrslips.se, slips
- Detta ämne har 10 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av Johan@hyrslips.
-
FörfattareInlägg
-
28 november, 2013 kl. 12:40 #101039Johan@hyrslipsDeltagare
Min nya e-handel – jag skulle uppskatta kritik och feedback från er erfarna e-handlare.
Tanken med min butik är att man kan hyra slips, fluga eller bröstnäsduk till bröllop eller fester där man behöver en speciell färg, kanske för att matcha en respektives klänning. Har själv köpt många slipsar som används en gång och sedan blir liggande i garderoben. Om affärsidén fungerar får vi se, har inte hittat något liknande på nätet i alla fall (om det nu är bra eller dåligt).
Det är min första webbutik så jag försöker lära mig löpande därför är all feedback mycket välkommen och det ska bli roligt att höra om ni har några synpunkter.
28 november, 2013 kl. 13:02 #170593PlastskivorDeltagare”Produkter som som säljs i vår outlet som inte är i nyskick säljs i befintligt skick och ingen ångerrätt ges då på dessa produkter.”
Jag kommer inte ihåg hur det är med den saken i dhl.
Har du kollat det?Förutom ”som som” då..
28 november, 2013 kl. 13:52 #170598Johan@hyrslipsDeltagareTack för den inputen, jag får kolla upp ”befintligt skick” och köra allt på 14 dagar tillsvidare.
5 december, 2013 kl. 16:56 #170845Johan@hyrslipsDeltagareInga fler som har några synpunkter, är tacksam för all feedback!
5 december, 2013 kl. 18:21 #170849JoloDeltagareHej, kul idé
Funderar dock på följande:
Själv tycker jag det känns lite omständigt att skicka efter en slips, vara rädd om den så den inte skadas eller smutsas ner och sedan gå till posten för att skicka tillbaka den.
Men så läste jag något som stod skrivet längst ner under Om oss Och gillar du slipsen kan du så klart köpa loss den istället för att lämna tillbaks, på så sätt är detta en typ av öppet köp där du får bära produkten under öppet köp perioden.
Detta kanske inte gäller alla men för mig gör detta hela skillnaden, men jag kan inte se den informationen, varken på artikelsidor eller framsida.
Om jag översätter detta till en klänning tex (för att detta blir mer verklighetsförankrat för mig) så skulle jag tycka det vore superbra om jag kunde hyra en klänning, använda den en vecka, och sedan kunna köpa ut den. Om det inte vore möjligt att köpa ut den hade jag nog tyckt att det vore lättare att köpa en istället för att hyra. Nu har ni ju ingen information vilket värde era produkter har och kanske skulle man vilja veta vad det skulle kosta att köpa ut en vara.
En annan sak: Om slipsen blir smutsig tar ni ut en avgift på 100 kr?
Nu är jag inte slipsexpert men om någon använt slipsen före mig vill man inte då ha den tvättad innan man får hem den?6 december, 2013 kl. 17:10 #170888MonyDeltagareJag vill inte diskutera huruvida konceptet fungerar eller inte utan ser siten ur ett grafiskt och användarvänligt perspektiv.
1. Nöjd kund garanti som står längst upp känns inte bra. Det hör hemma om man köper varan, inte när man hyr. Förslag: tag bort helt enkelt.
2. Jag gillar VÄLJ – ANVÄND – RETURNERA i din slide. Tycker den ska vara fast, för den förmedlar budskapet samt talar om för mig hur lätt det är.
3. -15% rabatt skriver man inte. Tag bort minus-tecknet.
4. 39 kr i lila längst upp känns mycket malplacerat. Tag bort eller lägg på något annat sätt. Priset hänger i luften och känns inte alls grafiskt i helheten.
5. Jag tycker du ska ha linjer i ”shoppen”, dvs alla produkter i mitten. Jag får en känsla av att allt hänger i luften utan linjer.
Så fungerar det:
6. Förenkla.Punkt 1: Välj vad du vill hyra (bra med fetstil) tag bort resten. OM du tvunget vill ha text använd gemener och SÄLJ. Ex är Vi har 1000 olika slipsar att välja bland.
Punkt 2. Vi skickar inom X dagar. (punkt) alternativ Du har ditt paket inom X dagar.
Punkt 3. Använd produkten
Punkt 4. Returnera med medföljande returpaketLäs även på lite om hur ögonen läser på en skärm (google ger dig grundläggande kunskap) Som bilden ser ut nu läser jag punkt 1, punkt 4 och sen två och tre. Storlek och placering, färg och form styr ögonen. Du har använt F:et som mall, men eftersom du har bilder, bryter F-formen och ögonen går fel.
7. Detaljbeskrivning:
Gillar inte länkar med _ _ _ Det blir rörigt för ögat. Använd länkfärg eller fetstilslänkar. Lägg även till några br eller p efter varje text. I och med du använder bilder för de olika stegen hoppar nedanstående text in i ovanstående. Sen undrar jag varför det är orange överst och blått nederst? Det är väl samma steg eller? Borde vara samma färg.8. Hyresperioden under villkor vill jag ha stort och tydligt under så fungerar det.
9. Skippa Hyr-ordet i Hyr slips, Hyr Fluga. Använd Slips och fluga. Keep it simple. Shoppen är ju en hyrshopp.
10. Jag känner mig lite lurad när det står 39kr/vecka och sen tillkommer 19kr varesig jag vill eller inte. Jag vet att man vill locka med billiga priser men hade det inte varit bättre att skriva att det kostar 58 kr direkt? Och då har du ingen fraktavgift?
Eftersom du bara har ”lätta” produkter samt att de flesta inte hyr 10 slipsar a 1 kilo porto, kan du inte baka in det i hyran?
Marknadsföringsmässigt tycker jag det ska stå: Vill du ha en matchande näsduk till din slips? (och om det går, en rekommendation om snygg näsduk till vald slips) Nu ger vi 15% rabatt när du hyr två produkter!
Hittade även ett fel: tryckte på knappen Hyr Nu på grön slips och då står det Antal: 11 vecka
9 december, 2013 kl. 12:07 #170973Johan@hyrslipsDeltagareHej Jolo och Mony, tack så mkt för att ni tagit er tid att kika på min butik
Jolo
Föräljningsdelen, dvs att man kan hyra en produkt först och köpa sen är något som jag tyvärr prioriterat bort lite under uppbyggnaden för att få upp butiken. Men jag håller med dig om att detta är något som borde vara ett bra säljargument och jag har nu börjat jobba på att få upp information och banners kring detta.Mony
1, Nöjd kund garanti, tycker jag nog att man kan ha även om man inte säljer produkter, jag vill ju att mina kunder ska vara säkra på att de inte ska behöva vara besvikna. Men man kan ju göra detta på andra sätt också, får ta en funderare på det.2, 4, 6, 7, 8 Vad bra att VÄLJ-ANV-RETURNERA bannern var tydlig, får jystera lite i den då jag håller med om att 39 hänger lite konstigt. Kanske använder denna layout även i den mer detaljerade beskrivningen så det blir mer enhetligt med åtanke på dina kommentarer kring bilden i detaljbeskrivningen. Håller helt med om punkt 7, får bli en genomgång av beskrivningssidan helt och hållet.
5, tyvärr så sätter min e-handelslösning lite begränsningar i användandet av kantlinjer. Lägger jag till det för produktvyn i mitten får jag det även på mängder av andra ställen butiken vilket förstör mer än det hjälper. Får fundera och testa lite andra lösningar här.
10, Ja, pris inklusive frakt eller ej är ju alltid en svår fråga. Har själv funderat mkt kring detta och läst mkt om det men till slut gått på +frakt alternativet. Får testa det ett tag och kanske göra ett test med att baka in frakten framöver. Avseende fraktkostnaden så skickar jag redan som vanligt brev vilket är billigast plus att returporto även ingår i den kostnaden så har svårt att pressa detta mer (redan några kronor inbakade i priset).
Ang. marknadsförings tipsen tackar jag, som sagt ny på e-handel så det är tips anv. för att se över texter och rabatter i butiken.
19 december, 2013 kl. 16:47 #171338SamHDeltagareNär jag läste om denna så blev jag påmind om ett Shark Tank avsnitt, S04 E11 som handlade just om samma sak, fr*shneck.com är deras sida, * = e. Kolla upp deras för lite inspiration.
Främst tror jag att en instruktionsvideo hade hjälpt en kund att förstå konceptet lite bättre och enklare. En video där du förmedlar hur det fungerar, hur lång tid man får hyra osv samt andra fördelar jämfört med att köpa sin. En ”Hur det fungerar” video, dock lite mer åt den informativa biten om hur processen går till.Annan idé för merförsäljning är att många inte kan knyta slipsar. Skulle vara smidigt att kunna välja hur man vill få slipsen knuten med bildförslag. Tillkommer kostnad på 19kr kanske? Jag vet att jag hade valt det iaf om jag väljer att hyra en slips. Då får man en färdigknuten slips enligt bild/instruktion direkt i brevlådan.
31 december, 2013 kl. 11:43 #171554Johan@hyrslipsDeltagare> SamH
Jo jag har hört att de har en liknande ide (dock ej helt lika), får ta och kolla upp dem för lite inspiration. Sen en videoinstruktion är nog en jätte bra ide, ska försöka få till det när jag väl kommit igång. Tack så mkt för din feedback!2 mars, 2014 kl. 19:37 #173299xcisoDeltagareDu har en banner som snurrar med Fri frakt, nöjd kund. Den är helt på fel ställe.
Jag tycker kassa knapp ska vara på höger sida, då nästan alla har det och att följa en standard är bra då folk ska göra snabba köp. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.