Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på ny WooCommerce-butik
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 7 månader sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
16 maj, 2015 kl. 08:48 #102712JockeADeltagare
Hej,
Jag kommer lansera en ny e-butik byggd på WooCommerce i dagarna och tar gärna emot feedback! Butiken finns i två språk och tre valutor: Svenska (SEK) och Engelska (EUR, USD). Jag har designat den själv och outsourcat ca 70% av utvecklingen. Min sambo designar väskorna.
Den är inte live ännu och betalningslösningarna är i sandbox-läge så ni får gärna testa att lägga beställningar (välj Faktura eller Kortbetalning/Internetbank och fyll i vad som helst på betalningssidan).
http://transbetacism.staging.wpengine.com/
Fler väskor kommer snart och jag har en lång backlog på andra saker som ska göras.
[EDIT] Sidan är nu live: http://www.dmayer.se men man kan fortfarande använda test-sajten ovan om man vill lägga testbeställningar
20 maj, 2015 kl. 09:04 #178492mavrajDeltagareRiktigt läckert faktiskt – Väldigt manimalistiskt och stort fokus på väskorna! Ni lyfter fram väskans egenskaper på ett snyggt och informativt sätt, vilket är positivt.
Har ingen direkt kritik på buggar eller dyl. Dock skulle jag gärna vilja se mer om personen/erna bakom väskan. Eftersom de är just handgjorda hade det varit önskvärt att se mer om hur den processen fungerar. Dedikera gärna eran ”About My Bags”-sida till fler bilder och mer innehåll. Lyft gärna också fram det på startsidan så att de som kanske inte faller för väskan direkt hålls kvar och klickar sig vidare. ”How It’s Made” på Discovery Channel är trots allt sjukt intressant och kan man då få se lite av hur just Dmayer väskor skapas så hade det varit coolt!
Sen känns det som att er produkt skulle klara sig bra på instagram/facebook. Ser visserligen någon like-button längre ner på sidan men tror det hade varit nice att lyfta fram det så att ni skapar en relation till kunden.
Lycka till!
/Betim
20 maj, 2015 kl. 09:29 #178494Tobias RangboDeltagareSnyggt! Instämmer mycket med ovanstående.
Jag hade dock velat få till ett par grejer för att göra det enklare för kunden.
* Valutan bör vara det lands dit ni huvudsakligen vill sälja (för mig blev det EUR och engelska).
* Ni har ”visa alla väskor” – jag hade även velat göra det ännu enklare för kunden att köpa genom att direkt presentera köpalterantiv. Tyred.se gör det väldigt bra: http://tyred.se/
* Jag behöver scrolla ner på sidan för att kunna kontakta er – kanske kan vara något att ha det i närheten utav kundvagnen?
* Under väskor hade jag även där velat lägga väskan i kundvagnen direkt utan att behöva gå in under produkten och där sedan ”lägg till i kundvagn”. Highlighta i färg som sticker ut något men inte totalkvaddar det stilrena på sidan.
* På betalsidan (kundkorgen) så hade jag velat ha trygghetssymboler för att ni som okänd aktör ska inge förtroende. Krävs idag att jag scollar längst ner på sidan.Stort lycka till!
/Tobias
20 maj, 2015 kl. 15:01 #178496JockeADeltagare@mavraj 82814 wrote:
Riktigt läckert faktiskt – Väldigt manimalistiskt och stort fokus på väskorna! Ni lyfter fram väskans egenskaper på ett snyggt och informativt sätt, vilket är positivt.
Har ingen direkt kritik på buggar eller dyl. Dock skulle jag gärna vilja se mer om personen/erna bakom väskan. Eftersom de är just handgjorda hade det varit önskvärt att se mer om hur den processen fungerar. Dedikera gärna eran ”About My Bags”-sida till fler bilder och mer innehåll. Lyft gärna också fram det på startsidan så att de som kanske inte faller för väskan direkt hålls kvar och klickar sig vidare. ”How It’s Made” på Discovery Channel är trots allt sjukt intressant och kan man då få se lite av hur just Dmayer väskor skapas så hade det varit coolt!
Sen känns det som att er produkt skulle klara sig bra på instagram/facebook. Ser visserligen någon like-button längre ner på sidan men tror det hade varit nice att lyfta fram det så att ni skapar en relation till kunden.
Lycka till!
/Betim
Tack! Bra idéer! Vi tänkte skapa en ”About”-sida med någon typ av story runt företaget, men det är nog en bra idé att ha en separat sida bara för att beskriva processen för hur väskorna tas fram, material, bilder osv. Ska lyfta fram det på startsidan också när det är klart. Instagram ligger också i pipen
20 maj, 2015 kl. 15:21 #178497JockeADeltagare@Tobias Rangbo 82816 wrote:
Snyggt! Instämmer mycket med ovanstående.
Jag hade dock velat få till ett par grejer för att göra det enklare för kunden.
* Valutan bör vara det lands dit ni huvudsakligen vill sälja (för mig blev det EUR och engelska).
* Ni har ”visa alla väskor” – jag hade även velat göra det ännu enklare för kunden att köpa genom att direkt presentera köpalterantiv. Tyred.se gör det väldigt bra: http://tyred.se/
* Jag behöver scrolla ner på sidan för att kunna kontakta er – kanske kan vara något att ha det i närheten utav kundvagnen?
* Under väskor hade jag även där velat lägga väskan i kundvagnen direkt utan att behöva gå in under produkten och där sedan ”lägg till i kundvagn”. Highlighta i färg som sticker ut något men inte totalkvaddar det stilrena på sidan.
* På betalsidan (kundkorgen) så hade jag velat ha trygghetssymboler för att ni som okänd aktör ska inge förtroende. Krävs idag att jag scollar längst ner på sidan.Stort lycka till!
/Tobias
Tackar! Jag har ställt in så att man automatiskt ska skickas till det språk som webbläsaren använder men det verkar inte alltid fungera som det ska – måste se över det…
Angående möjligheten att lägga till väskor i varukorgen utan att behöva gå in på produktsidan: Jag tror inte att det är så många som kommer köpa den här typen av produkt utan att först gå in på produktsidan – och då jag vill skala bort så mycket som möjligt har jag valt att inte ha någon köpknapp på övriga sidor. Men jag hör vad du säger och det skulle kunna vara ett bra A/B-test när vi får lite mer volym!
Ska absolut lägga till trygghetsikoner längre upp på sidorna Varukorgen och Kassan – bra idé! Funderar dessutom på att ansöka om Trygg E-handel-certifiering men har varit lite för (dum?)snål för att göra det hittills…
20 maj, 2015 kl. 18:37 #178499FredrikGustDeltagareKolla gärna Katrin Lundgrens blogginlägg om just trygghetssymbolernas betydelse för försäljningen innan du ger dig in i någon dyr tjänst för att skapa trygghet.
Som ny aktör har man allt att bevisa och det som för många har gett bra effekt är omdömen från kunderna. Här har t.ex. Prisjakt en variant som många använder även om just dina produkter kanske inte är sådant man söker via dem..?
Trygghet kan vara att visa upp att det finns människor bakom butiken, välskrivna texter, snygga bilder, vilka betallösningar man valt t.ex.
Folk idag är vana att handla på nätet och litar på att det fungerar om de hittar något de känner igen och kan associera med positiva upplevelser.
Här tycker jag att du lyckats rätt bra på många punkter men saknade dessa ijust själva kassan. Bilderna är mycket bra och texterna känns balanserade, informativa och välskrivna.
Priset, köpknappen och tydlighet i hur man kommer vidare till kassan skulle jag lagt lite tid på att fixa.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.