ANNONS

Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på ny design/plattform

Visar 6 inlägg - 11 till 16 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #119665
    evomedia
    Deltagare

    Tack GregerA=) ska se vad jag kan göra


    @emil
    jag kör största och är extremt nöjd!

    Ingen mer som kan kolla upp detta åt mig?? är väldigt orolig för att sidan är seg:/

    #119670
    Anmel
    Deltagare

    Jag är uppkopplad genom mobiltelefonen och sidan är snabb som en oljad katt. Kanske tog det fem sekunder innan den laddat klart.

    #119715
    Chow
    Deltagare

    Sidan känns snabb i Chrome och helt ok i Firefox. (Gissningsvis för att Chrome laddar javascript etc lite aggressivare än FF.) Inga problem där.

    Några personliga reflektioner om förstasidan:
    – Ger ett rent och stiligt intryck vid första anblicken, främst övre delen av sidan och till vänster.
    – Sidan ger ett något ”fyrkantigt” intryck, men det är ingen biggie. Bara en viss kontrast mot loggans rundade former.
    – Jag gillar karusellen med produkterbjudanden. Bra feature. Utnyttja till max.
    – I underkanten på karusellen körs en text med exakt det som står i bilden, vilket känns redundant. Kanske läge för en diskret call to action istället (speciellt mtp att texten dyker upp en liten stund efter bilden)? Be om ett köp, helt enkelt. =)
    – Under karusellen börjar det kännas för hoptryckt. Det känns som om erbjudandena inte står ut från varandra, utan flyter ihop. Dels vore det nice med lite mer utrymme till dem, och dels tror jag att ”visa”- och ”lägg i kundkorgen”-knapparna saboterar en del. Knapparna tar helt fokus från produkerna, men känns inte inbjudande att klicka på utan blir bara ett svart block mitt på sidan.
    – Rubriken ”Våra bästa kampanjer och mest rekomenderade produkter” är ok innehållsmässigt, men saknar lite punch. Både och blir varken hackat eller malet. Ett par pixlars distans ovanför den är nog inte fel heller, så att karusellen får spelrum.
    – Trustsign-hopen nere till vänster är halvokej, men den känns lite rörig vilket känns fel på något som ska påvisa ordning, trygghet och pålitlighet. Om du kan ändra den, så stryk Posten, Auriga (deras logga ser dessutom ut som en inte särskilt smickrande rating… =) och kanske Teller (säger iaf inte mig något). Centrera sedan Swedbank, Nordea, Klarna och Fakturera mig under varandra för extra ordning.

    Högerkolumnen känns mest som om den stjäl plats som kunde användas till mittenspalten istället:
    – Sökrutan kan ligga uppe till höger, och varukorgen behöver inte stjäla plats när den garanterat är tom (för folk som just trillar in på sidan).
    – Nyhetsbrevsrutan säger inget om varför man ska prenumerera. Lägg in en snygg slide i karusellen istället, så kan du pusha för _varför_ kunden ska prenumerera. ”Missa inte kampanjerna på ditt favoritmärke – prenumerera på vårt nyhetsbrev” eller vad det nu ger för fördelar.
    – Facebookrutan är helt ok, men jag hade nog lika gärna lagt den till vänster istället – där nya produkter ligger nu. Och kan du få bort texten ”Facebooks sociala insticksprogram” så gör det – den textraden gör inget för dina kunder.
    – Bilderna under Facebookboxen är förvisso informativa, speciellt Dust It-bilden, men de lider av sin placering. ”Precis under Facebookboxen i högerspalten” + bild == reklamplats. Så även om de faktiskt är en del av din butik så kommer jag inte ifrån känslan att de leder någon annan stans. Instinkten säger ”klicka inte här”. Kanske kan funka bättre om ni har mer ”egen grafik” på bilderna som i Dust It-fallet, så att det verkligen känns som ett erbjudande från butiken.

    The good news är förstås att om man dumpar högerspalten blir det mer plats till karusellen och kampanjvarorna, vilket känns bra mtp att det är vad som lockar mest med sidan.

    När jag läser igenom mitt inlägg så låter jag tvärsäker, men så är förstås inte fallet. Skulle du prova något av förslagen ovan, så berätta gärna hur det gick. =)

    #119749
    Emil
    Deltagare

    @evomedia 16091 wrote:

    Tack GregerA=) ska se vad jag kan göra


    @emil
    jag kör största och är extremt nöjd!

    Ingen mer som kan kolla upp detta åt mig?? är väldigt orolig för att sidan är seg:/

    Kör du alltså på egen server?
    Jag är inte Sverige just nu och har inte den snabbaste uppkopplingen,men jag tycker att hastigheten är acceptabel, men skulle såklart föredra lite snabbare.

    #119835
    precis en san
    Deltagare

    Jag tycker din sida ser proffsig och förtroendegivande ut. Allt gick snabbt och bra när jag tittade bland dina produkter!

    #120849
    evomedia
    Deltagare

    Ber omursäkt för min sega respons på era svar.

    Anmel, Emil, precis en sån – tack för att ni kollade upp detta åt mig riktigt schysst=)

    Sen vill jag tacka chow för att du tog dig tiden att svara så utförligt, har fått en del tips som jag ska implementera.

    Känner att jag har fått svar på det jag ville så tack alla som svarat!

Visar 6 inlägg - 11 till 16 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
ANNONS