Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på ny butik!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96375
    Sandblom
    Deltagare

    Har gjort i ordning en ny butik de senaste dagarna, säg vad ni tycker om den!

    http://www.prylboom.se

    Vet själv att produkttexterna behöver fixxas till, men förutom det, vad tycker ni?

    #125864
    Plastskivor
    Deltagare

    Din catch-phrase bör kanske vara något du kan leva upp till.. om du skriver ”Vi har allt du vill ha” så känns det inte riktigt som att shoppen lever upp till det och det kommer den nog inte riktigt att göra även när du har 10-dubblat antalet produkter.

    Kanske kan göra nån knorr på det tex. ”det du inte visste att du ville ha” eller ”det man ändå behöver när man redan har allt” eller ”det du inte får ha missat att skaffa när du dör” eller nåtannat..

    Kanske inte bästa idéerna men om du spånar vidare kommer du säkert på nåt bättre.

    #125865
    pyhobby
    Deltagare

    Lycka till med din butik!

    Där är enligt mig stora brister kring köpvillkoren. En del stavfel, faktafel (ex. fraktkostnad 49kr, men 39kr enligt headern). Sen tycker jag att en del information inte hamnat under rätt rubrik. Exempelvis under ”Produkter”, där har ni skrivit ”För att se fraktpriset gå till kassan.”

    Eftersom ni har enhetsfrakt är ju detta inte ens nödvändigt att skriva ut, men om ni ska göra det så bör det stå under ”frakt”.

    Texten under ”Kortbetalning” måste göras om helt. Om du läser genom denna är jag säker på att du själv hittar en del saker att åtgärda.

    ”Om oss”
    Fyll på med mer information, inte bara företagsfakta.

    Hur skickas varorna? Ni har en postlogga, men ingen information i villkoren.

    Jag skulle inte ”våga” handla i din butik så som den ser ut idag. Så mitt största råd är att jobba hårt med att göra butiken ”trygg” innan du försöker driva trafik genom reklam eller liknande. Lägg hellre några extra dagar/veckor på att göra allting tipptopp så du inte riskerar att bränna potentiella kunder.

    Återigen, lycka till med din butik!

    #125870
    Sandblom
    Deltagare

    @Plastskivor 23044 wrote:

    Din catch-phrase bör kanske vara något du kan leva upp till.. om du skriver ”Vi har allt du vill ha” så känns det inte riktigt som att shoppen lever upp till det och det kommer den nog inte riktigt att göra även när du har 10-dubblat antalet produkter.

    Kanske kan göra nån knorr på det tex. ”det du inte visste att du ville ha” eller ”det man ändå behöver när man redan har allt” eller ”det du inte får ha missat att skaffa när du dör” eller nåtannat..

    Kanske inte bästa idéerna men om du spånar vidare kommer du säkert på nåt bättre.

    Bra poäng, ska ändra på det. Tack!

    @pyhobby 23045 wrote:

    Lycka till med din butik!

    Där är enligt mig stora brister kring köpvillkoren. En del stavfel, faktafel (ex. fraktkostnad 49kr, men 39kr enligt headern). Sen tycker jag att en del information inte hamnat under rätt rubrik. Exempelvis under ”Produkter”, där har ni skrivit ”För att se fraktpriset gå till kassan.”

    Eftersom ni har enhetsfrakt är ju detta inte ens nödvändigt att skriva ut, men om ni ska göra det så bör det stå under ”frakt”.

    Texten under ”Kortbetalning” måste göras om helt. Om du läser genom denna är jag säker på att du själv hittar en del saker att åtgärda.

    ”Om oss”
    Fyll på med mer information, inte bara företagsfakta.

    Hur skickas varorna? Ni har en postlogga, men ingen information i villkoren.

    Jag skulle inte ”våga” handla i din butik så som den ser ut idag. Så mitt största råd är att jobba hårt med att göra butiken ”trygg” innan du försöker driva trafik genom reklam eller liknande. Lägg hellre några extra dagar/veckor på att göra allting tipptopp så du inte riskerar att bränna potentiella kunder.

    Återigen, lycka till med din butik!

    Ja köpvillkoren är det en hel del fel i, detta då jag bara kopierade in dem innan jag hade börjat jobba med resten av shoppen. Ska rätta till dem snarast.

    Ang. potentiella kunder så är det ingen skada skedd då jag inte marknadsfört sidan något än.

    Hur menar du under fliken ’om oss’? Information om mig som driver shoppen och varför jag startade den typ?

    Tack!

    #125871
    pyhobby
    Deltagare

    Såg att du fixat nya Köpvillkor, ser mycket bättre ut. Jag ”flummade” bara genom som hastigast och fastnade vid följande:
    ”Alla våra leveranser sker med Posten och vi tar inget ansvar för postens leveranstider och/eller hantering.”

    Som säljare ansvarar du för att kunden ska få sina saker så att frånsäga sig något ansvar finns inte på kartan:)

    Som kund uppskattar jag en text likt detta mycket mer:
    ”Vi packar alla produkter med ordentligt emballage så att allting kommer fram säkert. Skulle någonting trots detta tagit skada vid leveransen meddelar du oss detta via e-post…..”

    Dock gäller det ju att man lever upp till det som skrivs.

    Om oss:
    Precis, jag önskar lite mer information om butiken och kanske om dig. Vi märker att många läser ”Om oss”, många fler än vi trott från början. Så det skadar inte att lägga ner lite tid på detta.

    Fortsatt lycka till!

    #125872
    Sandblom
    Deltagare

    Ok, uppdaterade till:
    ”Alla våra leveranser sker med Posten och normal leveranstid är 1-3 dagar.”

    Blir till att skriva lite under fliken ’om oss’ alltså. :)

    Är det många hos er som går in på sidan med köpvillkor? Vet själv att jag aldrig har läst någon shops köpvillkor :D

    #126022
    FrisktVatten
    Deltagare

    Tycker layouten är bra o stilren.
    Men lite färg kanske i banner inte skulle vara fel.
    Förstår inte riktigt vad du menar med ”enhetspris”
    På kontaktsidan skulle jag gärna ha ett telefonnummer man kan företaget på

    http://www.kvalitetsvatten.se

    #126073
    Sandblom
    Deltagare

    @FrisktVatten 23229 wrote:

    Tycker layouten är bra o stilren.
    Men lite färg kanske i banner inte skulle vara fel.
    Förstår inte riktigt vad du menar med ”enhetspris”
    På kontaktsidan skulle jag gärna ha ett telefonnummer man kan företaget på

    http://www.kvalitetsvatten.se

    Tack!
    Vart står det enhetspris? Menar du enhetsfrakt så betyder det att frakten alltid är 39kr oavsett hur mycket man handlar.

    #126078
    MeraSmycken
    Deltagare

    Jag tycker sidan ser fin ut. Riktigt snygg logga/typsnitt.
    Det ser ut som du använder textalk ?
    Jag skulle vilja ha en ”Läs mer”- knapp till höger om köp-knapparna.
    (Även om de flesta kunder säkert klicka på bilderna för mer info.)
    Glöm inte SEO, dvs att försöka komma så högt upp på Google som möjligt på relevanta sökord.

    Till sist, lycka till.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Ämnet ”Feedback på ny butik!” är stängt för nya svar.