Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på mypicturecake.se
- Detta ämne har 34 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av mariannesdigart.
-
FörfattareInlägg
-
27 september, 2011 kl. 13:56 #127710Jimmy OstromDeltagare
Vilken bra affärsidé!
Min ena son fyller 3 år imorgon och vi ska ha kalas till han på lördag.
Så i med detta saknar jag en sak på första sidan. Leveranstiden? Detta måste du ha med på första sidan för detta lär du sälja mer på utan tvekan.
David min son älskar Byggare Bob så du har mig som kund i några år:)
Min minsta son är inte jätteintresserad av tv än, men det kommer nog, så det lär bli några beställningar:)
27 september, 2011 kl. 14:05 #127711mypicturecake.seDeltagareTack så mycket för förslaget Jimmy jag kommer att göra förändringen.
Beställ idag och vi leverans nästa arbetsdag med A-Post
Så du bör ha tårtlock på Torsdag!27 september, 2011 kl. 15:01 #127712TinaDeltagareKul idé och videon var verkligen bra och pedagogisk! Jag bokmärker för nästa födelsedagskalas
Lite bra tårtrecept kanske kunde vara en idé för att utöka sidan lite? Då hittar man liksom allt på samma ställe och slipper leta efter recept någon annanstans.
Jag har lite synpunkter på den här meningen under villkoren:
”Även om vi gör allt för att bearbeta och leverera din beställning i tid frånsäger vi oss ansvaret för order förlorade eller försenade oavsett orsak.”Försenade order kan jag tycka är okej, men inte förlorade. Om man som kund har beställt en vara så vill man ha den och skulle Posten slarva så är det nog tyvärr så att det är e-handlaren som får stå för det (så gör vi i alla fall).
27 september, 2011 kl. 15:27 #127715mypicturecake.seDeltagareTack Tina
Detta är mitt första försök på e-handel så jag är säker på att det kommer att bli många förändringar som jag lär!
Jag kommer att uppdatera villkor som du föreslår.
Jag planerar att lägga till några recept och be kunderna att lämna sina bästa recept.
Kanske har en tävling baserad på den.
Också jag ber kunder att skicka mig ett foto av deras kalastårta och ha ett galleri att visa.
Men för det första steget måste jag försöka förbättra mina resultat i Google!
28 september, 2011 kl. 06:23 #127732Jimmy OstromDeltagareNej jag tycker du ska förbättra hemsidan innan du lägger en massa pengar på annat.
I min webläsare (IE9) så kan jag tex inte radera en produkt jag lagt i kassan, detta är ett jätteproblem om jag vill beställa.
Som i mitt fall testade jag att göra en ”tårta” och lägga i kassan, men sen kom jag på att jag skulle ändra den så jag gjorde en ny och sen när jag kommer till kassan så är det två stycken som ligger där.
Men vilken av dessa två är den jag vill ha? Inga bilder alls som visar detta och jag kan inte heller radera någon av dom som sagt.
Folk kommer att göra fel på sådana här saker, för det är manuellt jobb och vi som har ”lite” mindre hjärnor än andra kommer att göra fel men vi har ändå tålamodet att åtgärda det……..om vi kan vill säga och det kan man inte om man inte kan radera en produkt.
Så åtgärda:
1. Kunna radera sina produkter i kassan oavsett webbläsare.
2. ”Tårtan” jag gjort ska synas i kassan, samma bild.
3. Ta bort priset vid ”sätt igång designverktyg” för folk kan tro att det kommer att kosta 199 kronor bara för man trycker på knappen!
4. Sätt priset högst upp på sidan, det är ”billigt” med 199 kronor tycker jag och då ska det synas.
5. Sätt fraktfritt högst upp på sidan, detta ska synas!
6. Sätt upp alla dina betalningsalternativ högst upp så man kan se hur man kan betala, men se till att dom smälter in på ett snyggt sätt och inte som du har det nu med en full vit bakgrund.Några snabba saker jag hittat.
@mypicturecake.se 25062 wrote:
Men för det första steget måste jag försöka förbättra mina resultat i Google!
28 september, 2011 kl. 06:34 #127733mypicturecake.seDeltagareTack Jimmy
Jag upptäckte precis buggen i kundvagn i går, innan det fungerar perfekt, men felet är ett resultat av andra förändringar som gjordes i går, och webdevelopers arbetar med att åtgärda det nu.
Tack för andra förslag.
28 september, 2011 kl. 07:15 #127735Joel BDeltagareJag tycker din ide är bra, snyggt jobbat! Men jag har en liten fråga:
Vad gör du om kunderna ringer och säger att tårtan är paj när de fått sin leverans? Bakar du bara en ny och skickar ut den, eller ber du dem att äta upp sin trasiga tårta, eller återbetalar du dem pengarna?
Jag menar, det måste vara hur enkelt som helst för en kund att vara en ”sån som vi ogillar”, genom att säga ”Hej, fick min tårta av er idag, tyvärr har hela marsipanet ramlat av från tårtan”.
Hur hanterar man dessa ärenden tänker jag på? Leveranstiden, kompensation för de inträffade?
I allmänhet vet jag att det är riktigt svårt att arbeta med livsmedel på distans. Vi körde t.ex. Linas matkasse i 5 månader. Det funkade superbra, men 1 gång fick vi körsbärstomater som hade möglat. Det var bara att rapportera det och så fick man avdrag på nästa leverans. Det är enkelt, men tänk så många som utnyttjar det.
Intressant nisch dock!
Allt gott!
28 september, 2011 kl. 07:34 #127736mypicturecake.seDeltagareHej Joel
Först levererar vi bara tårtlock inte hela tårtan. Tanken är att du placerar tårtlock på ditt hem bakade tårtor som du gör med en grön tårtlock från ICA.
Vi är ett litet familjeföretag och syftar till att behandla våra kunder på samma sätt som vi förväntar oss att behandlas oss själva.
Den tårtlock skickas väl förpackade så risken för skador är förhoppningsvis liten men om en kund får en skadad produkt kommer vi att alltid skicka en annan utan kostnad.
28 september, 2011 kl. 07:43 #127737Joel BDeltagareAhh, du ser.
Jag var lite trög såhär på morgonkvisten, då är jag med!
Sannolikheten att den går sönder är då betydligt mindre än vad den var om det var en hel tårta, tänkte väl!Dåså, då förstår jag.
Lycka till med affärerna, hoppas det går riktigt bra!
28 september, 2011 kl. 07:58 #127739ParvelitoDeltagareDet är fortfarande väldigt mycket stavfel och stundtals smått obegriplig svenska i texterna.
Ett exempel: ”Eftersom röret är ca. 50mm i diameter och 370mm längt kan det ibland bli för stort for visa brevlåder. Då fär du ut paketet på ditt lökalen post utlämnings ställe.” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.