Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på min webshop zazazu.se!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94961
    Zazazu
    Deltagare

    Vad söker ni hos ett laptopfodral?

    #114506
    banane
    Deltagare

    Hej Zazazu!

    Här följer lite saker jag ser som har förbättringspotential :)
    – Vid betalning kostar det extra om jag skall betala med Payson eller Paypal. Samtidigt fick jag 10% rabatt när jag skulle checka ut? Jag hade föredragit att du tog bort 10%-rabatten eller inkluderade din kortavgift i dina priser istället för att man får betala för det separat i kassan.

    – Din ”ram” ser lite kraftigt urhuggen ut, din logo är påklippt och smälter inte in i bakgrunden.

    Jag tycker du verkar ha roliga produkter och tror du skulle tjäna på att ta in en designer som gjorde en snygg design som passade in bra till dina produkter.

    Hoppas det är till någon nytta :)

    #114512
    Mony
    Deltagare

    Här kommer feedback från en petig, miljöskadad designer, hehe.

    1. Bakgrunden är pixlig. Du kan ha den fadad men som den är nu ser det ut som du hittat någon bild med låg upplösning och dragit upp den. Det drar ner helhetsintrycket väldigt mycket i mina ögon. Alt 1 rita om den själv i högre upplösning, alt 2 hitta en ny bild.

    2. Fjärilarna på loggan passar inte in i ditt koncept. Ta bort dem och använd bara texten. Dessutom passar inte vit bakgrund till bakgrundsbilden i själva shoppen.
    Annars är loggan snygg, stilren och unik med fonten och a:et i cerise. (låt gärna det cerisa komma tillbaka i övrig design)

    3.Första sidan har allt man får lära sig i designskolan att man inte ska ha, hehe. Du har många olika färger, olika storlekar på texterna och för mycket text som dessutom ligger för tätt.

    4. Paysonrutan bör centreras i vänstermarginalen. Som det är nu ligger den kloss intill kanten.

    5. Produktrutorna är olika stora. Detta kan man till exempel fixa med spacer, div:ar, lägga en
    efter texten men innan pris. (Finns fler sätt)

    6. Varukorgen ligger i mitten av headern och det känns som den bara flyter runt. Placera den mot något stabilt, ex nedankanten av headern.

    7. Zenza och Kitch Kitchen bör ligga i egen ruta som heter Märken eller något.

    8. Den engelska sidan ligger under textalk och inte zazazu i url:en

    9. Fjärilen i slutet på menyraden passar inte alls

    10. Hur stora är dina produktbilder? Ser att du skalar om varenda en. Vissa bilder håller på att laddas flera sekunder efter jag gått in på en kategorisida. Gör dem direkt i stl 300*300 pixlar då detta är det största du visar. Spara dem för html så blir de mindre i storlek också.

    11. Saknar lite info om dig och ditt företag :)

    #114513
    bloggus
    Deltagare

    Kanske det är alla butiker från textalk, men jag ogillar verkligen att så fort man kommer till kassan så ändras URL från er domän till textalk.

    #114515
    Parvelito
    Deltagare

    @bloggus 10283 wrote:

    Kanske det är alla butiker från textalk, men jag ogillar verkligen att så fort man kommer till kassan så ändras URL från er domän till textalk.

    Så är det i alla Textalk-butiker, mig veterligen…

    #114519
    bloggus
    Deltagare

    Ok, jag har märkt det i några shoppar man har sett under åren. Helt förkastligt tycker jag.

    #114529
    Mony
    Deltagare

    Textalk är på min ”undersöknings-lista” men det blir nog minuspoäng för den lösningen då jag håller med!

    #114537
    jockesoft
    Deltagare

    En sak som jag fick syn på var att det finns en del stavfel i din engelska version av köpvillkoren, kör en spell check så blir det säkert bättre :)

    Annars är mycket kommenterat men det att adressen ändras till textalk när jag bytte språk till engelska är lite irriterande och kan vara förvirrande för kunderna då de plötsligt bytt till en helt annan adress.

    #114767
    Thomas Lundquist
    Deltagare

    Jag kollade bara i en reklampaus i TV-filmen :) så jag hann inte så mycket, men förstasidan är ju viktigast.

    1. Bestäm dig för EN bakgrund för vänstersidan, högersidan (och botten om du bryr dig om att ha den där också. T ex den grönvitspräckliga ELLER den bege, som du har på en del ställen, men INTE båda.

    2. OM du vill ha en bild i toppen, så ska det vara en SNYGG. Men eftersom du har snygga foton på produkterna, så blir det nog bättre att bara ha samma bakgrund där också.

    Och som sagts av Mony så är bilder i rätt storlek viktigt för laddningshastigheten.

    #114823
    flying_c
    Deltagare

    Vilken målgrupp vänder du dig till främst?

    Blommiga iPodfodral och blommiga kuddar går kanske förvisso ihop stilmässigt men känns lite spretande rent målgruppsmässigt.

    Att behöva logga in för att köpa är ingen höjdare, men jag gissar att det är textalk som står för den friktionen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.