Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Feedback på min sida..
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 9 månader sedan av JenBon.
-
FörfattareInlägg
-
10 mars, 2015 kl. 22:54 #102550JenBonDeltagare
Idag öppnade jag äntligen min webshop!
Kika gärna in och ge mig feedback här
Prints by J11 mars, 2015 kl. 17:39 #177777LillyDesignDeltagareHej! Jag tycker att det är en snygg, stilren butik. Du har definitivt designtänket. Är interaktionsdesigner och grafisk designer så jag har lite tips:
* Känner att det fattas färg – att ha en färg som bryter av fångar intresset och det blir inte så ”platt”.
* Vet inte så mycket än om design för att öka konverteringsgraden, men att ha köpknappen i en färg och priset i en annan gör att kunden vet var han/hon skall titta. Det blir tydligt och köpknappen kommer att sticka ut och locka till klick.
* Kundens blick går oftast från vänster till höger – till vänster skall du alltså lägga all viktig information, vilket du gjort hittills.
* Att visa logotyper för de betallösningar du har och distributörer du anlitar redan på förstasidan skapar trygghet och en känsla av valmöjlighet för kunden. Kända logotyper förmedlar seriositet som sammankopplas med ditt varumärke. Detta går under begreppet ”signs” – tecken som alla besökare till en sajt letar efter, medvetet eller ej.
* Kundservice/kundtjänst är extra viktigt då du har en webbutik. Kunden måste känna att de har en trygghet och möjlighet till snabb kontakt även om det inte finns någon fysisk butik. Speciellt viktigt för nyöppnade företag där det inte finns så många referenser. Skapa en ny mailadress och investera eventuellt i en billig mobil med ett nummer som de kan nå dig på (du kan registrera detta på t.ex. Hitta.se).
Visa gärna kontaktuppgifterna tydligt redan på förstasidan.
* Ang. info i sidfoten – Är du även momsregistrerad?
* Har än så länge bara kollat via mobilen men ska kolla på datorn också. En responsiv sida är att rekommendera då det är många som handlar via smartphone/platta.
Vill du ha mer ingående tips specifikt om UX och UI-design så skicka PM.
11 mars, 2015 kl. 17:47 #177778DavidWiggDeltagareHur har du tänkt att marknadsföra din butik? Idag skulle jag säga att den är ”Ogooglebar”, ingen kommer att hitta den genom en sökning på Google.
På ditt verksamhetsnamn, ja så småningom men inte om någon söker efter produkter som du säljer.
Läs lite om seo/sökmotoroptimering här på forumet. Sök bara så hittar du mängder med trådar. Eller så köper du boken Guldläge på nätet : sökmotoroptimering för alla – Magnus Bråth, Michael Wahlgren – Bok (9789187049460) | Bokus bokhandel
12 mars, 2015 kl. 07:20 #177784JenBonDeltagareTack!
Vad snälla ni är med alla tips!
Jag uppdaterar löpande o google-marknadsföringen är absolut något jag ska plugga ännu mer! Har också sett att den inte syns där alls.
Har jobbat mkt med instagram o fått ut sidan där, facebook o samarbeten med bloggare.
Men såklart marknadsföring på andra sätt också!20 mars, 2015 kl. 20:03 #177861MyJosephineDeltagareDen är enkel, snygg och stilren, där finns utrymmet till att lägga till mer i designen men passar även så som den är nu till dina prints då dessa även är stilrena och mestadels svart/vita.
Något jag reagera på först var betalningsikonerna längst ner, de ser väldigt malplacerade ut. Kanske förminska loggorna så dem är i samma storlek och har samma bakgrund som den mörkgrå bakgrunden som footern är i.
Texten på vissa sidor kan vara lite större storlek, just nu kanske det är svårt för vissa att läsa då texten är rätt liten.
Alternativet i kassan för avhämtning, måste man maila dig innan man gör ordern eller ska man göra det samtidigt? Kan kanske vara bra att göra den delen lite tydligare. Kanske minst lägga till vilken stad det gäller i så man vet om det är något för en utan att man behöver klicka runt för att hitta var du finns.
Det står högst upp att printsen är av hög kvalitet, om du har specifik info om varför så kan det vara intressant att skriva om det, kanske på produktsidorna.
Lycka till!
25 mars, 2015 kl. 14:59 #177920KarinaKnullDeltagareTycker också att den var väldigt stilren. Bra jobbat får man säga!
/ Karina
25 mars, 2015 kl. 16:59 #177922JenBonDeltagareTusen tack
Så himla glad över det ni skriver
Ska sätta mig ner o fixa till den
Det hjälper med er feedback! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.