Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på min ebutik
- Detta ämne har 31 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av basse1985.
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2011 kl. 20:00 #96805Anton ADeltagare
Hallå där alla!
Jag har precis startat upp min sajt http://www.skinza.se.
Så jag tar gärna emot lite tips så saker som kan förbättra etc.Tack på förhand
13 november, 2011 kl. 21:31 #130192GymkedjanDeltagareKänns mkt bra tycker jag!
va jobbar du i för verktyg?
mvh
13 november, 2011 kl. 23:07 #130194ParvelitoDeltagareFundera ett varv över hur smart det är att erbjuda prisgaranti… I mina ögon är det samma sak som att be kunderna börja leta reda på andra butiker och då finns ju risken att de hittar något snyggare eller billigare där och köper där istället. Spontant så är du dessutom inte särskilt billig, och vad är det du ger prisgaranti för? Ett skal vilket som helst, ett med samma mönster eller ett med ungefär samma mönster? Världen är full av jobbiga konsumenter som har tid att ta flera timmar i anspråk av din tid för att de skall få köpa ett silikonskal av dig för 28kr – 10% eftersom Parvelito säljer dem för det priset
Kika lite på språk och vad du faktiskt skriver också. Silikonskal i vad du anger hårdplast med rubriken silikonFODRAL blir svårt att få grepp om för kunden.
14 november, 2011 kl. 07:34 #130196pyhobbyDeltagareJag håller helt med Parvelito när det gäller prisgarantin.
Ni skriver:
”Hittar du som kund en av våra produkter till ett bättre pris någon annanstans, får du köpa produkten till samma pris minus 10% till.”Om ni ska ha denna garantin måste ni nog specificera lite mer vad som gäller. Om en kund hittar ett skal på tradera för 19kr som i er butik kostar 39kr, gäller prisgarantin då?
När kan man som kund använda sin lägsta pris garanti, innan eller efter köp?
Jag ser en stor risk i att folk som läser om er prisgaranti letar sig vidare, kanske hittar skalet billigare. Som jag ser det finns det i så fall en överhängande risk att kunden köper det billigare skalet direkt hos din konkurrent. Jag hade gjort det i alla fall, ”tid är pengar” och att hålla på med mejl till er mm för att jag hittat produkten billigare och kan tjäna ett par kronor är ingenting för mig.Stort lycka till med er butik!
14 november, 2011 kl. 07:39 #130197PlastskivorDeltagareDu erbjuder gratis skyddsfilm. Men det går inte att genomföra en beställning utan att frakt kostar. Då får du inte kalla det för ”gratis”.
14 november, 2011 kl. 07:45 #130198hansandersDeltagareMed Ditt begränsade sortiment och produkter med låga priser kan man nog fundera vad lönsamheten kan bli ? Timpengen blir väl ganska låg.
Flera produkter är väl vad som ska till kanske. I synnerhet som Iphone kommer att ändras i en snar framtid….14 november, 2011 kl. 09:52 #130200Anton ADeltagare@hansanders 27821 wrote:
Med Ditt begränsade sortiment och produkter med låga priser kan man nog fundera vad lönsamheten kan bli ? Timpengen blir väl ganska låg.
Flera produkter är väl vad som ska till kanske. I synnerhet som Iphone kommer att ändras i en snar framtid….Jag har ca 500 olika skal/fodral på lager som är påväg att läggas upp. Absolut kan det bli så att det kommer upp fler typer av produkter i framtiden.
Sedan så driver jag företaget vid sidan om mina studier då jag bara är 17 år, så det är lite som en hobby. Bara jag går plus en del, är jag nöjd. Sedan är det väldigt lärorikt också!14 november, 2011 kl. 09:53 #130201Anton ADeltagare@Plastskivor 27820 wrote:
Du erbjuder gratis skyddsfilm. Men det går inte att genomföra en beställning utan att frakt kostar. Då får du inte kalla det för ”gratis”.
Själva skyddsfilmen är ju gratis, så varför skulle jag inte få säga att den är gratis?
14 november, 2011 kl. 09:57 #130202ParvelitoDeltagare@skinza.se 27825 wrote:
Själva skyddsfilmen är ju gratis, så varför skulle jag inte få säga att den är gratis?
Marknadsdomstolen har i tidigare fall dömt ut viten på upp till 500.000kr vid sådana påståenden. Det blir många skal att sälja för att betala en sådan böteslapp.
14 november, 2011 kl. 10:05 #130203hansandersDeltagare@skinza.se 27825 wrote:
Själva skyddsfilmen är ju gratis, så varför skulle jag inte få säga att den är gratis?
”På köpet utan kostnad” kanske…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.