Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › feedback på kodmyransajt inför omstrukturering
- Detta ämne har 18 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
2 mars, 2010 kl. 12:48 #109021GregerADeltagare
Man kan nästan tro det är nåt katten har släpat in från trädgården …
Jag håller med föregående talare, mer bilder, unikiteter i punktform, funktionsöversikt som man kan borra sig ner i … gärna med bild som illustrerar funktionen om möjligt.
Försök att kortfattat beskriva vad man kan göra, vad det innebär för kunden samt ha lite text o bilder som gör att kunden själv kan övertyga som om att detta verkar vettigt.
Lyft också fram admindelen – den är ju faktiskt riktigt bra kan jag säga efter att ha tittat på den.
Den nuvarande demobutiken/mallen speglar inte alls potentialen i butiken.
Blir beskrivningarna bra kommer du säkert att få mycket fler förfrågningar om demobutik.
2 mars, 2010 kl. 13:18 #109022Katrin LundgrenDeltagareJag håller med dig Greger, varken hemsidan eller mallen speglar butikens potential, det är ju därför jag gör om den
Tack för all feedback, mycket av det är sådant som jag redan tycker själv, men det är trevligt att höra att jag inte är ensam i tänket. Mer synpunkter mottages tacksamt.
2 mars, 2010 kl. 15:51 #109026danielanderssonDeltagareVi är inte 100% nöjda med vår butik, så håller alltid ögonen öppna för en ny lösning.
Vore intressant med information om import från andra ebutikslösningar. Såg att det fanns någon import, men bara av namn och email (för spammande/nyhetsutskick) antar jag.
Har butiken i dag redan stöd för import från andra butiklösningar?
Finns det möjlighet att slänga in egen (PHP-)kod? Hur flexibel är butiken? Får man tillgång till koden? Kan man hosta hos sig själv?
Är väl frågor jag gärna skulle ha svar på.. och finns redan svaren, ja, då får jag skylla på att jag har glasögon
2 mars, 2010 kl. 16:32 #109027Katrin LundgrenDeltagareNu känns det lite som egenreklam här, men jag vill ändå svara, om jag bryter mot något så tag bort inlägget fort som attan moderatorer.
I dag har vi gjort så att vi hjälper till med importen från andra system när man byter till oss för att förenkla för kunden. Det finns såååååååå många lösningar ute på marknaden att vi valt att i stället för att göra en importfunktion, helt enkelt hjälpa till och göra det. Det ingår i uppstartssumman man betalar.
Butiken är mkt flexibel och du får tillgång till HTML och CSS koden och kan alltså leka med designen precis hur du vill. Om du vill slänga in PHP där så kan du såklart göra det. Däremot får du inte tillgång till butikens källkod, då vi inte kan garantera drift, prestanda och liknande om alla kunder skulle få ändra hej vilt i den. Sedan är det såklart också för att vi vill hålla koll på den koden. Du kan få drifta den själv, då använder du dig av vår köpa loss variant. Då får du helt enkelt en liscens för användning av butiken.
Jag vet att de som kan koda gärna vill ha tillgång till källkoden, men jag vet också att kod har en förmåga att återanvändas och det är inget jag vill att vår ska göras. Inte heller blir jag sådär superglad om kopior av vår lösning börjar säljas av våra tidigare kunder…..vi har trots allt lagt ner några timmars jobb på den och vill därför såklart ha betalt för jobbet, som alla andra företag.
Nu tror jag inte det om dig, men det finns gott om skrupelfria människor där ute….2 mars, 2010 kl. 18:32 #109028GregerADeltagareJag hoppas att du, och alla andra, insåg att katten = Swecat, och trädgården = GardenHome …
Ang att skydda sin källkod, så är det ju inte säkert att man får högre intäkter bara för att man håller på den. Kan man sälja fler lösningar till småhackare som gärna vill sätta sin egen lilla prägel på den så kan det ju mycket väl uppväga det svinn man får genom det mindre hederliga klientelet.
Så vad är du Kodmyran? Kapitalist eller källkodstaliban?
3 mars, 2010 kl. 06:13 #109032Katrin LundgrenDeltagarejodå, jag förstod ditt lilla skämt, men att kommentera det hade varit att förstöra det.
Hade jag velat jobba med opensource hade jag sålt magentolösningar med svenska moduler, så du får väl kalla mig källkodstaliban då. Det är alltså inget jag vill hålla på med alls, även om intäkterna kanske uppväger svinnet.
Däremot kommer vi att släppa viss information så att man ska kunna göra en del egna moduler till butiken framöver, men det ligger i framtiden än så länge. Vi behöver bättre dokumentation först, för att det ska gå smidigt om vi inte vill jobba enbart med att hjälpa andra kodare. Redan i dag så har vi en hel del frågor av typen, ”jag har laddat hem html koden och cssen och gjort det här men det fungerar inte, nu måste ni fixa”, trots att vi säger att vill du göra en egen design är det helt på ditt eget ansvar och kodhjälp är då inget vi gör gratis. Oftast fixar vi för att vara snälla när det är mindre grejor, men ibland får man kod som man bara vill grina över…så att leta buggar i källkoden som andra stoppat dit, nej tack, det är inget drömscenario! Tro mig ALLA kodare är INTE bra kodare trots att de säger sig vara det. Själv är jag en usel kodare, men jag vet åtminstone om mina begränsningar:rolleyes:
Kapitalist bara önskar jag att jag kunde vara, jag försöker ibland men de går inte så bra:D:D:D
edit och när jag läser mitt eget inlägg så inser jag precis vad jag är. Jag är en LATMASK, som vill slippa fixa andras fel, det är mitt motiv till att vara kälkodstaliban
9 mars, 2010 kl. 09:31 #109098Katrin LundgrenDeltagareoch nu har en del förändringar gjorts, inga superstora, men det är en början. Ös på kommentarer tack
25 mars, 2010 kl. 08:21 #109493KockenDeltagareSom Lunarmys tittar vi hela tiden efter flexiblare lösningar.
Hittar inte någonstans om att importera befintliga produkter/bilder/kategorier med mera från andra butikssystem.
Vad som kan kännas avskräckande är att behöva lägga in x antal artiklar på nytt när man byter system.Får man en ”labb” butik för layout med mera?
Vad som känns viktigt också är hur ”enkelt” bokföringen är utan koppling till bokföringssystemen.
Sedan att ta 995 kr för att lägga in analytic, alla som har en webbsida vet att det tar max 5 minuter i arbetstid för att lägga in det. Då poppar en fråga upp i mitt huvud, vad kostar det om man behöver ett större jobb gjort när man redan är ”fast” i butikslösningen.
Jag kanske bara är snål norrlänning men så tänker jag.25 mars, 2010 kl. 09:29 #109496Katrin LundgrenDeltagareHej
Vill egentligen inte svara på butikssystemfrågorna här, utan ser helst enbart feedback på webbsidan för att inte göra alltför mycket egenreklam, så snälla ni PMa gärna butiksfrågor så svarar jag mer än gärna, och ge feedback på sajten i denna tråd.
Hänvisar dig till denna sidan kring att byta system till oss
E-handelslösning med snabbkassa- hyr eller köp!Du får en demoshop, och om du då vill tilllgång till HTML och CSS filerna men då måste du tala om det när du beställer demon, i normala fall får du en demo utan den tillgången eftersom de flesta inte vill koda själva.
Koppling mot affärsystem finns och löser bokföringsbiten men är en tillvalstänst.
Analyticsuppsättningen är precis som du säger inte krånglig och kan du det gör du det såklart självt. Ska du lägga in några mål och fixa några rapporter tar det en kvart till en halvtimme beroende på vad du vill ha för något. Det pris vi har är för de som behöver hjälp att göra det och då ingår också en genomgång av analytics och hur man kan jobba med det. det här är en ren tjänst för nyörjare helt enkelt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.