Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på hallabalo.se
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 2 månader sedan av Stina.k.
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2016 kl. 22:10 #103589PontusAnderssonDeltagare
Hej på er!
Har ett tag nu sålt för de mesta på fyndiq via min prestashop butik men har tänkt börja försöka få lite mer trafik direkt till min shop.
Ni får gärna komma med förslag på saker som kan förbättras för jag är övertygad om att de finns massor.
En ny logga med kanske en liten slogan ska fixas då den jag har nu är i enklaste laget och mer produkter är på väg in också då sortimentet just nu är lite skralt.Ni hittar butiken här http://www.hallabalo.se
6 oktober, 2016 kl. 16:38 #182562PontusAnderssonDeltagareHar hänt en del sedan jag skrev tråden men de känns som jag kört fast, skulle uppskatta om någon vill ta sig en titt och komma med lite feedback.
Har väldigt låg konvertering, under 1% och har svårt att få folk att gå vidare från första sidan. Avvisningsfrekvens ligger på mellan 45-55%.
Trevlig kväll på er!
6 oktober, 2016 kl. 17:03 #182563HenshDeltagareJag tycker att beskrivningstexterna är inte alls tydliga nog, då jag föredrar en tydligare färg samt större storlek på texterna. Att du använder 11px på teckenstorleken känns inte alls optimalt. Även produktsidorna känns väldigt ostrukturerade, då det är en massa död yta, speciellt under köpknappen – där hade du kunnat placera produkttexten. Passa även på att ta bort skriv ut-funktionen, hur många använder den funktionen tror du?
Jag vill även ha en bättre uppsikt vart jag befinner mig när jag är inne på en kategori, därför bör du sätta upp en tydlig rubrik (gärna en H1:a) för varje kategori.
Er kassa gör mig ärligt talat tokig. En massa onödiga steg – kapa av dessa steg genom att exempelvis fixa Klarna Checkout. Du ska underlätta för kunden.
Brevid priset står det ”inkl.”, bort med det. Du bör även arbeta med SEO i butiken.
Hur länge har du haft eller tänkt ha rea? Tänk på att enligt Marknadsdomstolen bör en rea normalt pågå i några få veckor. Döp hellre om kategorin till utförsäljning eller dylikt.
Jag hoppas mina synpunkter kan hjälpa dig på vägen. Lycka till!
6 oktober, 2016 kl. 22:03 #182564PontusAnderssonDeltagare@Hensh 88367 wrote:
Jag tycker att beskrivningstexterna är inte alls tydliga nog, då jag föredrar en tydligare färg samt större storlek på texterna. Att du använder 11px på teckenstorleken känns inte alls optimalt. Även produktsidorna känns väldigt ostrukturerade, då det är en massa död yta, speciellt under köpknappen – där hade du kunnat placera produkttexten. Passa även på att ta bort skriv ut-funktionen, hur många använder den funktionen tror du?
Har städat upp lite i produktsidan med större text och tagit bort onödiga fält, hoppas de känns bättre
Jag vill även ha en bättre uppsikt vart jag befinner mig när jag är inne på en kategori, därför bör du sätta upp en tydlig rubrik (gärna en H1:a) för varje kategori.
Jag har nu satt in kategorinamn i H1 överst på varje kategorisida
Er kassa gör mig ärligt talat tokig. En massa onödiga steg – kapa av dessa steg genom att exempelvis fixa Klarna Checkout. Du ska underlätta för kunden.
Jag har ändrat nu till ”one page checkout”, har tänkt gå över till klarna i framtiden.
Brevid priset står det ”inkl.”, bort med det. Du bör även arbeta med SEO i butiken.
Har fixat ”inkl.”. Ska läsa på lite mer om SEO.
Hur länge har du haft eller tänkt ha rea? Tänk på att enligt Marknadsdomstolen bör en rea normalt pågå i några få veckor. Döp hellre om kategorin till utförsäljning eller dylikt.
Fixat
Jag hoppas mina synpunkter kan hjälpa dig på vägen. Lycka till!
Precis sånna svar jag ville ha
18 oktober, 2016 kl. 16:51 #182625Stina.kDeltagareHej! Här kommer några grejer jag tänkte på som kanske kan vara till hjälp, specifikt kring det du säger om att ni ser hög drop-off på förstasidan.
– Gillar att ni delar upp efter kalasteman, ni kanske kan lyfta fram några teman (de mest populära) via banners på förstasidan med tilltalande bilder.
– Kalastema dropdown meny, kan ni kanske få färgteman separat t.ex. längst ut till höger? Just nu lite blandat färger & andra teman så inte så överskådligt.
– Fler produkter på förstasidan vore kanske bra. Hur väljs favoriterna ut eller är det slumpat? Varför inte köra endast era bästsäljare som ni vet att folk är mest troliga att klicka på istället.
– Känns konstigt att produkterna börjar efter texten ”Välkommen till Hallabalo.se…”, känns som det och betalsätten borde vara längst ner i sidfoten, kan tänka mig att många slutar scrolla där.
– Skulle kanske kalla ”kalastema” för ”Välj kalastema” för mer call to action.
– Om många droppar direkt, testa en exit intent kampanj med insamling av mailadress / lyft fram er affärsidé / värdeerbjudanden tydligt. Kanske med en rabatt på första köpet så folk vågar testa?
– Ett tredje värdeerbjudande? (fri frakt, öppet köp, ngt annat), er snabba leverans t.ex.– Kan ni få in värdeerbjudandena nånstans på produktsidorna?
– Vet inte om ni har möjlighet att testa, men jag skulle testa gröna CTA knappar med kortare text, t.ex. Köp nu.
– 12 produkter per sida är förinställt, kanske 24 eller t.o.m 60 förinställt vore bra istället.
– Lite mer text under ”om oss” för mer att göra det mer personligt, vilka är ni som driver sidan?– Många steg i kassan, t.ex. ska förnamn/efternamn fyllas i dubbelt, kan det förenklas? Jag tror ni skulle gynnas av en annan kassalösning, men denna funkar absolut.
– Prenumerera på nyhetsbrev skulle kunna vara förklickat på kassasidan (dvs om ni skickar nyhetsbrev aktivt)Lycka till med sidan!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.