Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på Grossy.se
- Detta ämne har 35 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av Bror.
-
FörfattareInlägg
-
31 oktober, 2013 kl. 01:17 #169488BrorDeltagare
@aniek11 71135 wrote:
Hej Bror,
det går inte att genömföra beställning! Jag försöker köpa några produkter men det kommer hela tiden meddelandet ”Du har inte fyllt i alla fält som behövs” fast jag gjorde det! Vad är det som är fel?Hej Aneik11!
Vad kul att du försökt göra en order, mindre roligt att det inte funkade. 😡
Men nu är problemet löst med detta mystiska felmeddelande så nu går det att lägga en order.
Kommer även lägga in faktura betalning under morgondagen.
Känns jättekul att folk är uppmuntrade till att lägga en order
Tack alla!
Vänliga hälsningar från Bror
31 oktober, 2013 kl. 01:23 #169489Jimmy OstromDeltagareKan ha fel (var ett tag sedan jag hade Nordisk e-handel som plattform). Men du kan välja vilka fält i kassan som ska vara ”krav”. Mejladress hade jag som krav, men inte telefonnummer eller mobil.
Ju mindre krav man har i kassan desto högre genomförda köp.
@Bror 71138 wrote:
Hej Aneik11!
Vad kul att du försökt göra en order, mindre roligt att det inte funkade. 😡
Men nu är problemet löst med detta mystiska felmeddelande så nu går det att lägga en order.
Kommer även lägga in faktura betalning under morgondagen.
Känns jättekul att folk är uppmuntrade till att lägga en order
Tack alla!
Vänliga hälsningar från Bror
31 oktober, 2013 kl. 19:10 #169503BrorDeltagare@Jimmy Öström 71139 wrote:
Kan ha fel (var ett tag sedan jag hade Nordisk e-handel som plattform). Men du kan välja vilka fält i kassan som ska vara ”krav”. Mejladress hade jag som krav, men inte telefonnummer eller mobil.
Ju mindre krav man har i kassan desto högre genomförda köp.
Hej Jimmy! Tack för ditt svar.
Det är nog helt rätt det du säger, ska ta bort så mycket jag kan.
Nu har jag fixat med mina betalningar och allt går som det ska. Väntar även svar från Payson för att kunna aktivera faktura betalning.
Återigen alla, tack!
31 oktober, 2013 kl. 21:57 #169510LastbrygganDeltagareNu funkade det att beställa men det var oerhört bökigt och definitivt inte smidigt.
Vid första försöket valde jag kortbetalning och var tvungen att logga in på Payson. Efter inloggningen hade valet ändrats till direktbetalning och det gick inte att ändra till kort igen. Köpet avbröts men i stället för att komma tillbaka till ”min” kundvagn så var den tom vilket inte triggar mig att försöka igen.
Men jag gav mig f*n på att kunna genomföra köpet med kort och fyllde upp kundvagnen igen och gick till kassan och efter inloggning på Payson (igen) så gick det att fylla i kortnummer och slutföra köpet.
Men, direkt efter att köpet var genomfört kom den gröna knappen upp igen om att jag skulle betala, klickade på den och fick då inloggningen till Payson igen vilket började kännas frustrerande. Loggade in igen och kommer då tillbaka till att jag måste klicka på den gröna knapp-jäveln igen för att genomföra köpet…
Då vid det läget hade min stubin brunnit upp för länge sedan och med inställningen att jag ger fan i att beställa klickades fliken ner. När jag sen kollar mejlen så har jag fått en bekräftelse från både Pyson och Grossy att ordern är genomförd.
Mina funderingar är nu hur många gånger jag har betalt beställningen?
Jag har bara fyllt i kortnumret en gång och utgår naturligtvis från att jag bara blivit debiterad en gång men med tanke på allt strul med betalningen så blir jag osäker.Kommer jag att beställa från Grossy igen när jag behöver fylla på tvålförådet?
Min spontana reflektion blir ALDRIG och den inställningen är inte bra alls eftersom jag misstänker att fler med mig hade reagerat på exakt samma sätt.Nu är chansen stor att jag kanske återkommer eftersom jag vet att du håller på att trimma in shoppen men risken är ändå stor att jag beställer den där tvålen hos nån annan om du inte kittar upp betalningsflödet.
31 oktober, 2013 kl. 22:59 #169513BrorDeltagare@Lastbryggan 71172 wrote:
Nu funkade det att beställa men det var oerhört bökigt och definitivt inte smidigt.
Vid första försöket valde jag kortbetalning och var tvungen att logga in på Payson. Efter inloggningen hade valet ändrats till direktbetalning och det gick inte att ändra till kort igen. Köpet avbröts men i stället för att komma tillbaka till ”min” kundvagn så var den tom vilket inte triggar mig att försöka igen.
Men jag gav mig f*n på att kunna genomföra köpet med kort och fyllde upp kundvagnen igen och gick till kassan och efter inloggning på Payson (igen) så gick det att fylla i kortnummer och slutföra köpet.
Men, direkt efter att köpet var genomfört kom den gröna knappen upp igen om att jag skulle betala, klickade på den och fick då inloggningen till Payson igen vilket började kännas frustrerande. Loggade in igen och kommer då tillbaka till att jag måste klicka på den gröna knapp-jäveln igen för att genomföra köpet…
Då vid det läget hade min stubin brunnit upp för länge sedan och med inställningen att jag ger fan i att beställa klickades fliken ner. När jag sen kollar mejlen så har jag fått en bekräftelse från både Pyson och Grossy att ordern är genomförd.
Mina funderingar är nu hur många gånger jag har betalt beställningen?
Jag har bara fyllt i kortnumret en gång och utgår naturligtvis från att jag bara blivit debiterad en gång men med tanke på allt strul med betalningen så blir jag osäker.Kommer jag att beställa från Grossy igen när jag behöver fylla på tvålförådet?
Min spontana reflektion blir ALDRIG och den inställningen är inte bra alls eftersom jag misstänker att fler med mig hade reagerat på exakt samma sätt.Nu är chansen stor att jag kanske återkommer eftersom jag vet att du håller på att trimma in shoppen men risken är ändå stor att jag beställer den där tvålen hos nån annan om du inte kittar upp betalningsflödet.
Tjena Mats!
Jag har kontaktat NordiskEhandel i lite akut hast angående detta fel med Payson, att man kommer tillbaka till ”betala din order” efter genomfört köp istället för ” din order är nu genomförd”
Nordiskehandel har tydligen stora driftstörningar med Payson integration och många med Payson är drabbade, NordiskEhandel säger att dom gör allt för att försöka åtgärda det.
Förstår att detta är EXTREMT irriterade för mina kunder och gör än bara förbannad.
Kan inte annat än be om ursäkt för trubblet och hoppas Nordiskehandel löser det asap.
Jag ser här att det bara har dragits en gång på din betalning, så du behöver inte vara orolig att det dragits fler gånger. Hade varit fundersam över samma sak om det hände mig.
Tack för ditt tålamod Mats.
Vänliga hälsningar från Bror
1 november, 2013 kl. 15:53 #169539LastbrygganDeltagareNu fick jag precis kollinummer mejlat om att sändningen är skickad, snyggt jobbat.
Men, (många men här) jag tycker inte att du skall kalla fraktalternativet Företagspaket i kassan då det är en tjänst som är postens och du skickar även ”företagspaket” med DHL som jag såg i mejlet.
Det spelar mig absolut ingen roll att det kommer med DHL men kalla det ”DHL Express” eller vad det nu heter i kassan också.
1 november, 2013 kl. 17:48 #169540BrorDeltagare@Lastbryggan 71206 wrote:
Nu fick jag precis kollinummer mejlat om att sändningen är skickad, snyggt jobbat.
Men, (många men här) jag tycker inte att du skall kalla fraktalternativet Företagspaket i kassan då det är en tjänst som är postens och du skickar även ”företagspaket” med DHL som jag såg i mejlet.
Det spelar mig absolut ingen roll att det kommer med DHL men kalla det ”DHL Express” eller vad det nu heter i kassan också.
Tjena Mats!
Du har faktiskt helt rätt, det blir bara förvirrande. Jag har nu tagit bort det alternativet. Du har gett mig många bra inputs – kanon Mats!
Godkväll!
// Bror
1 november, 2013 kl. 22:35 #169547bslaskDeltagareNär jag nu tittar på sajten igen visas priserna exkl moms, vilket jag antar beror på att jag igår la en order som företag och nu kommer cookies ihåg det, men det är ändå frustrerande att inte kunna ändra exkl/inkl moms ”manuellt” på sidan?
1 november, 2013 kl. 22:43 #169548LastbrygganDeltagare@bslask 71216 wrote:
När jag nu tittar på sajten igen visas priserna exkl moms, vilket jag antar beror på att jag igår la en order som företag och nu kommer cookies ihåg det, men det är ändå frustrerande att inte kunna ändra exkl/inkl moms ”manuellt” på sidan?
Jag gjorde också en beställning igår till företaget men för mig visas priserna inkl. moms även idag.
2 november, 2013 kl. 03:00 #169550Sebastian.mDeltagareHej Bror,
Du skriver att du fick din idé för ett år sedan, ditt företag startade för ett år sedan, din domän är även den registrerad för ett år sedan. Fair enough så långt, men längst nere på din butik står det:
”Copyright © 2009-2013 Grossy”
Om det är något som ska öka förtroendet för kunderna så har det om jag var kund misslyckats
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.