Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på bladeroom
- Detta ämne har 28 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
22 juni, 2012 kl. 15:35 #98286Jimmy OstromDeltagare
Hej gott folk.
Jag kan börja att skriva att jag äger 10st hemsidor och att vi självklart vill köra en ”grundmall” i alla butiker fast med designskillnader för att vi ska hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt (nej jag kommer inte skriva ut dom andra sidorna än).
Men en av våra butiker är Bladeroom – Billiga rakprodukter online! som kränger Gillette prylar, denna ska breddas totalt med andra rakprodukter men än så länge är det bara Gillette (då denna tidigare kallades för gillettedirekt.se).
Men vi vill gärna ha in lite tips om vad som ni anser saknas, vad vi kan förbättra osv. Vi har såklart en fet lista över förbättringar själva men det är så lätt att bli hemmablind så många nya ögon gillas:)
22 juni, 2012 kl. 19:53 #147652pyhobbyDeltagareTrevligt med lite nya projekt!
När jag först besökte butiken såg jag först alla betalloggor, det var alltså det första som min blick fastnade på. Om det är bra eller dåligt vet jag inte direkt:) Jag tycker betalloggorna känns lite väl stora.
Spontant kan jag känna att jag vill ha leveransinformation, säkra betalningar mm som ni nu har längst ner på sidan högre upp. Om ni vill ha kvar det som ni har nu kan ni ju göra betalloggorna klickbara och länkade till respektive avsnitt i villkoren (eller liknande infosida) så man enklare hittar denna informationen.
”Beställ vårt gratis nyhetsbrev”Tycker denna meningen känns konstig, det låter tokigt i mina öron. Tycker beställ vårt ”kostnadsfria” (om ni tvunget vill ha med att det är gratis) låter bättre.
En liten OT liknelse;)
”Beställ vårt gratis nyhetsbrev” klingar illa som ”Bonden tog sin skottkärra fullastad med potatis”.
När det egentligen heter:
”Bonnen to sin rullebör fullastad me päror”Lycka till med butikerna!
22 juni, 2012 kl. 21:23 #147653Anton ADeltagareTycker att det ser bra ut!
Men varför står det Copyright Kodmyran längst ner? Man får intrycket att det är de som driver butiken…
23 juni, 2012 kl. 07:54 #147657Katrin LundgrenDeltagare@skinza.se 47062 wrote:
Tycker att det ser bra ut!
Men varför står det Copyright Kodmyran längst ner? Man får intrycket att det är de som driver butiken…
Gissningsvis för attdet är vår grunddesignmall man bara ändrat på några punkter och då har man missat att ta bort det , kan jag ha rätt jimmy?
23 juni, 2012 kl. 08:27 #147659Jimmy OstromDeltagareJa texten ska ändras till typ E-handelslösning från Kodmyran
@Kodmyran 47066 wrote:
Gissningsvis för attdet är vår grunddesignmall man bara ändrat på några punkter och då har man missat att ta bort det , kan jag ha rätt jimmy?
23 juni, 2012 kl. 08:53 #147660Per NilssonDeltagare@Jimmy Öström 47068 wrote:
Ja texten ska ändras till typ E-handelslösning från Kodmyran
Ska det inte stå (C) Blekinge Bilradio AB.
Du vill ju skydda dig så att ingen snor dina texter och bilder. Det är ju inte ditt ansvar att skydda koden till butiken.
Är du med på hur jag menar?
23 juni, 2012 kl. 09:08 #147661Jimmy OstromDeltagareJa typ så här kommer det stå:
Copyright © 2011 Bladeroom | E-post: support@bladeroom.se
E-handelslösning från Kodmyran@Per Nilsson 47069 wrote:
Ska det inte stå (C) Blekinge Bilradio AB.
Du vill ju skydda dig så att ingen snor dina texter och bilder. Det är ju inte ditt ansvar att skydda koden till butiken.
Är du med på hur jag menar?
23 juni, 2012 kl. 09:17 #147662Per NilssonDeltagare@Jimmy Öström 47070 wrote:
Ja typ så här kommer det stå:
Copyright © 2011 Bladeroom | E-post: support@bladeroom.se
E-handelslösning från KodmyranBlir fint det.
Vad betalar Kodmyran för att få göra reklam på din sajt?
23 juni, 2012 kl. 09:45 #147663Katrin LundgrenDeltagareInte ett öre och jimmy får ta bort eller använda den texten vilket han själv vill, det är inget vi lägger oss i utan det är hans val.
23 juni, 2012 kl. 10:03 #147664Per NilssonDeltagare@Kodmyran 47072 wrote:
Inte ett öre och jimmy får ta bort eller använda den texten vilket han själv vill, det är inget vi lägger oss i utan det är hans val.
Gangtilt av dig
Förslag till Jimmy:
Om oss-text. Alltid intressant och trygghetsskapande
Inte ha kursiv stil i produkttexterna. Kursiv stil är svårläst. (Jajamänsan, jag har det självklart själv här och var!)
Fint som snus att jag vid en första granskning inte hittade ett enda stavfel i köpvillkoren. Ska givetvis nagelfara det igen…
Alternera meta-description mer. Just nu är den samma lika på många sidor.
I lager (1-2 dagar) = Finns den i lager 1-2 dagar till eller vad menar du nu? (Jo jag fattar, men fattar alla besökare?).
Tipsa om varan = känns lite bakåtsträvande att tipsa om en produkt via e-post. I dag tipsar vi varandra via Facebook, Twitter och dylikt.
”Beställ vårt gratis nyhetsbrev, få erbjudanden och information direkt via e-post” – Har nyhetsbrev någonsin kostat något? Jag skulle definitivt ändra texten där. Vad kostar ett nyhetsbrev i normala fall om det inte är gratis?
Bilderna på i ”remsan” (från Svea till Posten) är lite grådassiga och färglösa. Trimma upp dessa lite.
”Ingen produkt” på förstasidan, que? Har ni inga produkter eller vad menar ni? (Jo jag fattar även här…)
”Just nu” fraktkostnad. Vad händer sen? Är det inte ALLTID den fraktkostnaden? Ta bort det kursiva här också.
Remsan igen. Gör dessa bilder klickbara, klickar jag på posten vill jag ha info om posten och klickar jag på svea vill jag ha info om Svea.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.