Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på Beerpongkungen.se

Visar 3 inlägg - 11 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #182034
    MyJosephine
    Deltagare

    Snyggt, gillar startsidan.

    Exempel på där det finns utrymme för förbättringar:

    – Se över kontrasten lite, även för mina ögon kan den gråa vara lite för ljus mot den vita bakgrunden på sina ställen. Ännu mer i ”footern” där det även är grå bakgrund.
    – Behövs decimal-nollorna efter priserna?
    – På produktsidans ”breadcrumbs” så står det ”home” längst bak, kanske borde köra den på svenska
    – I högra kolumnen står det ” 30 dagars öppet köpt”, nog råkat bli ett T på villovägar där?
    – Står ”continue to payment” på engelska i kassan
    – Om du endast kommer ha de få produkter (eller iallafall under 10 st) alltid kanske det tåls att ta bort ”filtrera utifrån pris”. Den känns lite olön just nu när man ändå ser alla produkterna utan att ens behöva scrolla (iallafall på denna skärmen ;P).

    Lycka till!

    #182036
    MrPong
    Deltagare

    @MyJosephine 87686 wrote:

    Snyggt, gillar startsidan.

    Exempel på där det finns utrymme för förbättringar:

    – Se över kontrasten lite, även för mina ögon kan den gråa vara lite för ljus mot den vita bakgrunden på sina ställen. Ännu mer i ”footern” där det även är grå bakgrund.
    – Behövs decimal-nollorna efter priserna?
    – På produktsidans ”breadcrumbs” så står det ”home” längst bak, kanske borde köra den på svenska
    – I högra kolumnen står det ” 30 dagars öppet köpt”, nog råkat bli ett T på villovägar där?
    – Står ”continue to payment” på engelska i kassan
    – Om du endast kommer ha de få produkter (eller iallafall under 10 st) alltid kanske det tåls att ta bort ”filtrera utifrån pris”. Den känns lite olön just nu när man ändå ser alla produkterna utan att ens behöva scrolla (iallafall på denna skärmen ;P).

    Lycka till!

    Stort tack Josephine!

    Kul att höra att du gillar startsidan, inte minst då du verkar ha bra koll på design :)

    Jag tar till mig din feedback och ser vad jag kan göra! Men att översätta alla strings känns helt klart aktuellt!

    #134673
    MKin
    Deltagare

    Håller med föregående talare.
    Jag skulle välja att ta bort decimalerna efter priset då de inte tillför och risk finns att de snarare rör till det för dig.

    På produktsidan tycker jag att din CTA ligger aningen för långt ned. Många gånger syns inte ens lägg till i varukorgen på min skärm utan att scrolla.
    Viktig knapp, borde få mer utrymme.

    I kassan finns det dubbla DHL Service Points-alternativ. Det ena är gratis och det andra kostar 49 kr. Finns även en knapp som heter beräkna frakt som inte påverkade något. Om det finns någon tanke med detta är mitt förslag att se över och förtydliga för kunden vad det är som gäller, eller de fördelar man får genom att betala fraktavgiften (express eller liknande t.ex)

    La till ett bord i kassan. Om ni har möjligheten kan merförsäljning i kassan generera lite extra sälj. Lägg till ett bord och få köpa 6st bollar för endast 39:-.
    Samma teori som strumporna vid kassakön på H&M, brukar funka fint!

Visar 3 inlägg - 11 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.