Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback på Beanit.se
- Detta ämne har 14 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av NIklasN.
-
FörfattareInlägg
-
30 juli, 2013 kl. 13:36 #100433NIklasNDeltagare
Hej!
Efter att ha irrat runt här på forumet sen jag började med e-handel för en månad sen tänkte jag nu göra min debut.
Hemsidan jag driver heter beanit.se och där säljer jag kaffe som jag importerar från små, familjeägda, italienska rosterier.
Första månaden har inte förvånande gått trögt och trafiken är fortfarande låg, men jag driver e-handeln vid sidan av plugget så jag tar mig sakta men säkert framåt!Säg vad ni tycker och vad jag absolut borde förbättra! Jag tycker själv att sidan inte känns speciellt ”säljig”, men jag har inte funnit någon bra lösning än.
Mvh
Niklas N
30 juli, 2013 kl. 13:46 #166274zapmoreDeltagareHej,
Stilren sida du har där.
Gillar verkligen loggan och namnet, ser lite kaffeaktikt uthmm.. för att göra sidan lite mer säljig hade jag nog lagt dit ”Köp” knappar på de produkterna på framsidan, då ser man tydligt att det handlar om en affär.
Hade nog också mörkar ramarna runt produktbilderna lite mer då de smälter in i den ljusa bakgrunden.
Kassan är också stilren, dock ligger där lite engelsk text så som ”Your order cannot be completed at this time as there is no shipping methods available for it. Please make neccessary changes in your shipping address.” etc. Marginalerna på kassan går också ut över menyn…
Hoppas detta hjälper lite
30 juli, 2013 kl. 13:50 #166275NIklasNDeltagareTack för svar!
Ska testa att slänga in köp-knappar, känns som det jag letat efter! Kassan gjorde jag om tidigare idag, måste ha missat att översätta den biten! Fixar det!
Jättebra feedback!
30 juli, 2013 kl. 14:06 #166276Bjorn FDeltagareAsbra ju, drog iväg en beställning på en gång!
Synpunkter:
Det blandas svenska och engelska rätt friskt, håll affären helt på svenska om det är Sverige du riktar dig till. Saker som jag reagerar på är till exempel ”New”, ”Terms Of Use”, hela Tags-fliken på produktsidorna och ”XXX was added to your shopping cart”.
I varukorgen kan man beräkna fraktpriset, det är ju helt onödigt och borde plockas bort.
I kassan finns det ett fält precis bredvid fältet för stad. Det är markerat som obligatoriskt men det står inte vad som ska fyllas i där. Funderade på att hoppa ur här då jag inte orkade klura ut vad som skulle fyllas i men så provade jag att beställa ändå – och det gick ju bra. Det fältet borde du alltså ta bort om det ändå inte är tänkt för något.
Det finns en del länkar som inte leder någonstans. Till exempel ”Terms Of Use” och ”Varumärke” i footern.
De röda ramarna runt bilderna sticker lite i mina ögon, kanske kan du göra dem lite lättare för ögat? En ljusgrå ram till exempel, eller en röd nyans som inte är lika skarp.
Jag kunde inte hitta någon företagsinformation överhuvudtaget, och då letade jag rätt noga. Skriv ut företagsnamn och organisationsnummer så att det är tydligt och lätt att hitta.
30 juli, 2013 kl. 14:15 #166277NIklasNDeltagareBjörn, tusen tack för beställningen!!
Grym feedback, håller med om allt och saker ska ändras! Försökte få bort det där andra fältet vid stad idag, men lyckades inte, attans. Får lösa det så att det står att det inte behöver fyllas i tills någon mer kunnig kunnat ta bort asterisken åt mig.
30 juli, 2013 kl. 15:13 #166279Bjorn FDeltagareFler saker:
404-sidan är Magentos trista standardsida på engelska. Översätt!
”Skriv en kommentar”-knappen fungerar inte.
När man söker efter något så läggs en engelsk titel (”Shop By”) till över filtreringen. ”Relevance” läggs också till i sorteringen.
I köpvillkoren står det ”För att se fraktpriset för en produkt lägger du den i kundvagnen och går till kassan. Frakten är beroende av vikt och typ av produkt du beställer.” men i och med att du har fast frakt så stämmer ju inte det.
Det står även att ”vid fakturaköp tillkommer en avgift om XX kr.”. I kassan står det att fakturaavgiften är 19 kr och jag antar att det är en fast avgift. Om det är det så borde du ändra ”XX” till ”19 kr”.
Hela ”Dela med e-post” är på engelska. Samma med inköpslistan. Egentligen så är det mesta på engelska när man är inloggad som kund. Fixa översättningar!
30 juli, 2013 kl. 16:24 #166281PelmeredDeltagareHåller med ovanstående och har inte så mycket mer att tillägga än att det ser bra ut. Loggan tycker jag är grymt snygg – där har du verkligen lyckats!
30 juli, 2013 kl. 17:11 #166283NIklasNDeltagareDet finns en del att felsöka ser jag! Bra med erfarna e-handlare, så fort ni har somnat blir det ändringar!
Feedbacken är helt klart över mina förväntingar, detta är ju suveränt, tack!
30 juli, 2013 kl. 17:13 #166284LastbrygganDeltagareSom den stora kaffeälskare jag är var jag tvungen att kika lite och lita på att det kommer en beställning inom kort. Beställer alltid mitt kaffe (Moccaflor) från en annan butik som kommer få konkurrens nu
Snygg stilren sida som inger förtroende. För att öka förtroendet ytterligare bör du ange ditt organisationsnummer också.
En liten detalj under köpvillkoren, det är inte samma storlek på teckensnittet som blir mindre efter punkten leveranser.
En annan sak som jag hade önskat hade varit om du hade varit lite tydligare med om det är bönor eller malet kaffe, ok det står i produktbeskrivningen men jag hade önskat en liten ”bön-symbol” i anslutning till bilden på påsen så man får en snabb överblick på vilka sorter man kan testa.
Eller varför inte ta foto på innehållet så man kan se färgen på bönorna också, då ser man ju om det är en liten malen hög eller en ”bön-hög”.
Stort lycka till, nischade butiker som din behövs verkligen!
30 juli, 2013 kl. 17:13 #166285NIklasNDeltagareSåg att det var mer engelska än jag trodde. Det finns ingen risk att någon hamnat i den engelska versionen av sidan? (som ska vara avstängd). Är det någon som ser mer eller mindre ALLT på engelska så skriv gärna!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.