Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback ønskes på MoccaBar.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97788
    Ristretto
    Deltagare

    Jeg har nu drevet MoccaBar.se i godt 1 år og har ganske god trafik, både organisk og betalt, men konverteringsgraden er meget lav.

    Jeg ville derfor være tacksam, om jeg kunne høre nogle holdninger til, hvilke ting der kan forbedres med henblik på at øge konverteringsgraden.

    Tak på forhånd for alle forslag :-)

    Venlig hilsen, Morten

    #141162
    Per Nilsson
    Deltagare

    @OCEAN eCommerce 39969 wrote:

    Jeg har nu drevet MoccaBar.se i godt 1 år og har ganske god trafik, både organisk og betalt, men konverteringsgraden er meget lav.

    Jeg ville derfor være tacksam, om jeg kunne høre nogle holdninger til, hvilke ting der kan forbedres med henblik på at øge konverteringsgraden.

    Tak på forhånd for alle forslag :-)

    Venlig hilsen, Morten

    a) Försvenska den helt och hållet, nu är den skriven på svorsk kryddat med lite engelska.

    b) Ändra priserna till x9-priser (ex. 299, 1099, 1499, 599, 349)

    c) Ta bort Powered by PrestaShop™ i foten

    d) Tydligare om oss och leveransvillkor.

    e) Blanda inte gemener och versaler (köp en Glassmaskin = köp en glassmaskin)

    d) Uppgradera till senaste PS?

    e) Skaffa snabbkassa

    f) Röda ”köp”-knappar är ett big no no. De ska vara gröna då grönt signalerar ”okej” medan rött signalerar ”Neeeeeeeeeeeeeej!”.

    g) Sätt ”Espressomaskiner” i början i stället för ”Glassmaskiner” då butiksnamnet ligger närmare denna kategori.

    Med vänlig hälsning
    Per

    #141163
    Ristretto
    Deltagare

    Tusind tak Per,

    Det var hurtig respons – og rigtigt mange gode forslag, som jeg vil kigge på de næste par dage og se, om det skulle øge konverteringsgraden lidt :-)

    Venlig hilsen, Morten

    #141164
    basse1985
    Deltagare

    @Per Nilsson 39971 wrote:

    f) Röda ”köp”-knappar är ett big no no. De ska vara gröna då grönt signalerar ”okej” medan rött signalerar ”Neeeeeeeeeeeeeej!”.

    Med vänlig hälsning
    Per

    Kan du backa upp det påståendet?

    Jag har läst en del A/B tester där faktist den röda knappen genererar fler klick och därmed ökar konverteringsgraden.

    Finns säkert några A/B tester som säger tvärt om också..men jag har faktist inte hittat något ännu.

    Länkar:
    1. The Ultimate Guide To A/B Testing | Smashing Magazine

    2. The Button Color A/B Test: Red Beats Green

    #141166
    Per Nilsson
    Deltagare

    @basse1985 39973 wrote:

    Kan du backa upp det påståendet?

    Jag har läst en del A/B tester där faktist den röda knappen genererar fler klick och därmed ökar konverteringsgraden.

    Finns säkert några A/B tester som säger tvärt om också..men jag har faktist inte hittat något ännu.

    Länkar:
    1. The Ultimate Guide To A/B Testing | Smashing Magazine

    2. The Button Color A/B Test: Red Beats Green

    Ja om du ger mig lite tid så.

    Det var intressanta länkar som du skickade, det motsäger det jag har lärt mig.

    I moccabars fall så skulle jag dock ändra knappen från röd till grön i testsyfte.

    #141229
    danielandersson
    Deltagare

    Vi körde länge med röd knapp och när vi sedan körde A/B för att testa nya knappar så var det otroligt liten skillnad mellan röd och grön.

    #141231
    Anton A
    Deltagare

    Tror, precis som Lunarmys skriver, att skillnaden skulle bli minimal om du bytte (antingen + eller -)

    #141233
    Per Nilsson
    Deltagare

    @skinza.se 40047 wrote:

    Tror, precis som Lunarmys skriver, att skillnaden skulle bli minimal om du bytte (antingen + eller -)

    I det här fallet så är det ju inte bara den röda knappen, det är den rödfärgade knappen i kombination med resten av färgerna.

    Jag är övertygad om att butiken skulle öka sin konvertering om de bytte ut den mot en signalgrön köp-knapp SAMT ändrade lite annat.

    Är det värt att inte prova?

    #141235
    danielandersson
    Deltagare

    @Per Nilsson 40049 wrote:

    Är det värt att inte prova?

    Va? Pröva sig fram? Nej, här kör vi ENDAST på gut feeling ;)

    #141237
    Anton A
    Deltagare

    I handelssammanhang signalerar ju rött ”REA”, ”Billigt” osv.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.