Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback ønskes på MoccaBar.se

Etiketter: 

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95255
    Ristretto
    Deltagare

    Jeg har netop lanceret MoccaBar.se, som er baseret på Prestashop.

    Jeg ville være vældigt taknemmelig for alle kommentarer/kritik, også omkring selve sproget, idet teksterne er oversat fra dansk.

    Det er mit første forsøg med en svensk webshop, så jeg er samtidig meget interesseret i at høre, hvorvidt i finder betalingsløsningen ok – den består af muligheden for bankoverførsel eller Visa/Mastercard via Paypal.

    Tak på forhånd for alle kommentarer …

    Venlig hilsen
    MoccaBar.se

    Morten

    #117237
    Ristretto
    Deltagare

    Er der slet ikke nogen, der har kommentarer til min shop MoccaBar.se ?

    Venlig hilsen
    MoccaBar.se

    Morten

    #117239
    bloggus
    Deltagare

    Svårt att ge som mycket feedback, då shoppen är i stora delar i Prestashops ursprungliga utförande.

    Om man klickar på ikoner för betalningsmetoder kommer man till informationen om espressomaskin – kanske inte vad man förväntar sig.

    #117253
    Ristretto
    Deltagare

    Tak Bloggus, for dine kommentarer !
    Jeg indser, at det er svært at give konstruktiv feedback på en standard prestashop løsning, men jeg var nok også mest interesseret i at høre, om oversættelsen/sproget er korrekt samt, hvorvidt en betalingsløsning med Paypal (Visa/Mastercard) eller bankoverførsel vil blive vel modtaget af svenske kunder ?

    Tak igen for alle kommentarer ….

    #117254
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag har kikat litegrann snabbt och det som slår mig är att språket ibland kan upplevas som gammaldags, således exempelvis är ett ord som inte används så ofta längre. Det var vanligare förr.

    även språket på betalsidan reagerar jag på. Du har betalsätt Paypal, och Visa och Mastercard. Ange då det, du behöver inte skriva att visa och Mastercard tas härunder paypal. det ser konstigt ut.

    Banköverföring är inte vad vi menar med banköverföring utan är egentligen förskotttsbetalning. Banköverföring i mina öron är när man kan betala direkt via banken via en direktbetalning.

    #117255
    bloggus
    Deltagare

    Min erfarenhet som e-handel-webmaster är små, men som kund hos butiker är ganska omfattande :)

    Min erfarenhet är att jag drar mig lite för att betala med PayPal i svenska butiker. Jag vet att det är säkert och hur bra som helst, men oftast ifågasätter jag varför man inte har ”ordentlig” kortbetalning utan kör med PayPal. Jag tror ändå att många vanliga kortkunder drar sig för att använda PayPal.

    Vad gäller banköverföring (förskottsbetalning antar du menar), så uppges det inte någonstans om det är till svensk bank eller dansk, i och med att företaget finns i Danmark. Är det överföring till dansk bank så lär du förlora kunder på det, om andra svenska butiker har samma varor … det är jag övertygad om.

    Än en gång:

    Om man klickar på ikoner för betalningsmetoder kommer man till informationen om espressomaskin – kanske inte vad man förväntar sig.

    #117256
    Tigern
    Deltagare

    Hej

    Ok, korrläsning, det är ju kul sysselsättning ;-)
    Generellt så är språket ok.

    Startsidan:
    Felstavat OCK i rubrik

    Val av glassmaskin:
    ”så valet av maskin är i sista enden upp till den enskildes smak och plånbok”
    Ta bort ”i sista enden”…

    Du har två sidor för kontakt; Kontakta oss & Kontakt, varför? Dessa bör vara på samma sida. På sidan Kontakt står det; Vid kontakt är du välkommen att använda vårt kontaktformulär nederst på sidan. Men det finns inget sådan formulär utan det ligger på sidan Kontakta oss… snurrigt.
    Sen har du engelska i selecten i kontaktformuläret.

    Det står Storsäljare i menyn, men du kallar det bästsäljare i högerkolumnen och på själva sidan. Var konsekvent. Dessutom bör du nog inte visa den överhuvudtaget om du inte har några bästsäljare.

    Jag hade tagit bort ”TILL” på din köpknappar. Det räcker med Lägg i varukorgen, och då slipper du att det blir så trångt om utrymmet i knappen…

    På sidan Om Moccabar skriver du att ni följer E-handelslagen, vad är detta för lag, den är ny för mig ;-)

    Information & handelsvillkor. Det är vanligare att vi kallar det för köp- och leveransvillkor.
    Jag orkar inte läsa igenom dina villkor så inga kommentarer där.

    Din meny i vänsterkolumnen är inte samma som i botten. T.ex, varför har du både – Val av glassmaskin och Val av espressomaskin i den ena menyn men bara -Val av glassmaskin i botten. Det finns fler exempel.

    Sidan Betalning:
    – Paypal, härunder Visa och Mastercard
    Skriv hellre; Visa & Mastercard via Paypal

    Sidan leverans:
    Lite krångligt språk;
    -Fraktpriser framgår i inköpskorgen, när du företar din beställning på shoppen.
    och
    – Du är alltid välkommen att skicka oss ett e-postbrev eller ringa till oss för konkret information

    Skriv hellre;
    – Fraktpris visas i kassan vid beställning
    – Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar.. eller liknande…

    Good luck.

    #117258
    Ristretto
    Deltagare

    Tusind tak for jeres kommentarer, det giver mig noget at arbejde videre med.


    @Tigern
    – Det var ikke tanken, at du ligefrem skulle læse korrektur, men blot give nogle generelle kommentarer til sproget :-) Men tak fordi du gad bruge tiden på det !

    #117259
    Abbesnabb
    Deltagare

    Har svårt att tänka mig att Gaggia skulle uppskatta att deras logotyp har fel proportioner på förstasidan.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.