Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback mottages tacksamt
- Detta ämne har 10 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Murmelin.
-
FörfattareInlägg
-
14 februari, 2011 kl. 15:57 #95566MurmelinDeltagare
Hej!
Om två veckor öppnar webshopen. Och än finns det en hel del att fixa. Det är första gången jag gör en webshop så jag är väldigt tacksam för åsikter, råd, synpunkter, och idéer.Ser ni några konstigheter (framför allt i Internet Explorer) så hojta gärna.
14 februari, 2011 kl. 16:13 #118965jockesoftDeltagareLite snabb feedback…
Väldigt långsam sida, personligen hade jag lämnat och handlat någon annanstans, 5-10 sekunders laddtid för en sida med en produkt är inte så bra, jag hoppas detta är något ni redan vet om.
Sen när jag går in på en produktsida så visas ”Updating cart…” dels är texten på engelska och dels så försvinner den aldrig. (Eller jo, den försvann när jag klickade på Lägg i varukorgen.)
Har tyvärr inte haft tid att titta så mycket mer…
14 februari, 2011 kl. 19:20 #118983nobynatorDeltagareHos mig funkar sidan ypperligt snabbt, men en grej jag störde mig på är att dina små bilder zoomas in dvs. förstoras när man går in under produkten och detta gör att de blir otydliga.
14 februari, 2011 kl. 19:24 #118986jockesoftDeltagareTestade igen för att se om det bara var tillfälligt, men det är fortfarande väldigt långsamt första gången jag går in på en produkt, andra gången så går det bättre
14 februari, 2011 kl. 23:13 #119015nobynatorDeltagare@jockesoft 15352 wrote:
Testade igen för att se om det bara var tillfälligt, men det är fortfarande väldigt långsamt första gången jag går in på en produkt, andra gången så går det bättre
Jo iofs, nu kommer jag knappt in, känns lite som sidan ligger hos binero. :rolleyes:
15 februari, 2011 kl. 08:06 #119021MurmelinDeltagareInte Binero, utan Surftowns företagskonto.
Själv har jag inte haft några problem med långa laddtider; har testat från flera olika ställen.
Ska höra med Surftown vad detta beror på. Ifall det var tillfälligt igår eller avd det beror på.15 februari, 2011 kl. 09:28 #119025pyhobbyDeltagareJag hade också galet lång laddningstid 30-45 sekunder nånting när jag nyss testade med Explorer. Med Mozilla gick det snabbare, tillfällighet eller inte, jag har ingen aning:)
Några små saker jag kom att tänka på:
Om man trycker på ”Webshop” (molnet) så kommer man till samma sida som när man trycker på ”Om bastard”.
På varje produkt visas knappen ”lägg i varukorg”, dock läggs inte produkten i varukorgen när man trycker där. Man får bara upp produktspecifikationen och man får då klicka på ”Lägg i varukorgen” igen.
Såg precis att ni gått in på detta under ”Så handlar du”, men där skriver ni också:
”Alla produkter har en egen sida där det finns mer information om produkten, färgalternativ etc. Klicka på ”Mer information” så kommer du till produktsidan”Jag kan inte hitta någon ”Mer information-knapp”
Lycka till med butiken!
15 februari, 2011 kl. 10:20 #119027MurmelinDeltagareHej och tack för feedback!
Jag har kontaktat Surftown för att reda ut var de långa laddningstiderna kommer av. Själv laddar sidorna på någon sekund (både Firefox och Safari), även när jag har rensat cachen. Men så ska det ju självklart inte vara att vissa har så långa laddningstider.
Att man inte kommer till webshopen när man klickar på molnet, är för att webshoppen inte har öppnat än. Jag vill inte att folk börjar handla innan allt är klart. Därför är länken omdirigerad till ”Om Bastard”.
Lägg i varukorgen är en kompromiss. Problemet är att vissa varor har alternativ. Andra inte. Kodaren tyckte det har var den bästa lösningen till en början med. De produkter som inte har alternativ läggs direkt i varukorgen och de produkter med alternativ slussas man först till produktsidan. Är det någon som har förslag på andra lösningar så tas de tacksamt emot.
Just det. ’Mer information’ är ändrat till ’Produktbeskrivning’. Det är alltså länken under titeln. Vilket av dessa alternativ tycker ni andra är bäst?
17 februari, 2011 kl. 08:41 #119148patrik1972DeltagareJag skulle nog lägga in en liten tumnagelbild på produktlistan, sen tycker jag att det ser väldigt B ut när ”lägg i varukorgen” knappen har en vit bakgrund i det gråa fältet. Det är så lätta saker som gör så mycket för kunden i ”Det första intrycket” Du vill inte att kunden ska tycka att det ser dåligt och oseriöst ut. Först intrycket brukar oftast avgöra om kunden kommer stanna kvar på din sajt eller försöka hitta en annan.
17 februari, 2011 kl. 10:28 #119152MurmelinDeltagareTill alla!
Tack för er feedback, men pga de extremt långa laddningstiderna som vissa hade, så har jag bytt webhotell, från Surftown till Oderland.Den sida jag länkar till här i tråden är ej längre aktuell och den API-kod som styrde den gamla sidan sitter nu på den nya Oderland-sidan. Där av den taffliga designen på ”den gamla sidan”.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.