Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback Köksredskap
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 4 månader sedan av Emilll.
-
FörfattareInlägg
-
26 juli, 2016 kl. 12:12 #103691EmilllDeltagare
Vi har nyligen gjort en uppdaterad design för att sidan skulle vara mobilvänlig.
Vill framförallt gärna ha tips på hur vi kan förbättra vår konvertering och öka antalet besökare som nu tyvärr inte har ökat sedan starten för ca ett halvår sen.
Övriga tankar om design mm är givetvis välkomna
26 juli, 2016 kl. 15:35 #182055MrPongDeltagareHej,
Gällande designen, slängde jag ihop ett snabbt förslag över hur ni kan ändra er startsida utifrån hur det ser ut på min macbook. http://imgur.com/a/IaqrKTycker överlag att er meny och era 3 ”köpargument” tar upp alldeles för mycket plats. Och jag är i ärlighetens namn inte speciellt förtjust i de ikoner ni valt för era 3 köpargument. Men i övrigt gillar jag vad jag ser! Fler produktbilder och utförligare produkttexter skulle dock inte skada.
26 juli, 2016 kl. 16:39 #182056FreddieHallDeltagare@MrPong 87719 wrote:
Hej,
Gällande designen, slängde jag ihop ett snabbt förslag över hur ni kan ändra er startsida utifrån hur det ser ut på min macbook. http://imgur.com/a/IaqrKTycker överlag att er meny och era 3 ”köpargument” tar upp alldeles för mycket plats. Och jag är i ärlighetens namn inte speciellt förtjust i de ikoner ni valt för era 3 köpargument. Men i övrigt gillar jag vad jag ser! Fler produktbilder och utförligare produkttexter skulle dock inte skada.
Mycket bättre! Håller med när det gäller köpargumenten. Ett par mer stilrena ikoner i samma typ och mindre 16 eller 24 px hade passat bättre.
Lycka till!
28 juli, 2016 kl. 09:28 #182070EmilllDeltagareTack för input, ska nog ta och redigera detta, kan hålla med om att det blir på tok för stort.
28 juli, 2016 kl. 10:32 #182072pyhobbyDeltagareEn spontan reaktion på ”välkommen åter rabatt”.
Jag är på gång att göra om mitt kök och när det är klart ska vi köpa rätt mycket nya prylar. Om jag tänk beställa det från er butik hade jag först köpt billigaste möjliga prylen, fått 15% rabatt och sedan genomfört min stora beställning.Är inte säker på att dte är jättesmart att skylta med en sådan rabatt. Om det istället skickas med som en ”tack för ditt köp gåva” tror jag det har bättre effekt.
28 juli, 2016 kl. 13:19 #182075anillaDeltagareMåste hålla med om ”välkommen åter rabatt”. Jag blir mest irriterad att jag inte får rabatten nu på min första order…..
Blev intresserad av skinnförkläde på första sidan. Endast 1 foto, jag vill tex se den på någon människa och jag vill även se flanellfodret som nämns i texten. Jag undrar också varför det är flanellfoder, är det en snygghets eller praktisk grej.
Ser sen att den inte finns i lager. Söker på andra förkläde i skinn men det finns inget.Kollar vidare på kastruller och speciellt på White Linen 20 cm för 894 kr. Det är ganska mycket pengar för en kastrull så jag vill bli övertygad om hur bra den är. Varumärket har jag aldrig hört talas om. Vill alltså veta att den är av hög kvalitet och kan användas till detta bla bla bla.
Mer säljande text och fler bilder generellt. Mer personligt om er under ”Om Oss”
Snygg design och lätt att hitta för övrigt.
Jag skulle kunna tänka mig att handla men behöver bli lite mer ”övertalad” om ni fattar vad jag menar.
http://www.anilla.se30 juli, 2016 kl. 22:52 #182087MaWeMagnusDeltagareEftersom jag själv har varit sugen på att sälja liknande produkter var jag väldigt taggad på att kika in på denna webbutik och ge lite feedback
Designen är clean och menyn är simpel och överskådlig, vilket jag gillar.
Ikonerna, som redan har blivit påpekade tidigare, håller jag med om tar för mycket fokus above the fold. Vad är ditt syfte med din första sida? Du vill kommunicera hur du kan vara av intresse för kunden. Med de produkter du säljer hade jag kanske valt att lyfta fram produkter som du känner att är specifikt för dig. Har du t.ex. ett märke eller en viss kategori som du känner att du har bättre djup än dina konkurrenter? Sedan är jag inte heller övertygad om dessa tre säljargument är direkt säljande. 15% återköpsrabatt är ju trevlig, men hur påverkar det konverteringsgraden för nya kunder, vilket jag antar ditt mål är nu?
Som en ny webbutik kämpar man med trovärdighet, eftersom en stor majoritet (har för mig att det ligger kring 50% enligt någon undersökning) inte vågar beställa från okända webbutiker. Kanske du bör använda säljargument som hjälper dig komma förbi det hindret. Av de tre argumenten är det bara ett som har ett förtroendeingivande syfte, d.v.s. Klarna faktura. Som konkreta exempel på vad förtroendeingivande saker kunde vara är t.ex. telefonsupport och lagerhämtning. Fastän lagerhämtning inte är så jättepopulärt visar det ändå att ni finns ”på riktigt” och inte bara på internet, vilket kan vara till fördel om ni har en äldre målgrupp. Ni kan ju förstås inte lägga ut det om ni inte faktist erbjuder lagerhämtning
På framsidan går väldigt mycket utrymme åt till att säga ”Ett självklart val när du ska handla köksredskap på nätet”. Detta låter enligt mig som en slogan och används alltså i branding-syfte, inte till att hjälpa kunden hitta det den är intresserad av, som är något av första sidans mål. Det svarar inte heller på någon fråga som kunden kanske har. Varför är ni ett självklart val när det finns andra mer etablerade webbutiker? Jag skulle kanske valt att använda detta utrymme till något med ett mer konkret mål, t.ex. som de andra bilderna du har på första sidan. Angående just de bilderna kunde du även tänka om budskapet i bilderna. Vad vill du att kunden ska tänka när den ser t.ex. stekpannebilden med texten ”Stekpannor – ger dig full täckning på spisen”. Jag antar att ni vill kommunicera att ni har ett bra utbud av stekpannor. Är detta det effektivaste sättet man kan säga det på? Detta är ett av många ställen där jag tror att bättre kommunikation och content-planering kunde höja er konverteringsgrad. Det känns på många ställen att ni bara har kört på känsla och skapat något som ser bra ut, eller som ni har sett någon annanstans. Känsla kan vara bra, men när det handlar om att kommunicera med den stora massan lönar det sig ofta att vara strukturerad och ha välformulerad copy.
Något jag försöker göra när jag optimerar webbutiker är att tänka mig in i kundens roll och fundera ”vilka frågor har jag just nu?” beroende på i vilket skede i köpprocessen jag befinner mig. T.ex. på produktsidan; jag skulle vilja köpa den här kastrullen. Hmm, hur var det med frakten härifrån tro.. tillkommer det måntro eller är det här allt jag behöver betala? Eller betalningssätt och leveranssätt… Om jag har en kund på en produktsida och de har dessa frågor, vill jag att kunden ska få dem besvara där och då. Jag vill inte att kunden ska börja scrolla bland långa köpvillkor för att sedan kanske inte hitta tillbaka till produkten, kanske bli frustrerad och lämna sidan.
Man kan självklart inte veta exakt vad alla kunder tänker, men det är värt att testa och har man teknisk möjlighet och kompetens, A/B testa!
När det gäller trafikstyrning har jag skickat mail till er!
Hoh, blev lite längre inlägg än vad jag hade tänkt mig nu men… Hoppas du har någon nytta av min input och lycka till med er nya webbutik!
3 augusti, 2016 kl. 05:48 #182101EmilllDeltagareTusen tack för fantastisk feedback, vi har nu lagt upp lite jobb de kommande veckorna där vi ska åtgärda många av delarna. Framförallt blir det nog mycket textbearbetning och skrivning.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.