Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback
Etiketter: feedback, konvertering, konverteringsgrad
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av hakedq.
-
FörfattareInlägg
-
2 februari, 2012 kl. 22:41 #135579Anton ADeltagare
Några fler synpunkter:
– http://www.skidan.se webbutiken i Arvidsjaur.- Rubriken tycker jag bör ändras då det är rätt ointressant att ni är baserade i Arvidsjaur. Sedan är den inte bra ur ett SEO-syfte.
– Personligen skulle jag bara skriva Skidan.se istället för http://www.skidan.se på sajten
– Jag håller med om att sortimentet kan vara lite ”plottrigt”. Det känns lite konstigt att det kommer upp bilder på cyklar på startsidan.
– Jag gillar bakgrundsbilden. ”Lagom mycket” på den samtidigt som man blir sugen på att åka skidor!
– En del bilder är i för dålig upplösning
– Som tidigare har nämnts, större bilder på produktsidorna
– Loggor på dina olika betalningsalternativ på startsidan
– Fraktkostnad på startsidan
– Kanske varför man ska välja just er?
– Tydlig info om företaget. Org-nummer etc.Lycka till med butiken!
Du har ett bra namn, se till att utnyttja det!3 februari, 2012 kl. 19:29 #135639hakedqDeltagareTill att börja med är det nog generellt en lägre konverteringsgrad i din bransch då det ändå handlar om ganska dyra prylar, folk tittar antagligen runt mycket och besöker även konkurrenter innan de bestämmer sig för att köpa.
Lite synpunkter:
– ”Vi hjälper dig att hitta rätt skidor och valla” eller vad som nu ska vara rubrik på förstasidan borde vara i en H1-tagg
– Om möjligt borde butiken ligga på skidan.se, inte skidan.se/webshop/
– Bakgrunden känns helt ok, loggan borde jobbas lite mer på.
– Jag skulle slängt upp lite kontaktuppgifter och företagsinformation i sidfoten, ger ett mer seriöst intryck. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.