Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback
Etiketter: feedback, konvertering, konverteringsgrad
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av hakedq.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2012 kl. 15:10 #97292torbjorn@skidan.seDeltagare
Hej på er alla. Detta är mitt första inlägg i forumet men jag har följt med sen i augusti förra året. Jag tog över driften av http://www.skidan.se för 5 månader sen och har sedan dess försökt synas lite mer. Jag har läst i forumet angående konverteringsgrad som ligger mellan 1-2% jag är inte i närheten av det. De flesta besökare kommer från Google (inte adwords) Jag behöver lite tips som skulle kunna öka konverteringen.Kommer jag upp till 1% skulle jag vara fantastiskt nöjd.
I dagsläget fakturerar jag själv, har väl tittat en del på Klarna men tycker att de vill ha för mycket av kakan. En snabbkassa har också funderat på samt en e- handels certifiering. Vad tror ni, har ni erfarna E-handlare några tips?Torbjörn Åman
1 februari, 2012 kl. 15:40 #135486Per NilssonDeltagareTänk på att konverteringsgraden skiljer sig från bransch till bransch. Jag kan tänka mig att du har många ”tittare” nu under vintersäsongen, precis som jag har folk som är knivintresserade som kikar men inte vill köpa.
Mina direkta tips är:
– Lite tydligare text i kategoriträdet. Mittentexten stjäl all uppmärksamhet just nu.
– Snabbkassa
Med vänlig hälsning
Per1 februari, 2012 kl. 15:52 #135488Anton ADeltagareJag skulle ha någon skidrelaterad bild på framsidan, och inte hantlar.
Sedan kanske det inte är så smart att skylta med efterkravsavgift på framsidan!1 februari, 2012 kl. 16:07 #135490JonasKDeltagareHej Torbjörn,
Sidan ger mig ingen vidare köplust om jag ska vara helt ärlig. Det är lite smått och plottrigt…
Ett bra och vedertaget tänk tycker jag är AIDA – Attention, Interest, Desire, Action. Du ska fånga dina besökares uppmärksamhet, göra dem intresserade och lockade att köpa dina prylar. Sist men inte minst måste det finnas en tydlig ”Call for action”.
Du visar t.ex. inte många produkt eller erbjudanden på startsidan. Här tycker jag att du ska visa dina toppsäljare med bra bilder. Den långa texten på startsidan är säkerligen bra ur SEO-aspekt, men jag tror inte att den har en positiv effekt på din konverteringsgrad. Korta ner, eller flytta denna text till förmån för produkter.Mina helt spontana tankar. Lycka till!
MVH
Jonas Karlsson1 februari, 2012 kl. 16:22 #135491Per NilssonDeltagare@JonasK 33731 wrote:
Hej Torbjörn,
Sidan ger mig ingen vidare köplust om jag ska vara helt ärlig. Det är lite smått och plottrigt…
Ett bra och vedertaget tänk tycker jag är AIDA – Attention, Interest, Desire, Action. Du ska fånga dina besökares uppmärksamhet, göra dem intresserade och lockade att köpa dina prylar. Sist men inte minst måste det finnas en tydlig ”Call for action”.
Du visar t.ex. inte många produkt eller erbjudanden på startsidan. Här tycker jag att du ska visa dina toppsäljare med bra bilder. Den långa texten på startsidan är säkerligen bra ur SEO-aspekt, men jag tror inte att den har en positiv effekt på din konverteringsgrad. Korta ner, eller flytta denna text till förmån för produkter.Mina helt spontana tankar. Lycka till!
MVH
Jonas KarlssonHåller med om detta.
//Per
1 februari, 2012 kl. 17:29 #135494BorjeDeltagareHej Torbjorn!
Foljande tips ger jag…
1) Snabbkassa (jag handlar aldrig nar jag maste skapa konto om jag inte ar helt tvungen, alltsa inte hittar produkten nagon annanstans.)
2) Stora fina bilder pa dina produkter skulle locka till kop.
3) Haller med lite om lite for mycket detaljer och text.
Tror du har stor potential med fina produkter etc men snabbkassa och bilder kommer nastan garanterat att oka din konvertering.
/BL
1 februari, 2012 kl. 17:54 #135495Anton ADeltagareEn kort fråga sedan:
Hur gör man med spannet då man beställer på nätet?
Skulle kanske vara bra att ta med info om det på produktsidan?1 februari, 2012 kl. 17:58 #135496lukasbrismanDeltagareSpontana reflektioner. Saknar information om lagerstatus och leveranstid på produktsidan. Sen känns sortimentet en smula spretigt
1 februari, 2012 kl. 19:31 #135502torbjorn@skidan.seDeltagareTack för alla svar, jag har en hel del att göra märker jag. Klarna och den typen av tjänster ökar det konverteringen?
Torbjörn.
1 februari, 2012 kl. 19:44 #135503Per NilssonDeltagare@torbjorn@skidan.se 33743 wrote:
Tack för alla svar, jag har en hel del att göra märker jag. Klarna och den typen av tjänster ökar det konverteringen?
Torbjörn.
Ja, men det spelar ingen roll så länge du inte gör grundarbetet först. Du kommer antagligen ha lika dålig konverteringsgrad som du har nu om du inte fixar till de punkter som vi har gett feedback på.
Det finns inga genvägar
//Per
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.