Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback 2.0

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97405
    Jerry L.
    Deltagare

    Tidigare så postade jag en tråd om en onlinebutik som jag hjälper till att utveckla och fick en massa bra kritik som vi har tagit till oss. Dock så går våran försäljning fortfarande trögt och vi försöker hitta mer felaktigheter på sidan. Så jag tackar och tar emot all feedback som ni postar här på tråden :)

    Namnsmycken – Silver Secret by Love and Inspiration

    //Jerry

    #136745
    Liniver
    Deltagare

    Äger du .SE domänen också? I så fall skulle jag hellre använda den då den känns tryggare.

    Några andra tips:
    Fraktpriset direkt på framsidan och ta 39kr istället för 40kr.

    Kanske Payson istället för Paypal? Alternativt någon annan svensk betalningsförmedlare gällande kort.

    Erbjud faktura också. Jag själv skulle tveka inför att pynta 400kr och uppåt med kortet när det är en okänd webbutik. Speciellt när det tillverkas på beställning och i och med detta har hyfsat lång leveranstid.

    #136746
    banane
    Deltagare

    Jag tycker sidan känns lite rörig. Olika storlek inne på produkterna jag kollade på teckensnitt t.ex. Känns som det svävar lite här och där och ingen konkret inramning på var jag skall hålla blicken och mitt fokus.
    Grå meny där uppe men sen guld till vänster, saknar en enhetlig formgivning.
    Jag har tyvärr inte så mkt konkreta tips mer än att om jag hade varit dig hade jag nog bytt till någon annan e-handelsplattform t.ex PrestaShop och köpt ett färdigt tema som ser ut ungefär som du vill ha det. Då kan du komma undan runt tusenlappen om du redan har webhotell och kan konfigurera själv…

    #136748
    siaproduktfoto
    Deltagare

    Mycket bättre än föregående.
    Längs upp på sidan har du 2 flaggor som tar viss plats. Varför inte använda platsen för annat än bara flaggor. Man skulle t.ex. kunna antingen flytta flaggorna någon annanstans eller varför inte flytta varukorgen upp. Flaggorna till vänster, varukorgen till höger.

    En annan sak, när man går till respektive sida, t.ex. Kontakta oss, så ser man rubriken Kontakta oss dubbelt.

    Menu raden: alla länkar är ”uppercase”, Våra smycken är ”normal”… :-)

    #136750
    Per Nilsson
    Deltagare

    Precis som förra gången så säger jag att ni ska ha tydliga uppgifter om vilka ni är, vilket org.nummer ni har samt hur man kommer i kontakt med er.

    Så länge ni inte har detta så kommer er försäljning fortsätta att gå trögt.

    Ingen vill handla ifrån ett okänt företag idag och färre kommer att göra det i morgon.

    Sedan upptäckte jag att ni har fullt med felstavningar i era texter. Ni borde verkligen gå igenom stavningen.

    Många bäckar små… Ju färre trösklar ni har desto lättare gör ni för kunderna att handla.

    #136790
    Parvelito
    Deltagare

    Alla svenskar har vid det här laget lärt sig att sidor på dålig maskinöversatt svenska är phishingförsök, lurendrejeri och elände. I säkert tio år har olika bedragare försökt få folk att dela med sig av inloggningsuppgifter via sådana sidor, och lika länge har man i media lärt människor att dålig svenska är ett typiskt tecken på att något är fel.

    Sedan är det väl så att namnsmycken är en grej där konkurrensen börjar bli tuff. Skall man få fart på försäljningen får man förmodligen lov att jobba hårt med att undersöka marknaden, positionera sig rätt med pris och hitta marknadsföringskanaler som når fram till rätt människor.

    #138448
    Jerry L.
    Deltagare

    Tack för all hjälpsam kritik =) Nu har vi återigen gjort en omstrukturering och kika gärna in och kommentera vad ni tycker sakas! Just nu har vi paypal men payson kommer också att ordnas ganska snart =)

    Namnsmycken – Silver Secret by Love and Inspiration

    #138450
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Parvelito 35194 wrote:

    Alla svenskar har vid det här laget lärt sig att sidor på dålig maskinöversatt svenska är phishingförsök, lurendrejeri och elände. I säkert tio år har olika bedragare försökt få folk att dela med sig av inloggningsuppgifter via sådana sidor, och lika länge har man i media lärt människor att dålig svenska är ett typiskt tecken på att något är fel.

    Sedan är det väl så att namnsmycken är en grej där konkurrensen börjar bli tuff. Skall man få fart på försäljningen får man förmodligen lov att jobba hårt med att undersöka marknaden, positionera sig rätt med pris och hitta marknadsföringskanaler som når fram till rätt människor.

    Se ovan och åtgärda.

    //Per

    #138466
    nobynator
    Deltagare

    Mina 2 cents.

    1. Sidan är för ljus, mer skugga här och där.
    2. Produktbilderna med rosen gör sig inge vidare, satsa på en mörk bakgrund/objekt till själva smyckena som får smyckena att framstå som huvudobjektet och inte tvärtom som det är nu.

    #138522
    Liniver
    Deltagare

    Ändra på ”Gratis frak” och ”Gratis presentask” till ”Fri frakt” och ”Presentask ingår”.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.