Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Feedback 2.0
- Detta ämne har 9 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Liniver.
-
FörfattareInlägg
-
16 februari, 2012 kl. 19:20 #97405Jerry L.Deltagare
Tidigare så postade jag en tråd om en onlinebutik som jag hjälper till att utveckla och fick en massa bra kritik som vi har tagit till oss. Dock så går våran försäljning fortfarande trögt och vi försöker hitta mer felaktigheter på sidan. Så jag tackar och tar emot all feedback som ni postar här på tråden
Namnsmycken – Silver Secret by Love and Inspiration
//Jerry
16 februari, 2012 kl. 19:50 #136745LiniverDeltagareÄger du .SE domänen också? I så fall skulle jag hellre använda den då den känns tryggare.
Några andra tips:
Fraktpriset direkt på framsidan och ta 39kr istället för 40kr.Kanske Payson istället för Paypal? Alternativt någon annan svensk betalningsförmedlare gällande kort.
Erbjud faktura också. Jag själv skulle tveka inför att pynta 400kr och uppåt med kortet när det är en okänd webbutik. Speciellt när det tillverkas på beställning och i och med detta har hyfsat lång leveranstid.
16 februari, 2012 kl. 19:59 #136746bananeDeltagareJag tycker sidan känns lite rörig. Olika storlek inne på produkterna jag kollade på teckensnitt t.ex. Känns som det svävar lite här och där och ingen konkret inramning på var jag skall hålla blicken och mitt fokus.
Grå meny där uppe men sen guld till vänster, saknar en enhetlig formgivning.
Jag har tyvärr inte så mkt konkreta tips mer än att om jag hade varit dig hade jag nog bytt till någon annan e-handelsplattform t.ex PrestaShop och köpt ett färdigt tema som ser ut ungefär som du vill ha det. Då kan du komma undan runt tusenlappen om du redan har webhotell och kan konfigurera själv…16 februari, 2012 kl. 20:03 #136748siaproduktfotoDeltagareMycket bättre än föregående.
Längs upp på sidan har du 2 flaggor som tar viss plats. Varför inte använda platsen för annat än bara flaggor. Man skulle t.ex. kunna antingen flytta flaggorna någon annanstans eller varför inte flytta varukorgen upp. Flaggorna till vänster, varukorgen till höger.En annan sak, när man går till respektive sida, t.ex. Kontakta oss, så ser man rubriken Kontakta oss dubbelt.
Menu raden: alla länkar är ”uppercase”, Våra smycken är ”normal”…
16 februari, 2012 kl. 20:08 #136750Per NilssonDeltagarePrecis som förra gången så säger jag att ni ska ha tydliga uppgifter om vilka ni är, vilket org.nummer ni har samt hur man kommer i kontakt med er.
Så länge ni inte har detta så kommer er försäljning fortsätta att gå trögt.
Ingen vill handla ifrån ett okänt företag idag och färre kommer att göra det i morgon.
Sedan upptäckte jag att ni har fullt med felstavningar i era texter. Ni borde verkligen gå igenom stavningen.
Många bäckar små… Ju färre trösklar ni har desto lättare gör ni för kunderna att handla.
17 februari, 2012 kl. 10:42 #136790ParvelitoDeltagareAlla svenskar har vid det här laget lärt sig att sidor på dålig maskinöversatt svenska är phishingförsök, lurendrejeri och elände. I säkert tio år har olika bedragare försökt få folk att dela med sig av inloggningsuppgifter via sådana sidor, och lika länge har man i media lärt människor att dålig svenska är ett typiskt tecken på att något är fel.
Sedan är det väl så att namnsmycken är en grej där konkurrensen börjar bli tuff. Skall man få fart på försäljningen får man förmodligen lov att jobba hårt med att undersöka marknaden, positionera sig rätt med pris och hitta marknadsföringskanaler som når fram till rätt människor.
6 mars, 2012 kl. 14:03 #138448Jerry L.DeltagareTack för all hjälpsam kritik Nu har vi återigen gjort en omstrukturering och kika gärna in och kommentera vad ni tycker sakas! Just nu har vi paypal men payson kommer också att ordnas ganska snart
6 mars, 2012 kl. 14:13 #138450Per NilssonDeltagare@Parvelito 35194 wrote:
Alla svenskar har vid det här laget lärt sig att sidor på dålig maskinöversatt svenska är phishingförsök, lurendrejeri och elände. I säkert tio år har olika bedragare försökt få folk att dela med sig av inloggningsuppgifter via sådana sidor, och lika länge har man i media lärt människor att dålig svenska är ett typiskt tecken på att något är fel.
Sedan är det väl så att namnsmycken är en grej där konkurrensen börjar bli tuff. Skall man få fart på försäljningen får man förmodligen lov att jobba hårt med att undersöka marknaden, positionera sig rätt med pris och hitta marknadsföringskanaler som når fram till rätt människor.
Se ovan och åtgärda.
//Per
6 mars, 2012 kl. 18:03 #138466nobynatorDeltagareMina 2 cents.
1. Sidan är för ljus, mer skugga här och där.
2. Produktbilderna med rosen gör sig inge vidare, satsa på en mörk bakgrund/objekt till själva smyckena som får smyckena att framstå som huvudobjektet och inte tvärtom som det är nu.7 mars, 2012 kl. 17:04 #138522LiniverDeltagareÄndra på ”Gratis frak” och ”Gratis presentask” till ”Fri frakt” och ”Presentask ingår”.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.