Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › FB Gilla knappen och inga aktiviteter
Etiketter: annonsering, facebook, gilla knapp
- Detta ämne har 40 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Per Nilsson.
-
FörfattareInlägg
-
1 december, 2011 kl. 22:00 #131547Ms. ThereseDeltagare
@siaproduktfoto 29290 wrote:
Hej Jimmy,
du har varit på sidan, men du har inte tryckt Gilla knappen…Om vi alla här på forumet kunde klicka på Gilla knappar för varje medlem av Ehandel forumet, och om vi spenderade 5 minuter varje dag på att kommentera varandras uppdateringar, skulle det kunna driva trafik till oss alla här? Skulle vi kunna få mer ut av det?
Det finns speciella fb-grupper för det där att gilla varandra. Själv är jag dock helt emot.
1 december, 2011 kl. 22:07 #131550fotofyndetDeltagareJag gillar många sidor på FB som har anknytning till forumet. Det är medlemmar som har gjort intryck på mig på ett eller annat sätt och då försöker jag visa min tacksamhet genom att gillar deras sidor och dela med mig av produkter ibland. Men jag tror att mina vänner ganska snart skulle genomskåda om jag fick en lista med nya forummedlemmars sidor ”att gilla” bara för att man är medlem på forumet.
2 december, 2011 kl. 08:42 #131629siaproduktfotoDeltagare@fotofyndet 29327 wrote:
Jag gillar många sidor på FB som har anknytning till forumet. Det är medlemmar som har gjort intryck på mig på ett eller annat sätt och då försöker jag visa min tacksamhet genom att gillar deras sidor och dela med mig av produkter ibland. Men jag tror att mina vänner ganska snart skulle genomskåda om jag fick en lista med nya forummedlemmars sidor ”att gilla” bara för att man är medlem på forumet.
Der är sant.
2 december, 2011 kl. 09:08 #131633Jimmy OstromDeltagareJag har detta som en regel när det gäller företagets facebook sida, vi gillar inget för vi vill vara ”neutrala”, tråkigt kanske men tror det blir bäst för oss. Jag har ingen FB sida själv för att jag har heöt enkelt inte tid.
Men viktigtast är väl ändå rätt trafik, att bara få massor som gillar men som har kompisar som helt skiter i ens produkter lär nog inte ge försäljning tyvärr.
@siaproduktfoto 29290 wrote:
Hej Jimmy,
du har varit på sidan, men du har inte tryckt Gilla knappen…Om vi alla här på forumet kunde klicka på Gilla knappar för varje medlem av Ehandel forumet, och om vi spenderade 5 minuter varje dag på att kommentera varandras uppdateringar, skulle det kunna driva trafik till oss alla här? Skulle vi kunna få mer ut av det?
2 december, 2011 kl. 09:43 #131639Per NilssonDeltagare@Jimmy Öström 29401 wrote:
Men viktigtast är väl ändå rätt trafik, att bara få massor som gillar men som har kompisar som helt skiter i ens produkter lär nog inte ge försäljning tyvärr.
Sant!
Jag vill ha en aktiv community på min FB-sida. Så jag har hellre få hardcore-gillare än en drös låtsas-gillare.
Det finns ju sådana som köper gillare till sin FB-sida.
2 december, 2011 kl. 10:01 #131642Jimmy OstromDeltagareKan det verkligen löna sig? Chansen att det är rätt målgrupp lär väl vara låg?
Jag hade lätt ”köpt” lite gillare om det hade varit rätt målgrupp, det är ju reklam. Men tveksam till att det ger något.
@Per Nilsson 29408 wrote:
Det finns ju sådana som köper gillare till sin FB-sida.
2 december, 2011 kl. 10:05 #131643Per NilssonDeltagare@Jimmy Öström 29411 wrote:
Kan det verkligen löna sig? Chansen att det är rätt målgrupp lär väl vara låg?
Jag hade lätt ”köpt” lite gillare om det hade varit rätt målgrupp, det är ju reklam. Men tveksam till att det ger något.
Dessa gillare är oftast påhittade personer så rent affärsmässigt är det kasst, ser snarare dumt ut att ha en massa påhittade personer i sin FB-grupp.
Hade det varit rätt målgrupp hade jag också kunnat tänka mig att köpa gillare.
Fan Jimmy, starta en FB-sida. Det tar 3 minuter.
2 december, 2011 kl. 10:16 #131644AlldoGäst@Per Nilsson 29412 wrote:
F*n Jimmy, starta en FB-sida. Det tar 3 minuter.
Håller med, spridningen kan bli enorm
Om en riktig användare har 200 vänner, och delar informationen om din produkt, så har ju 200 personer fått produktinformationen.
Om fem av dessa åter sedan delar informationen, så kan man i praktiken åter igen ha exponerat produkten för 1 000 nya personer.
Det är nu man börjar förstå vidden av möjligheterna med att synas på sociala medier, samt varför man talar mer och mer om att synas på dessa platser. (snodde lite text från vår egen sida )
Om inte annat bra för varumärkesvård eller eller som en form av marknadsföring. Sedan får man ju en relevant sida som pekar mot ens egen.
2 december, 2011 kl. 12:55 #131657Jimmy OstromDeltagareMen jisses rent. När du skriver så här måste jag regga en konto ju………:o
@Alldo 29413 wrote:
Håller med, spridningen kan bli enorm
Om en riktig användare har 200 vänner, och delar informationen om din produkt, så har ju 200 personer fått produktinformationen.
Om fem av dessa åter sedan delar informationen, så kan man i praktiken åter igen ha exponerat produkten för 1 000 nya personer.
Det är nu man börjar förstå vidden av möjligheterna med att synas på sociala medier, samt varför man talar mer och mer om att synas på dessa platser. (snodde lite text från vår egen sida )
Om inte annat bra för varumärkesvård eller eller som en form av marknadsföring. Sedan får man ju en relevant sida som pekar mot ens egen.
2 december, 2011 kl. 15:02 #131662Lina.NilssonDeltagare@Per Nilsson 29408 wrote:
Sant!
Jag vill ha en aktiv community på min FB-sida. Så jag har hellre få hardcore-gillare än en drös låtsas-gillare.
Det finns ju sådana som köper gillare till sin FB-sida.
Fördelen med att ha många gillare är väl i första hand att sidan och företaget ser etablerade ut? Skillnaden mellan en sida som har 30 gillare eller 3000 gillare är ju ganska markant. Även om det är 300 av de 3000 gillarna som aktivt kommer att följa din sida så ser det ändå bättre ut än att ha ett fåtal gillare.
Vår FB sida har redan 150+ som gillar vår butik och vi har inte ens kommit igång med butiken ännu. Vi har som mål att nå ut till 5000 personer som gillar oss innan den 30:e april.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.