Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Fakturering
- Detta ämne har 40 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 7 månader sedan av Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2009 kl. 14:04 #105844Katrin LundgrenDeltagare
24 månader. Nu var det otroligt länge sedan jag gick med eftersom jag var en av deras första kunder men 24 månader verkar orimligt. Är du säker på att du hört rätt?
1 maj, 2009 kl. 05:57 #105847NicklasDeltagareJag har deras avtal dra ett pm med din e-mail till mig så skickar jag över det så att du kan se med egna ögon.
1 maj, 2009 kl. 09:02 #105848ParvelitoDeltagareEftersom det står likadant i mitt avtalsförslag så har vi nog hört rätt. Det är i mina ögon en väldigt mastig kostnad att sätta deras logga på ett betalningsalternativ som utöver att det är dyrt att använda också binder väldigt mycket kapital (Genomsnittlig tid innan man får betalt är 19-20 dagar).
Jag ser flera andra nackdelar. Med fakturor i egen regi har man en viss flexibilitet att lägga till och dra ifrån en order om kunden skulle ändra sig. Jag kan enkelt ta tillbaka en produkt och kreditera den i mitt eget system. Med tredjepart inblandad blir sådant lätt så omständligt att man låter bli. Sämre kundservice alltså.
Med hjälp av en fakturaavgift på 39kr kan man förvisso gå med vinst även med Kreditors avgifter, men kan man å andra sidan stoppa de 39 kronorna ograverade i företagets kassa för tjänsten att ställa ut en faktura, så blir det en väldigt god förtjänst i att göra jobbet själv. Och erbjuder man faktura för en lägre kostnad, så har man en konkurrensfördel som inte skall underskattas.
Visst är det skönt att veta att man får betalt för sin faktura, men har man gjort kreditundersökning så brukar det bli rätt små kreditförluster. Sköter man sedan sina påminnelser själv till slarvpellar med 50kr i påminnelseavgift är det också en intäktskälla.
Tror jag.
1 maj, 2009 kl. 18:44 #105849MagnusDeltagareJag resonerade på liknande sätt när Jag valde automatisk Kreditkontroll via Creditsafe. Jag avskyr långa bindningstider och höga fasta avgifter.
Ett viss mervärde har troligen Kreditors logotyp.
Frågan är bara hur mycket?Apropå snittorder så har Jag kunder som köper till ex, adapter för 29:- och tar det på faktura. Priset blir då 29+29 (lägsta frakt)+ 39 = 97:-
Jag blir lika förvånad varje gång4 maj, 2009 kl. 09:01 #105854FaktureramigDeltagareHej alla e-handlare!
Vi på Kreditor ligger högre i pris än Svea generellt sätt om man enbart tittar på transaktionskostnaden och startkostnaden.
Svea är ett duktigt företag men inte på betalningslösningar för e-handel. De förstår inte e-handeln som Kreditor och det tror jag alla är medvetna om.Efter pratat med flera e-handlare som använt båda tjänsterna så kan jag stolt säga att vi är oerhört mycket bättre på i stort sett alla områden. Jag vågar lova att vi ger mer tillbaka till e-handlaren i form av intäkter även om vi ligger högre i pris.
Ta kontakt med oss så kan vi berätta om varför vi är mer prisvärda än vad våra konkurrenter är. Om vi mot förmodan inte skulle ge mer tillbaka till er som e-handlare så lovar jag att vi skall kompensera för detta.
För er som kör med Svea idag och vill prova Kreditor så lovar jag att ni får pengarna tillbaka om ni är nöjda efter 3 månader.
Magnus Fredin
4 maj, 2009 kl. 10:23 #105855DanielAronowitschDeltagareMagnus menar självfallet, som alla säkert förstår, pengarna tillbaka för de som inte är nöjda.
Mvh
Daniel4 maj, 2009 kl. 11:31 #105858NicklasDeltagareFaktureramig;494 wrote:Hej alla e-handlare!Vi på Kreditor ligger högre i pris än Svea generellt sätt om man enbart tittar på transaktionskostnaden och startkostnaden.
Svea är ett duktigt företag men inte på betalningslösningar för e-handel. De förstår inte e-handeln som Kreditor och det tror jag alla är medvetna om.Efter pratat med flera e-handlare som använt båda tjänsterna så kan jag stolt säga att vi är oerhört mycket bättre på i stort sett alla områden. Jag vågar lova att vi ger mer tillbaka till e-handlaren i form av intäkter även om vi ligger högre i pris.
Ta kontakt med oss så kan vi berätta om varför vi är mer prisvärda än vad våra konkurrenter är. Om vi mot förmodan inte skulle ge mer tillbaka till er som e-handlare så lovar jag att vi skall kompensera för detta.
För er som kör med Svea idag och vill prova Kreditor så lovar jag att ni får pengarna tillbaka om ni är nöjda efter 3 månader.
Magnus Fredin
Lätt för dig att vara kaxig här, vad gör er bättre på ehandel än andra?
Ta ni och berätta det här varför ni har så bedrövliga avtalsvilkor och priser?
Jag skulle aldrig teckna ett avtal med er när ni har så kassa vilkor.4 maj, 2009 kl. 12:51 #105860DanielAronowitschDeltagareHej igen. Tråkigt att du känner så.
Det finns dock några punkter som bör analyseras innan man gör sitt val av faktureringspartner/leverantör:* Beviljandegraden av kunder: Kreditors kreditbedömning grundas på information från olika samarbetspartners samt från den historik vi har på vår egna kundstock (över 1,000,000 kunder). Detta innebär att vårt system använder sig av flera parametrar och leder till en ökad och mer generös beviljandegrad. Man bör alltså fundera över hur stor skillnad det är i beviljandegraden mellan Kreditor och vår konkurrent, samt hur det skulle påverka verksamheten ekonomiskt med en skillnad på exempelvis 5% per år. Kreditor kan med sina intelligenta kreditmallar bevilja fler kunder.
* Varumärkena ”fakturera mig” och ”dela upp betalningen”: Dessa används i över 3000 webshopar. Vilket värde kan det innebära?
* Kundtjänst, öppetider mm.: Kreditor har en kundtjänst som är öppen 7 dagar i veckan samt till klockan 20:00 på vardagar. Undersökningar visar på att merparten av internetanvändarna shoppar under kvällstid på vardagar. Fördelen är att vi då finns tillgängliga.
* Bedrägripolicy: Kreditor arbetar aktivt med att stoppa bedrägerier och har en säkerhetsavdelning som arbetar heltid med detta för att få butiker och konsumenter att känna sig trygga. Kreditor står även bedrägririsken om varan har levererats till folkbokförd adress i spårbart paket. Hur högt värderar ni detta och erbjuder vår konkurrent samma heltäckande bedrägeriskydd?
* Minskad administration: Ni slipper all indrivningshantering mot slutkund. Hela indrivningsprocessen sköts av Kreditor och färdigkonterat bokföringsmaterial levereras kontinuerligt eller kan hämtas direkt via integrationen i affärssystemet.
* Arbetskostnaden: Hur högt värderar ni er egen tid? Kreditor tar ett helhetsgrepp om administration och risk med fullständig automatisering.
* Kreditors E-handelsexpertis: Vi arbetar aktivt med att öka våra kunders försäljning genom att erbjuda enkla och trygga betalningstjänster för våra butiker och konsumenter. Vi ger mer än gärna kontinuerliga tips och råd gällande optimeringar och möjliga förbättringar i webshopen som kan bidra till potentiella försäljningsökningar.Jag hoppas att detta kan ge en liten inblick i varför Kreditor ligger lite högre i pris. Priset på Kreditors tjänster bör med andra ord inte ses som en kostnad utan som en investering. Vår affärsmodell och tjänster passar de allra flesta men som alltid finns det undantag där våra tjänster inte passar in.
Mvh
Daniel4 maj, 2009 kl. 13:05 #105861Katrin LundgrenDeltagareEn fundering som jag hört från e-handlare är varför ni har så lång bindningstid som 24 månader? Kan ni säga något kring detta?
samma sak, utbetalningstiden funderar många över, eftersom era konkurenter betalar ut dagen efter fakturan sänts. kommentera gärna
Svea verkar också ha en tjänst fakturaadministration, där de sköter fakturering, påminnelser och inkasso, dvs man kan låta dem sköta faktureringen men de tar inte kreditrisken. Är det något ni funderat på att införa?
4 maj, 2009 kl. 18:40 #105866niclaskDeltagareNytt från Svea, fick hem avtal från dem idag! De har börjat ta en avgift på 290 per månad med 1 år bindningstid! Men ingen start avgift. Och då får man fakturera mig och delbetala funktionen i joola vilket kreditor inte erbjuder. Men jag måste erkänna att kredtitor blev plötligt intressant igen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.